Kako se udvara dežurni švaler na Fejsbuku

Dežurni Švaler na Fejsbuku je veoma rasprostranjeno zanimanje u zemljici Stradiji.


Portret Dežurnog Švalera se kreće u rasponu od bradice tek u naznakama do debelih i još debljih  bora urezanih oko usana, oko očiju i ponadbulih podočnjaka, na čelu, bradi i na svim ostalim mestima na kojima bore mogu da se pojave, s mestimičnim tragovima dugogodišnje upotrebe alkohola i duvana. Od pretpubertetske stidljivosti do staračke navalentnosti. I mladalačke samouverenosti onih godina kad ti fale samo krila pa da poletiš. A možeš i avion da povezeš. Ako se neko usudi da ti da "kljućeve".

O onima mladima neću. Smatraju da je njihovo da pitaju "tete" šta ih pitaju, a tete nemaju prava da se ljute. Jer neke to i traže pa oni ne znaju koju smeju a koju ne smeju. Da pitaju.

Pa pitaju sve redom.


Dežurni Fejsbuk Švaler moje generacije obično nema prebijene banke u džepu, što u zemlji Stradijici i nije neka posebna ni falinka- niti je za hvalu niti je za žalbu, ali on tu činjenicu vrlo vešto zloupotrebljava u svrhu uspostavljanja konverzacije sa Protivnicom. Ne bi li kod nje izazvao dovoljnu dozu empatičnosti kako bi otvorio sebi put za još koju partiju konverzacije. Budući da mu ova na prvu loptu nije dovoljna za sve što je namerio: da stupi u kontakt, da izazove empatiju, da pređe u napad i da predribla dotičnu, da ne kažem, tu Protivnicu.




Dok izaziva tugaljivost kod Protivnice, Dežurni Fejsbuk Švaler ne propušta da napomene kako je dugogodišnji ali nažalost bivši direktor (obavezno neke propale firme), sada bez stalnog zaposlenja, bez redovnih primanja i kako muku muči na nekom... imanju, honorarnom poslu, na trange-frange i ostalim snađiSe rabotama i kako istrajava, sve u nadi da će mu jednoga dana svanuti. 
Pritom, naravno, i dalje je mlad za ljubav ali, eto, nema srodnu dušu. Žena ga je napustila... u njegovoj priči obavezno je on nju šutnuo jer je bila neverna, nepoštena, lenja, gruba... ali on se i dalje nada da na ovom svetu ipak postoji neka Dobra i Plemenita (još ne priznaje ono... i dobrostojeća), koja će umeti da ceni  zagrljaje njegovih žuljevitih ruku i poglede njegovih pre vremena usahlih očiju, u kojima još tinja nada da će se ogrejati na plamenu dobrote i dobre obezbeđenosti neke koja ga i takvog nikakvog zaslužuje.

Kad se prihvati žrtve, Dežurni Fejsbuk Švaler se primiri nekoliko dana, pa joj, onako, kao slučajno, mahne iz prikrajka. Iako mu je rekla na startu da je udata, da je verna, da nema vremena za zavitlancije, a ni volje, da ima nezgodnog muža koji ne voli njena FB dopisivanja sa muškarcima. 

Nekoliko dana pauze pa opet mahne.

A onda prelazi u napad.

"Jaooooo, kako ti doooobro pišeš, tvoji statusi su taaaaaako jaki... samo šteta, retko ih ko razume, kao na primer...  ja. Ti si divna, sjajna, lepa, mnogo si lepa žena, jao što  ti je dobra ona slika. Nemoj da se ljutiš, molim te, znam da si udata, ali znaš... ja bih voleo da se mi ovako malo dopisujemo, samo da se dopisujemo, ništa drugo ne tražim, verujem da si verna i da nećeš da varaš muža, samo sam mislio, ovako, malo, ovde, slobodnije... i tako to. Ma daaaaaaaaaj, pa neće tvoj muž ništa da zna, šta ti je, pa ja nisam ni rekao da si neverna... ti si prelepa žena i jako pametna, razumeš ti to. To će biti samo među nama.Kako ti ne prilični, pa i ti imaš pravo da se negde isprazniš, šta ti je. Kako ne vodiš takve razgovore? A o čemi bi ti? Biću iskren, sviđaš mi se. I želim bre i da se vidimo, pošto smo blizu. 

Što sad ćutiš? Puši ..... babo buđava i izgužvana.


Nadam se da neboli istina."

Dobro, desi se da ima i ženu, Dežurni Fejsbuk Švaler. Takav je još nesebičniji... u deljenju komplimenata. Kad mu kažeš da je i njegova žena lepa, obavezno to previdi, ali zato vidi svaki tvoj zanosni osmeh i sve ostale tvoje kvalitete na ono malo fotografije koje ne sme ni da lajkuje. Onda pokušavaš da mu slanjem pozdrava njegovoj ženi daš do znanja da je zalutao, ali ništa... dok mu ne nacrtaš sve što oćeš da mu kažeš, on se ne udaljava. A onda ode brzinom munje. Bez ostanizbogom. Ali dobro, takav ti bar ne kaže da si ružna, raspala, buđava... baba. Mislim, ne zbog toga što ti je dan pre toga pisao da si najlepša na netu, a i šire, nego zbog žene, verujem. Nikad se na zna kakvog je karaktera Protivnica, pa što da joj se zamera.

I tako... meni prijateljice pripretiše da će me blokirati zato što sam počela da za prijatelje primam sve i svašta. Nisam rekla svakog, Sve i Svašta. Pa kod mene vide njih pa i njima dele komplimente od- lepotice do babo izgužvana.

Od sad, na prvu i bez provere, prihvatam samo žene.Čak i babe izgužvane, sem onih u negližeu i sa štiklama, u krevetu. Sa pirsingom u tetovažom na bedru. Zajedničke prijatelje sa takvim "damama", brišem.

Nemam li 50 zajedničkih prijatelja sa Fb kandidatom u liku muškarca- odbijam zahtev za prijateljstvo. Nije me ogadilo "babojednaizgužvana", ali ako je i zbog jednog teksta na blogu, dosta je žrtve bilo.


fotografija je s Fejsbuka

8 коментара

  1. Carice. Ovo je tako dobra karakterizacija i tačna. Lovci u mutnom, nesrećnici koje niko ne razume, oni koje su svi napustili, ali su još puni ljubavi, oni koji nemaju, ali imaju srce veliko ko mesec nad Bosnom, pa u njega može da stane svaka koja pristane da u njega uđe. A ako neće... pa naći će se već neka sa spiska prijatelja one koja ga je odbila da joj se ponudi. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. More, jedna iz Pirota ulovila svog jednog udvarača- tih dana bacio udicu i na njene tri drugarice. Ali, meni je najzanimljivije sa kolikom količinom besa i primitivizma završavaju "udvaranje".

      Избриши
  2. Super je tekst.
    Jednog sam odmah blokirala, čim sam naslutila, ali ima jedan egipćanin na LinedIn-u, sa njim ne znam šta bih :)

    ОдговориИзбриши
  3. Sreća moja, nemam ih. :-) Valjda vide da sam nadrndana. A ti ih baš ugrobari, onoliko. Švalere, mislim :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam dovoljno, veruj mi. Nije mi što sam ružna, matora, raspala i ostalo, nego... što su oni tako glupo zli i primitivni i što to pokažu već na prvom koraku.

      Избриши
  4. aaahahahaaa ludo jedna :) :) :) meni se neki garfild navrzo ovih dana, šalje svakog jutra po jednu-dve poruke, a onda me pita jutros čime se bavim, kad ne stižem da mu odgovaram na poruke. Ja rekoh, evo pišem neke stručne radove za međunarodna savetovanja... kaže, ups, izvinte gospođo, i - nestade :) :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A šta da radim- lepo im kažeš, ja sam verna mužu svome, ne varam ga, ne vodim lascivne razgovore, poštujem svakoga i sa svakim popričam ali ništa više... a on kaže, "nesvidjam ti se?"... "ali niko neće da zna"... i tako, na kraju završi karijeru :) a ti si još ludja od mene

      Избриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.