недеља, 2. март 2014.

Želite li zaista da čujete jedinu istinu o tome zašto su žitelji "Stepe" protiv gradnje započete crkve u ovom naselju

     Ako vam se ovaj post učini nelogičnim, ako se pitate šta moja porodična istorija ima veze s gradnjom crkve u Naselju "Stepa Stepanović" u Beogradu i ako se na prvu loptu  iz bilo kojih razloga ne slažete s mojim stavovima, molim vas da imate strpljenja za čitanje do kraja. Sigurna sam da će vam tada sve biti jasno i čisto sumnjam da će iko imati ijedan argument za kritiku mojih reči. No, hvala i onima koji mi u komentaru kažu zbog čega misle da nisam u pravu.


   1.  Ja sam rođena na selu (i nekada su se žene porađale kod kuće i bez lekara) i krštena sam, kako se u mom Zaplanju kaže, "na slamu"- prvih dana posle rođenja. U Donjem Prisjanu nema crkve, pa sam krštena u Velikom Krčimiru. Popovi su u naše selo, kao i dan-danas, dolazili samo da svete vodu 
"pred slave" i kad nekoga treba sahraniti. Meštani ih ne pozivaju, a i oni znaju za tradiciju, pa se ne nameću za Zadušnice i obavezne paratose. Posle ponižavajućih iskustava sa resornim sveštenikom koji je redovno kasnio tokom davanja parastosa mojoj pokojnoj majci, otac mi je strogo naložio da, kada on umre, pop bude pozvan samo na sahranu i "više neće da ga vidi".


     2. Kada sam imala dve godine moji su se preselili u Niš. Otac je, na zgražanje čitavog sela, prodao skoro svu, teškim radom i velikim odricanjem stečenu imovinu, zajedno s mojom rodnom kućom. U Nišu su on i moja majka pravili najpre malu kuću, pa je srušili i podigli  kuću na sprat. Deo novca dobijen prodajom imanja uložio je u kupovinu imanja blizu nove kuće u tada prigradskom naselju, na kojem smo najpre sejali pšenicu i kukuruz, sadili povrće, a zatim smo zasadili voćnjake u kojima preovlađuje nekada jako isplativa višnja.

  3.   Pre skoro tri decenije, za potrebe izgradnje jednog bulevara i zgrada pored njega, opština nam je oduzela više od  polovine jedne njive. Za dobijene pare kupili smo jedan luster- doduše, jako dobar (i ne mogu da prežalim to što ga je otac polomio dok je formirao tek kupljeni sto). Bilo takvo, nepravedno vreme. Dok su neki dobijali stanove za dž, mi smo za svoju imovinu na kojoj su građeni ti stanovi za dž, dobijali siću.

   4.  A pre par godina, za malo manji deo te njive dobili smo neke, doduše još nepravedno male,li ipak neke vrednije novce. Od kojih smo, između ostalog, kupili stan u novograđenom beogradskom Naselju "Stepa Stepanović" (onaj Saša koji nas je ubedio da mu ostatak para pozajmimo "samo na mesec dana", i pored aktuelne sudske presude i dalje se ne javlja niti ga iko živ može pronaći).

        HRONOLOGIJA HODA PO MUKAMA                      ONIH KOJI SU VEROVALI DRŽAVI

     Kada je izgradnja ovog naselja najavljivana kao ogroman državni projekat koji je imao za cilj uposlenje građevinske operative i sniženje sramno previsoke cene kvadrata, najpre se pominjalo da je realna cena kvadratnog metra oko 700 evra. Dok smo došli do  kupovine, cena je narasla na 1290 e. Naravno,trebalo je u cenu kvadrata stana uračunati i cenu svih pratećih sadržaja koje nam je država, preko svoje Direkcije za izgradnju, obećala-  dom zdravlja, tržni centar, pijacu, dve škole, dva obdaništa, zatvoreni bazen... pominjan je i nekakav depandans. 

     Mnogi žitelji ovog naselja još s teškom mukom dolaze do svojih stanova, snabdevaju se kojekude usput, kako pokupljaju i decu po razno-raznim školama i vrtićima,to samo oni znaju... žive kako se ko snađe. Leče se gde stignu. Na bazen više i ne pomišljaju. Mole se da se makar ispuni obećanje o gradnji škole i vrtića (hvala Svevišnjem, i započeto je) i da uskoro imaju mogućnosti da se leče u svom naselju.

     Umesto neophodnih, obećanih i cenom kupljenih kvadrata stana plaćenih sadržaja, na mestu predviđenoom za njih, najpre ih je iznenadio pokušaj gradnje benzinske pumpe. Nekako su uspeli da spreče ovu ujdurmu, mada još nisu sigurni u to da se ova ideja ne povampiri u glavama onih kojima ništa nije sveto i koji u svojoj trci za profitom zaobilaze i moral i pravdu i pravo.

     Taman su se strasti oko apsolutno neprihvatljive,
nepotrebne i suvišne  benzinske pumpe (na sam njen pomen prilikom kupovine stanova većina bi i odustala od toga, a okolo naselja ih ima ko pečurki posle kiše) stišale, usledio je novi šok. Na Badnji dan, na mestu predviđenom za dom zdravlja našao se krst, a zbunjeni žitelji "Stepe" saznali su iz medija, gde je ovo oglašeno na sva zvona, kako će tu nići crkvica brvnara i nekakav duhovni centar.



          ovo gore smo kupili platili, a ovo dole nam                                      podmeću

    Pre nekoliko dana na mestu predviđenom za dom zdravlja, koji je bio i jedan od osnovnih razloga da mnogi kupe stan baš u "Stepi", pojavili su se neki ljudi koji, kako su sami rekli, dobrovoljno rade na izgradnji te, nikada ranije pominjane crkvice brvnare. Da je reč o nelegalnoj gradnji, jasno je kao dan. Upitani za dozvole, pozivaju se na "oca Stojadina iz Patrijaršije, koji će sve da sredi", a na najavu dolaska inspekcijskih službi, brže-bolje su se razbežali.Pa je zvanični poziv da se "državi" daju papiri o gradnji i dozvolama za nju, umesto uručenja onome ko je poslao radnike na gradilište, ostavljen na šatoru koji je postavljen kao neka vrsta kancelarije graditelja .




     Žitelji "Stepe" su jako zabrinuti za budućnost svog života u naselju, u kojem i dalje nemaju skoro pa nikakvu infrastrukturu koju podrazumeva mesto u kojem će uskoro stanovati i preko 15.000 ljudi. Naslućuju da se nešto iz brda valja, predstavnici sadašnje vlasti za sve njihove nevolje optužuju prošlu vlast, medijsku blokadu probijaju teškom mukom (o tome sledi poseban post na ovom blogu)... Ali su jedinstveni u stavu da neće popustiti pred obmanama, muvanjima,  pritiscima, naknadnim primenama urbanističkog plana, podmetačinama tipa "dajte da im uvalimo crkvu, protiv nje valjda neće smeti da se bune, pa će tako lakše progutati i bezinsku pumpu".

     Zahvaljujući tome što je  Goran Vesić, sekretar privremenog organa Beograda obišao gradilište jedne od dve planom predviđene osnovne škole u Naselju, za  probleme njegovih žitelja, nelegalnu gradnju crkve i  izvesnu opasnost da tako ostanu bez  plaćenog i preko potrebnog  Doma zdravlja i umesto njega "dobiju"  crkvu, saznala je i javnost. Do tada, za skoro sve medije ovaj problem jednostavno nije postojao.

     Uporni i zabrinuti stanovnici Naselja, koji su sa sve velikom i malom  decom tri dana mirno protestovali pored nelegalnog gradilišta, uspeli su da predstavnicima vlasti ukažu na to da im neko otima dom zdravlja, gazeći urbanističke planove i kršeći državne propise o gradnji uz prethodno pribavljene dozvole.

     Dogovoreno je da se inicira sastanak na koji će biti pozvani predstavnici Direkcije za izgradnju, Ministarstva za urbanizam, predstavnici udruženja stanara i opštine, kako bi se razgovaralo o ovom problemu i definisalo rešenje.
     
    Nelegalno gradilište je ograđeno, radovi su prekinuti.

     Stanari čekaju. I zebu.

      

                    OBRAZLOŽENJE

                      

1. Podatak da sam krštena par dana po rođenju dokaz je svima onima koji napadaju nas, vlasnike stanova u Stepi, za bezbožnost i nepoštovanje svoje vere.
     
     Nije teško, posle čitave ove zloupotrebe crkve, skovati pretpostavku kakva kruži među gnevnim i razočaranim stanarima -"Neko je bacio oko na ovu lokaciju, iskoristio finansijske neprilike države i smisilio kako da uvali benzinsku pumpu tamo gde joj mesto nije. Pošto mu/im nije prošlo iz prve, smišljen je pakleniji plan- ako protiv nečeg neće smeti da se bune, to je crkva. Nema veze što je u pitanju samo crkvica brvnara, važno je da se postavi tako da zauzme najveći deo terena odvojenog za gradnju doma zdravlja, umesto njega uvalićemo im neku ambulanticu u ćošku, a na kraju će se naći i mesto za onu, već zaboravljenu benzinsku pumpu koja sve vreme vreba iz prikrajka."

     Akteri ovog bezumnog scenarija prevarili su se samo u jednom- "Stepa" je naselje u kojem žive mahom mladi (dakle, ne boje se ničega i još imaju vere u pravdu i ideale da je ona dostižna) i obrazovani ljudi, koji umeju da razlože činjenice i izvuku zaključke, ali i da objasne i demantuju teze koje im se poturaju. Tipa ove, da su protiv Crkve.


     Sve vreme, naime, ponavljaju da protiv vere i Crkve nemaju ništa, da su većinom vernici koji poštuju svoju Crkvu i idu u crkvu. Ono što kritizeri ne žele da čuju, jeste, izvinte me što ću sada malo da vičem-  MI SMO KUPILI STANOVE NA OVOJ LOKACIJI, IZMEĐU OSTALOG, I ZATO ŠTO NAM JE REČENO DA ĆE NAM U KOMŠILUKU BITI IZGRAĐEN DOM ZDRAVLJA, KOJI SMO I PLATILI UVEĆANOM CENOM KVADRATA. DAKLE, NEKA DRŽAVA ZA POČETAK SAMO  ISPUNI ONO ŠTO JE OBEĆALA I ZA ŠTA NAM JE UZELA PARE. DA MOŽEMO DA SE LEČIMO! A AKO POSLE TOGA ILI ISTOVREMENO ŽELI I DA NAS ČASTI CRKVOM, LEPO OD NJE. 

     
 2. i  3. i 4. Navođenje mojih  izvora sredstava za kupovinu stana ima za cilj da pokaže da je reč o porodičnoj imovini, koja je sticana trudom niza generacija. I odgovor onima čijim je precima, isto kao i mojoj porodici, država nekada  u bescenje oduzela imovinu, pa sada prozivaju i likuju nad nevoljama stanara "Stepe" koji su se drznuli da kupe stanove na mestu nekada njihovih porodičnih imanja, plaćenih ispod svake normalne cene. Kome ja da se žalim, ljudima čiji su stanovi izgrađeni i na parčetu moje njive ili onima koji prolaze bulevarom?

     Ovaj tekst je namenjen prevashodno neobaveštenima, koji tako neinformisani dozvoljavaju sebi da pljuju po ljudima koji su verovali državi kojoj su dali pare i koji od te iste države traže samo da ispuni svoje obaveze.

      Dakle, kada sledeći put zakasnite na posao ili kod lekara, kada ne možete proći nekim delom grada, kada vidite proteste ispred Vlade, a na transparentima piše "Stepa....", nemojte da pljujete i psujete te ljude, koji samo traže svoje.

     Ako je neko kriv, onda je to naša jedina država, koja žmuri pred otimanjem njihove imovine i paklenim planom da se benzinska pumpa izgradi usred naselja u kojem nije planirana. I pred zloupotrebom Crkve u interesu moćnika koji pumpadžijama čiste teren.


vašoj pažnji preporučujem još jedan svoj tekst na ovu temu

Važna napomena- anonimne PLJUVAČKE  komentare na ovu temu, dakle ne argumentovanu diskusiju, nego pljuvanje,  smatram neozbiljnim i neće biti objavljeni. Lične frustracije i nezadovoljstva, zavist, zlobu, mržnju prema svemu što nije iz Beograda a pogotovo prema vrednim, poštenim i časnim ljudima bez obzira na korene, mesto rođenja, naciju i veru, na mom blogu ni ovde a i nigde drugde niko neće ni lečiti ni prosipati. Njima je namenjen poseban post, koji sledi uskoro.

Negoslava Stanojevic дели ово преко Google+

пре 1 године  -  Дели се јавно
 
+
1
2
1
 
 · 
Одговори

Jovana Jakovljevic преко Google+

пре 11 месеци  -  Дели се јавно
 
#Stepa
+
3
4
3
 
 
Hvala Vam najlepše. Drago mi je što ste se javili, ne samo zbog podrške, već i zbog zemljačkih pozdrava. I u pravu ste, poslušaću Vas.
 
Negoslava, Samo sam htela da Vas pozdravim. I moj otac je poreklom iz Zaplanja, tačnije Gadžinog Hana. Nisam ni znala da je problem u Stepi toliko ozbiljan, iako sam ponešto načula o tome. A ove "Beograđane" ne slušajte. To što oni iz svog sela nisu izašli i što mrze sve koji su se drznuli da dođu, nije Vaš problem i ne treba da Vas pogađa.
 
Jes da Vas ništa nisam razumela, ali ovaj komentar objavljujem kolko da se vidi da TUĐE MIŠLJENJE ne ograničavam.Samo ne dozvoljavam pljuvanje - i ne brinite, svi pljuvački komentari će se naći u posebnom postu, jer im tu i jeste mesto, a sve to vreme ću se i dalje pitati - zar i takvi ljudi postoje.
 
Nemoguce je reci sustinu jer su ljudi po prirodi dvosmisleni.Prvo vas ohrabre pa ostave na cedilu.Borba za opstanak neke zajednice zavisi od sloge unutar nje same .Sebicnost i samoljublje su posledica nesloge i razdora koji stalno neko namece lakovernim, ali obavezno neko izvan te zajednice.Da bo to postigao mora prvo stvoriti poremecaj u tojzajednici(porodici.preduzecu,drzavi itd)Slozna braca kucu grade a neslozna i postojecu ruse.Ovo se postize navedenim (tudjim) novcem a to su razni izvori(krediti pokloni raznih formi)Sa tudom imovinom se moze manipulisati na razne nacine, posteno i neposteno.Ako se daje pojedincu u oba slucaja narusava se ravnoteza izmedju pojedinca i zajednice.ako pomoc nije data slabijem.U ekonomiji je moguce na razne nacine licnu imovinu prevesti u zajednicku .Tim cinom preostaje nam samo nada .Eto vidimo u sta se vasa pretvorila u neizvesnost.Kao sto vidite sve same konstatacije potrebne svima da bi se doslo do razumnog resenjavaseg problema.
Прикажи мање
 
Tesko onom kom drugi kucu kuci.U ovo vreme i najposteniji se izgubi jer ocekujemo da gradi i da vraca dugove koje smo svi zajedno nakupili.Pojedi tudju kokosicu drzi svoju za nozicu.Ko iz istorije ne uci ona mu se ponavlja.Kako da vas neko podrzi kad i sami ogranicavate slobodu razlicitog misljenjaKad neko ima strpljenja da procita vas stav onda je zasluzio da se cuje i njegov jer u suprotnom gubi smisao ovaj blog.Ako su vas pojedinci pokusali izigrati tu nije kraj .Ishod sad VASEG problema zavisi od svih nas .Kako se danas odnosimo prema vasem problemu sutra to isto mozemo i sami ocekivati.Ko drugom jamu kopa sam u nj upadne.Treba citati narodne poslovice jer njih je pisao zivot.Za crkvu je kasno sad pisati trbalo je kad je osvestavan teren ali nazalost tad nismo imali Vremena bilo nam je nesto drugo vaznije.Treba zaraditi i za prodavce lepih obecanja.Bitno je da su fakultetski obrazovani .Postenje i kreativnost izgleda nisu bitni dok se deli tudje .itd.
Прикажи мање
 
Usput, ako imate vremena, bila bih Vam zahvalna da objasnite poslednju rečenicu. Na koje tuđe i na čije tuđe ste mislili? I ko deli tuđe? Nadam se da Vam je jasno da su svi ovi ljudi PLATILI svoje stanove?
 
Janko Da je Crkva prava ona bi se zalagala za dobro građana i njihove potrebe. Nažalost, sve češće vidimo kako sebično vodi računa o ličnim interesima i servilno se odnosi prema vlasti. Liči na rođaku iz provincije koja se našla u bogataškoj palati. Izgubila je vezu s religijom. Tužno i ružno!
 
Negoslava,svaka Vam cast i samo Vam zelim da istrajete.A ako Vas budem videla da protestujete,rado cu Vam se pridruziti,a ne Vas osudjuvati. Karmen Erjavec.
 
Rizikujući da budem malo i dosadna, ponoviću po drugi put objašnjenje da maliciozne, pakosne,zle i nekorektne komentare ispod ovog teksta neću objavljivati. Tim pre, što se ne odnose na suštinu problema koji se zakuvava gradnjom crkvice, što u njima nema polemike, argumenata i konstruktivne kritike, nego su samo rasipanje žuči po meni, koja se usudila da, ja ću biti pristojna, kupi stan čak u Beogradu i da time uznemirava NEKE koji se osećaju uznemireno ko zna na kom njegovom kraju. Poštovani pljuvači po ljudima iz onog dela SRBIJE koji nije Beograd,tako plemenite krvi kao vaše, slobodno pljujte i dalje.Ja, a sigurna sam i svi ostali koji nisu čiste beogradske krvi, jako se ponosimo što smo rođeni tamo gde smo rođeni i što, eto, imamo prilike da i sami udišemo i beogradski vazduh.A to, što vi, u sopstvenom sebičluku, jadu, jedu i bedu svoga duha, uma i džepa, mislite da vam ga zagađujemo svojim prisustvom, zaista nije naš problem. I ne ljutite se što tih komentara ovde nema- za njih je predviđen poseban post, čiji je radni naslov- Zašto NEKI Beograđani mrze ostatak Srbije i njihov doprinos tome da taj ostatak bude sve manji.
Прикажи мање
 
Dragi ljudi, još jednom svima zahvaljujem .
 
Draga Njegoslava, Divno je videti predane ljude, takođe bilo bi divno kada bi se ugovori i dogovori poštovali. Pretposatvljam da znate da svoja prava možete zaštiti i na sudu, ukoliko Vam ne uspe da na miran način rešite obaveza predviđenim ugovorom. Takođe, Vama i Vašim komšijama su može se reći uskraćen pristup osnovnim uslugama- zdravstvene, obrazovne,... i svakako Vam nije lako, ali upravo zbog toga treba da istrajete u zaštiti Vaših prava, kako pred upravnim, tako i pred sudskim organima.
 
mnogo toga je uskraćeno svim kupcima stanova, a država ovakvim potezima radi i protiv sebe same Hvala Vam
 
Imao sam tu srecu tj.nesrecu da radim na 4 zgrade u naselju Stepa sto ce reci od temelja do krova zajedno sa zavrsnim radovima tj.krecenjem pa Vam mogu reci sledece kvadrati po nacinu izgradnje o kvalitetu necu ni da govorim,ne vrede ni materijala koji je potrosen za njihovu izgradnju,imate srece pa vas je ova zima zaobisla da vam se ne raspadne fasada koja je radjena po najvecem mrazu gde kad jednom zahvatite alatom materijal i nanesete na zid dok zahvatite sledeci put on se zamrzo,izolacija od vode na tom terenu za podrume je skoro jadna pa cete sa sledecim obilnim padavinama i to da osetite, da udjemo unutra malo zidovi su krivi i radjeni ofrlje pod lampama jer struje nije bilo pa kome se kako zalomilo ondak umesto dva sloja materijala po fazama svuda je jedan sloj ustipa>pa tako dolazimo do jedne ruke lepka pa jedne ruke gleta sumnjivog kvaliteta koji isto mrzao dok je nanosen u novembru i decembru i na kraju neke unutrasnje boje ko zna kog proizvodjaca i kvaliteta jer ja licno njome ne bi ni garazu okrecio.Sto bi rekli APP pa ko z....e da kupi njegov problem Eto toliko od mene iz prve ruke sa terena
Прикажи мање
 
hvala, šta drugo da kažem
 
A kada pitate izvodjace i Direkciju za probleme sa kojima se suocavate, sve je radjeno po projektu i samo svaljuju odgovornost s jednih na druge! Otkuda budj po zidovima a nigde padavina, pitaju se oni, pa sve je radjeno po projektu, debela izolacija, a u sobi 10 stepeni! Pod kriv da se vidi golim okom, dete se igra pa spusta autice i lopte. Zidovi i plocice pucaju na sve strane, ali bar su ravni, u hodniku zgrade je hladnije nego da ste napolju, a je li neko kin'o, to se culo, toliko i o zvucnoj izolaciji..jos da napomenem da smo mi oni srecnici koji smo jos i zadovoljni time sto smo dobili, s obzirom na sve sto smo culi pre nego sto smo se uselili. Kome za ovo da se obratimo? A projekat po kome je gradjen neki objekat, a to kriju kao zmija noge! Nista, sta je tu je, moramo da se borimo!
Прикажи мање
 
Podržavam Vašu borbu. Smatram da je sramota da građani moraju da se samoorganizuju kako bi obavili posao koji moraju da obavljaju nadležne institucije (pre svega građevinske inspekcije). Nejsano je samo da li Vam je u ugovoru prodajna cena izražena kao cena stana ili kao cena stana plus učešće u izgradnji Doma zdravlja i ostalih sadžaja, u kom slučaju imate mogućnost sudske zaštite...
 
Nažalost, sve je urađeno tako da mogu da pokušavaju da se igraju sa nama. Mi smo kupili stanove i imamo papire samo za njih. Ali smo ih kupovali zato što je sastavni deo plana naselja bila sva pobrojana infrastuktura, očio kao mamac da progutamo cenu, ni približnu prvobitno najavljenoj. Doduše, postoje prvobitni planovi naselja i sve ovo ucrtano u njih, ali.... u ovoj zemlji se sve može. Hvala Vam na podršci.
Прикажи мање
 
Draga, svaka ti čast - nisi ti samo blogerska majka, ti si neko ko se i za sve stanare tvog naselja srcem boriš... Nadam se da ćete uspeti, a mi možemo toliko, da delimo ovaj tekst...
 
Merima draga, hvala tebi na podršci.
 
Nemam komentara, osim da je to moguce samo kod nas, u ovoj nasoj PRAVNOJ drzavi! Svaka cast Negoslava!
 
Odlično rečeno. Bilo bi takođe lepo, u hrišćanskom duhu, da Crkva pomogne izgradnju Doma Zdravlja (ako već Država nema para). Zar ne?
 
Božji poslanici na zemlji, kako sebe sami nazivaju, odnosno mnogi od njih, sve čine kako bi narodu pokazali koliko su Crkvu odvojili od tog naroda.Naše crkve su pretočene u njihove džipove i velelepne konake, a mi se i dalje ustežemo da kažemo bilo koju reč protiv toga. Crkvu u veru održaće ovaj narod, ne oni koji su za to pe-plaćeni. Te tako, ne verujem u tu mogućnost, mada... čuda nisu nemoguća.
Прикажи мање
 
Ево и ја волим ћирилицу, али нисам "анониман", нисам кукавица. Занимљива је ова земља у којој Црква има више средстава (а изгледа и права) од Државе и "обичног грађанина". Било би дивно да Црква направи Дом Здравлја или уосталом било шта друго што није црква, а за добро СВОГ народа.
Прикажи мање
 
Puna podrska u vasoj borbi jer ako istrajete u ostvarivanju vasih prava to uliva nadu da ce i ljudi u nekom novom "Stepi' dobiti ono sto su platili i trazili...
 
Ja sam iz Novog Sada, ali sam čula za ovaj vaš problem, i prijatno sam iznenađena činjenicom da još uvek ima ljudi koji su voljni da stanu na kraj tom iživljavanju. Svaka vam čast i samo napred. Prvo Dom zdravlja, pa onda, ako Bog istog i da, jedna crkva. I to prava crkva.
 
Ovo je jedina tema ispod koje sam odlučila da ne objavim baš SVE KOMENTARE koji su stigli, jer u moru onih koji shvataju problem, uvek se nađe i par malicioznih. Koji mrze sve, pa i ljude koji su se usudili da kupe stan u njihovim komšiluku. Pogotovo ako su rođeni Beograđani, a čitavog života su samo trošili i ništa nisu stekli. Ovo Vam se malo žalim, a u stvari želim da Vam zahvalim što ste sagledali problem onako kako bi trebalo. Što shvatate suštinu- da problem nije u odnosu prema samoj crkvi, nego prema njenoj zloupotrebi, kako bi se kupci stanova izigrali. Čitam par ovih pljuvačkih komentara, koji će mi biti tema u posebnom postu, pa ne mogu da dođem sebi od čuđenja, koliko je ovo zlo vreme neke ljude učinilo zlim ili koliko su se zli i rodili. Hvala Vam na razumevanju. I da, crkva, ali prava. Posle Doma zdravlja.
Прикажи мање
 
Komsinice, apsolutno se slazem. Nadam se da cemo na kraju dobiti ono sto smo platili. Mada ovo je Srbija, pricaju (obecavaju) jedno a rade drugo.
 
Postoji li neka varijanta tužbe protiv nekog, države ili koga već - ko je izgradio nešto što nije bilo u planu?
 
Nisam sigurna u to. Niko od kupaca nije očekivao prevaru u onoliko velikom državnom projektu, kako je ovaj najavljivan. Pri kupovini stanova gledali smo u projekte koji su sadržavali sve pobrojano- idila, pa nismo ni razmišljali o tome da će se neko usuditi da prateće sadržaje menja post festum.
 
Zasto se uopste pravdas da si vernik. Pa cak i da si satanista, platila si dom zdravlja, a ne crkvu. Mrsh!
 
Postovana, svaka cast na tekstu, hocu da dodam da nisu svi kupovali ni lokaciju niti su razmisljali sta ce biti u naselju. Mi smo konkretno hteli da kupimo kvalitetniji stan al smo dobili jednu veliku 0. Uvek sam se pitala zasto ni jedan ivalid nije uzeo u prizemlju sada znam, Ziveti u prizemlju u naselju je kao ziveti u hodniku a eto platili smo 1290e mkv.
 
Postovana, svaka cast na tekstu. Ja smatram da pored svih obmana treba povesti racuna i o novcu koji smo dali a nismo dobili cak ni stanove kvalitetne,npr. Stanovi za invalide nisu prodati ni invalidu, zasto? i ja sam se pitala dok nisam kupila taj isti stan, zato sto vise lici na neku kancelariju a ne stambeni prostor, sto se izolacije tice jedno veliko 0. zivimo kao u hodniku.I to smo isto platili 1290e po kvadratu. A dete i ne vodimo vise u vrticu zato sto nam je jako daleko.
 
Da ponovim- Važna napomena- anonimne komentare na ovu temu smatram neozbiljnim i neće biti objavljeni. Pogotovo stoga što je jako nekorektno stanovati na drugom kraju grada, a podržavati izgradnju gasnih i benzinskih pumpi u tuđem naselju.
 
А није "некоректно" доћи у сасвим други крај Србије и онима који ту одвајкада живе "паметовати" о било чему у њиховом родном месту?!? Споран је крај града у којем живим од рођења, а не и крај државе из којег сте се ви довукли у њега??!?
Ivana Stevanovic
 
I Vashi preci su odnekud doshli anonimni... I to Vam garantujem da niste u Beogradu ni celih 6 generacija...



























       
     


41 коментар:

  1. Da ponovim- Važna napomena- anonimne komentare na ovu temu smatram neozbiljnim i neće biti objavljeni. Pogotovo stoga što je jako nekorektno stanovati na drugom kraju grada, a podržavati izgradnju gasnih i benzinskih pumpi u tuđem naselju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман3. март 2014. 23:44

      А није "некоректно" доћи у сасвим други крај Србије и онима који ту одвајкада живе "паметовати" о било чему у њиховом родном месту?!? Споран је крај града у којем живим од рођења, а не и крај државе из којег сте се ви довукли у њега??!?

      Избриши
    2. Ivana Stevanovic4. март 2014. 10:00

      I Vashi preci su odnekud doshli anonimni... I to Vam garantujem da niste u Beogradu ni celih 6 generacija...

      Избриши
  2. Postovana, svaka cast na tekstu. Ja smatram da pored svih obmana treba povesti racuna i o novcu koji smo dali a nismo dobili cak ni stanove kvalitetne,npr. Stanovi za invalide nisu prodati ni invalidu, zasto? i ja sam se pitala dok nisam kupila taj isti stan, zato sto vise lici na neku kancelariju a ne stambeni prostor, sto se izolacije tice jedno veliko 0. zivimo kao u hodniku.I to smo isto platili 1290e po kvadratu. A dete i ne vodimo vise u vrticu zato sto nam je jako daleko.

    ОдговориИзбриши
  3. Postovana, svaka cast na tekstu, hocu da dodam da nisu svi kupovali ni lokaciju niti su razmisljali sta ce biti u naselju. Mi smo konkretno hteli da kupimo kvalitetniji stan al smo dobili jednu veliku 0. Uvek sam se pitala zasto ni jedan ivalid nije uzeo u prizemlju sada znam, Ziveti u prizemlju u naselju je kao ziveti u hodniku a eto platili smo 1290e mkv.

    ОдговориИзбриши
  4. Zasto se uopste pravdas da si vernik. Pa cak i da si satanista, platila si dom zdravlja, a ne crkvu. Mrsh!

    ОдговориИзбриши
  5. Postoji li neka varijanta tužbe protiv nekog, države ili koga već - ko je izgradio nešto što nije bilo u planu?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam sigurna u to. Niko od kupaca nije očekivao prevaru u onoliko velikom državnom projektu, kako je ovaj najavljivan. Pri kupovini stanova gledali smo u projekte koji su sadržavali sve pobrojano- idila, pa nismo ni razmišljali o tome da će se neko usuditi da prateće sadržaje menja post festum.

      Избриши
  6. Komsinice, apsolutno se slazem. Nadam se da cemo na kraju dobiti ono sto smo platili. Mada ovo je Srbija, pricaju (obecavaju) jedno a rade drugo.

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман3. март 2014. 16:34

    Ja sam iz Novog Sada, ali sam čula za ovaj vaš problem, i prijatno sam iznenađena činjenicom da još uvek ima ljudi koji su voljni da stanu na kraj tom iživljavanju. Svaka vam čast i samo napred. Prvo Dom zdravlja, pa onda, ako Bog istog i da, jedna crkva. I to prava crkva.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je jedina tema ispod koje sam odlučila da ne objavim baš SVE KOMENTARE koji su stigli, jer u moru onih koji shvataju problem, uvek se nađe i par malicioznih. Koji mrze sve, pa i ljude koji su se usudili da kupe stan u njihovim komšiluku. Pogotovo ako su rođeni Beograđani, a čitavog života su samo trošili i ništa nisu stekli.
      Ovo Vam se malo žalim, a u stvari želim da Vam zahvalim što ste sagledali problem onako kako bi trebalo. Što shvatate suštinu- da problem nije u odnosu prema samoj crkvi, nego prema njenoj zloupotrebi, kako bi se kupci stanova izigrali.
      Čitam par ovih pljuvačkih komentara, koji će mi biti tema u posebnom postu, pa ne mogu da dođem sebi od čuđenja, koliko je ovo zlo vreme neke ljude učinilo zlim ili koliko su se zli i rodili.
      Hvala Vam na razumevanju. I da, crkva, ali prava. Posle Doma zdravlja.

      Избриши
  8. Puna podrska u vasoj borbi jer ako istrajete u ostvarivanju vasih prava to uliva nadu da ce i ljudi u nekom novom "Stepi' dobiti ono sto su platili i trazili...

    ОдговориИзбриши
  9. Odlično rečeno.
    Bilo bi takođe lepo, u hrišćanskom duhu, da Crkva pomogne izgradnju Doma Zdravlja (ako već Država nema para). Zar ne?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман3. март 2014. 23:36

      Свакако. Чим Министарство здравља буде изградило неку црквицу, макар и најскромнијих димензија, ма где у Србији.

      Избриши
    2. Božji poslanici na zemlji, kako sebe sami nazivaju, odnosno mnogi od njih, sve čine kako bi narodu pokazali koliko su Crkvu odvojili od tog naroda.Naše crkve su pretočene u njihove džipove i velelepne konake, a mi se i dalje ustežemo da kažemo bilo koju reč protiv toga. Crkvu u veru održaće ovaj narod, ne oni koji su za to pe-plaćeni. Te tako, ne verujem u tu mogućnost, mada... čuda nisu nemoguća.

      Избриши
    3. Ево и ја волим ћирилицу, али нисам "анониман", нисам кукавица. Занимљива је ова земља у којој Црква има више средстава (а изгледа и права) од Државе и "обичног грађанина".
      Било би дивно да Црква направи Дом Здравлја или уосталом било шта друго што није црква, а за добро СВОГ народа.

      Избриши
  10. Nemam komentara, osim da je to moguce samo kod nas, u ovoj nasoj PRAVNOJ drzavi!
    Svaka cast Negoslava!

    ОдговориИзбриши
  11. Draga, svaka ti čast - nisi ti samo blogerska majka, ti si neko ko se i za sve stanare tvog naselja srcem boriš... Nadam se da ćete uspeti, a mi možemo toliko, da delimo ovaj tekst...

    ОдговориИзбриши
  12. Podržavam Vašu borbu. Smatram da je sramota da građani moraju da se samoorganizuju kako bi obavili posao koji moraju da obavljaju nadležne institucije (pre svega građevinske inspekcije).

    Nejsano je samo da li Vam je u ugovoru prodajna cena izražena kao cena stana ili kao cena stana plus učešće u izgradnji Doma zdravlja i ostalih sadžaja, u kom slučaju imate mogućnost sudske zaštite...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nažalost, sve je urađeno tako da mogu da pokušavaju da se igraju sa nama. Mi smo kupili stanove i imamo papire samo za njih. Ali smo ih kupovali zato što je sastavni deo plana naselja bila sva pobrojana infrastuktura, očio kao mamac da progutamo cenu, ni približnu prvobitno najavljenoj. Doduše, postoje prvobitni planovi naselja i sve ovo ucrtano u njih, ali.... u ovoj zemlji se sve može.
      Hvala Vam na podršci.

      Избриши
  13. Анониман3. март 2014. 20:19

    Imao sam tu srecu tj.nesrecu da radim na 4 zgrade u naselju Stepa sto ce reci od temelja do krova zajedno sa zavrsnim radovima tj.krecenjem pa Vam mogu reci sledece kvadrati po nacinu izgradnje o kvalitetu necu ni da govorim,ne vrede ni materijala koji je potrosen za njihovu izgradnju,imate srece pa vas je ova zima zaobisla da vam se ne raspadne fasada koja je radjena po najvecem mrazu gde kad jednom zahvatite alatom materijal i nanesete na zid dok zahvatite sledeci put on se zamrzo,izolacija od vode na tom terenu za podrume je skoro jadna pa cete sa sledecim obilnim padavinama i to da osetite, da udjemo unutra malo zidovi su krivi i radjeni ofrlje pod lampama jer struje nije bilo pa kome se kako zalomilo ondak umesto dva sloja materijala po fazama svuda je jedan sloj ustipa>pa tako dolazimo do jedne ruke lepka pa jedne ruke gleta sumnjivog kvaliteta koji isto mrzao dok je nanosen u novembru i decembru i na kraju neke unutrasnje boje ko zna kog proizvodjaca i kvaliteta jer ja licno njome ne bi ni garazu okrecio.Sto bi rekli APP pa ko z....e da kupi njegov problem Eto toliko od mene iz prve ruke sa terena

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A kada pitate izvodjace i Direkciju za probleme sa kojima se suocavate, sve je radjeno po projektu i samo svaljuju odgovornost s jednih na druge! Otkuda budj po zidovima a nigde padavina, pitaju se oni, pa sve je radjeno po projektu, debela izolacija, a u sobi 10 stepeni! Pod kriv da se vidi golim okom, dete se igra pa spusta autice i lopte. Zidovi i plocice pucaju na sve strane, ali bar su ravni, u hodniku zgrade je hladnije nego da ste napolju, a je li neko kin'o, to se culo, toliko i o zvucnoj izolaciji..jos da napomenem da smo mi oni srecnici koji smo jos i zadovoljni time sto smo dobili, s obzirom na sve sto smo culi pre nego sto smo se uselili. Kome za ovo da se obratimo? A projekat po kome je gradjen neki objekat, a to kriju kao zmija noge! Nista, sta je tu je, moramo da se borimo!

      Избриши
  14. Draga Njegoslava,

    Divno je videti predane ljude, takođe bilo bi divno kada bi se ugovori i dogovori poštovali. Pretposatvljam da znate da svoja prava možete zaštiti i na sudu, ukoliko Vam ne uspe da na miran način rešite obaveza predviđenim ugovorom. Takođe, Vama i Vašim komšijama su može se reći uskraćen pristup osnovnim uslugama- zdravstvene, obrazovne,... i svakako Vam nije lako, ali upravo zbog toga treba da istrajete u zaštiti Vaših prava, kako pred upravnim, tako i pred sudskim organima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. mnogo toga je uskraćeno svim kupcima stanova, a država ovakvim potezima radi i protiv sebe same
      Hvala Vam

      Избриши
  15. Dragi ljudi, još jednom svima zahvaljujem .

    ОдговориИзбриши
  16. Rizikujući da budem malo i dosadna, ponoviću po drugi put objašnjenje da maliciozne, pakosne,zle i nekorektne komentare ispod ovog teksta neću objavljivati. Tim pre, što se ne odnose na suštinu problema koji se zakuvava gradnjom crkvice, što u njima nema polemike, argumenata i konstruktivne kritike, nego su samo rasipanje žuči po meni, koja se usudila da, ja ću biti pristojna, kupi stan čak u Beogradu i da time uznemirava NEKE koji se osećaju uznemireno ko zna na kom njegovom kraju.
    Poštovani pljuvači po ljudima iz onog dela SRBIJE koji nije Beograd,tako plemenite krvi kao vaše, slobodno pljujte i dalje.Ja, a sigurna sam i svi ostali koji nisu čiste beogradske krvi, jako se ponosimo što smo rođeni tamo gde smo rođeni i što, eto, imamo prilike da i sami udišemo i beogradski vazduh.A to, što vi, u sopstvenom sebičluku, jadu, jedu i bedu svoga duha, uma i džepa, mislite da vam ga zagađujemo svojim prisustvom, zaista nije naš problem.
    I ne ljutite se što tih komentara ovde nema- za njih je predviđen poseban post, čiji je radni naslov- Zašto NEKI Beograđani mrze ostatak Srbije i njihov doprinos tome da taj ostatak bude sve manji.

    ОдговориИзбриши
  17. Анониман4. март 2014. 09:43

    Negoslava,svaka Vam cast i samo Vam zelim da istrajete.A ako Vas budem videla da protestujete,rado cu Vam se pridruziti,a ne Vas osudjuvati.
    Karmen Erjavec.

    ОдговориИзбриши
  18. Анониман4. март 2014. 15:29

    Janko
    Da je Crkva prava ona bi se zalagala za dobro građana i njihove potrebe. Nažalost, sve češće vidimo kako sebično vodi računa o ličnim interesima i servilno se odnosi prema vlasti. Liči na rođaku iz provincije koja se našla u bogataškoj palati. Izgubila je vezu s religijom. Tužno i ružno!

    ОдговориИзбриши
  19. Tesko onom kom drugi kucu kuci.U ovo vreme i najposteniji se izgubi jer ocekujemo da gradi i da vraca dugove koje smo svi zajedno nakupili.Pojedi tudju kokosicu drzi svoju za nozicu.Ko iz istorije ne uci ona mu se ponavlja.Kako da vas neko podrzi kad i sami ogranicavate slobodu razlicitog misljenjaKad neko ima strpljenja da procita vas stav onda je zasluzio da se cuje i njegov jer u suprotnom gubi smisao ovaj blog.Ako su vas pojedinci pokusali izigrati tu nije kraj .Ishod sad VASEG problema zavisi od svih nas .Kako se danas odnosimo prema vasem problemu sutra to isto mozemo i sami ocekivati.Ko drugom jamu kopa sam u nj upadne.Treba citati narodne poslovice jer njih je pisao zivot.Za crkvu je kasno sad pisati trbalo je kad je osvestavan teren ali nazalost tad nismo imali Vremena bilo nam je nesto drugo vaznije.Treba zaraditi i za prodavce lepih obecanja.Bitno je da su fakultetski obrazovani .Postenje i kreativnost izgleda nisu bitni dok se deli tudje .itd.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Usput, ako imate vremena, bila bih Vam zahvalna da objasnite poslednju rečenicu. Na koje tuđe i na čije tuđe ste mislili? I ko deli tuđe?
      Nadam se da Vam je jasno da su svi ovi ljudi PLATILI svoje stanove?

      Избриши
  20. Jes da Vas ništa nisam razumela, ali ovaj komentar objavljujem kolko da se vidi da TUĐE MIŠLJENJE ne ograničavam.Samo ne dozvoljavam pljuvanje - i ne brinite, svi pljuvački komentari će se naći u posebnom postu, jer im tu i jeste mesto, a sve to vreme ću se i dalje pitati - zar i takvi ljudi postoje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nemoguce je reci sustinu jer su ljudi po prirodi dvosmisleni.Prvo vas ohrabre pa ostave na cedilu.Borba za opstanak neke zajednice zavisi od sloge unutar nje same .Sebicnost i samoljublje su posledica nesloge i razdora koji stalno neko namece lakovernim, ali obavezno neko izvan te zajednice.Da bo to postigao mora prvo stvoriti poremecaj u tojzajednici(porodici.preduzecu,drzavi itd)Slozna braca kucu grade a neslozna i postojecu ruse.Ovo se postize navedenim (tudjim) novcem a to su razni izvori(krediti pokloni raznih formi)Sa tudom imovinom se moze manipulisati na razne nacine, posteno i neposteno.Ako se daje pojedincu u oba slucaja narusava se ravnoteza izmedju pojedinca i zajednice.ako pomoc nije data slabijem.U ekonomiji je moguce na razne nacine licnu imovinu prevesti u zajednicku .Tim cinom preostaje nam samo nada .Eto vidimo u sta se vasa pretvorila u neizvesnost.Kao sto vidite sve same konstatacije potrebne svima da bi se doslo do razumnog resenjavaseg problema.

      Избриши
  21. Анониман11. март 2014. 12:34

    Negoslava,
    Samo sam htela da Vas pozdravim. I moj otac je poreklom iz Zaplanja, tačnije Gadžinog Hana. Nisam ni znala da je problem u Stepi toliko ozbiljan, iako sam ponešto načula o tome. A ove "Beograđane" ne slušajte. To što oni iz svog sela nisu izašli i što mrze sve koji su se drznuli da dođu, nije Vaš problem i ne treba da Vas pogađa.

    ОдговориИзбриши
  22. Hvala Vam najlepše. Drago mi je što ste se javili, ne samo zbog podrške, već i zbog zemljačkih pozdrava. I u pravu ste, poslušaću Vas.

    ОдговориИзбриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.

Kupujete li na Temu pijaci?

Jeftine tričarije koje nam mogu olakšati svakodnevne (ne)omiljene poslove, cenovno su značajno konkurentne sličnim sitnicama iz kineskih ra...