RECEPT - OVAKO LENA IZ TREBINJA MESI ZAPLANJSKU BANICU

       Nisam mogla da odolim i ne podelim sa vama ovaj recept za zapljanjsku banicu. Tim pre što znam da su  svi recepti ovde objavljeni naišli na dopadanje .
    Dakle, Lena je Trebinjka koja živi u Beču, pominjala sam je već par puta -  upoznala sam je kao zaplanjsku snajku, višestranu i umetnički nastrojenu osobu, suprugu jednog Malokrčimirca Zorana i majku tri lepa sina. O tome koliko me sekira što neće da otvori svoj blog neki drugi put, a sada je tema banica , koju je naučila da pravi od svoje svekrve i zaove.
     Preporučujem vam ovaj recept, kliknite na ovu rečenicu, kao da je moj. Uverila sam se u kulinarsko umenje Lene, mada dotičnu banicu u njenoj izvedbi nisam probala.



     Zaplanjska banica, pita, ima neki poseban šmek, kao što ga ima svako jelo s mirisom i ukusom podneblja na kojem je nastalo.
     Inače, u Zaplanju je nazivamo kisela banica, zato što se pravi s kvascem.

I JEDNA MOJA LEPA ČORBA

- Posle kuvanja ove čorbice odlučila sam - sve dok ima svežeg povrća na pijacama , na mom jelovniku mnogo češće će se naći ona , nego masne supe pune holesterola



     Ova čorba od povrća može da bude uvod u ručak, ali takodje i glavno jelo , eventualno uz parče mesa i mnogo salate,  tokom vrelih letnih dana , kada nam se i ne mili ulaziti u kuhinju.



 Potrebno je

- malo masnoće da se uprže luk i zaprška
- četiri-pet čenova belog luka ili dva struka mladog belog luka
- kašika-dve brašna, ja sam stavila integralno
- pola do pune kašičice aleve paprike
- 7-8-9- čeri paradajza ili jedan običan paradajz ili šoljica mlevenog paradajza iz flaše
- dve šargarepe
- jedan paškanat
- tri-četiri cvetića brokolija
- dve veze blitve
- peršun po želji
- jedna suva paprika, manja
- nekoliko zrna kima
- so, biber, suvi začin
- kašičica prosa

- kašika kisele pavlake za svaki tanjir čorbe

Način gotovljenja - na masnoći upržite iseckan beli luk , a zatim i brašno, pa alevu.

     Nalijte vodu , čija količina zavisi od gustine čorbe koju volite, ali najmanje 1 do 1,5 litar , pa postepeno dadajte iseckanu na kolutove šargarepu, paškanat, iscepkanu suvu papriku, začine , paradajz , proso, po želji iseckanu ljutu papriku, brokoli. Posle desetak minuta dodajte i iseckanu blitvu, a pri kraju kuvanja dodati biber i peršun .

     U  slučaju da vam je čorbica nedovoljno gusta, možete dodati malo kornfleksa , za koga inače tvrde da nije ni malo od koristi organizmu,  raazmućen gustin u vodi ili pola šoljice pirinča ili šoljicu spiralne testenine. A ako je pregusta , slobodno je razredite vrućom vodom i ostavite da još malo vri, da se kasnije ne bi  "osećala" na vodu.

    Prilikom serviranja, u svaki tanjir sipati kašiku pavlake.

Follow by Email