PLETENJE-HEKLANJE TOPLOG DEKORATIVNOG ŠALA S CVETOVIMA

     Ispletoh i šal.


     Nekako mi ona kapa  nije bila za nošenje, dok se ne kompletira uz sličan šal.

     I odmah da kažem - uputstvo koje sledi malo će, skoro nikako, pomoći početnicama u pletenju.
   
 No, ima predloga i za njih.

     Za šal sam koristila vunicu s 25 odsto vune , svetlo , srednje i najtamnije sivo.

     Najpre sam isplela cvetiće, koje sam improvizovala i kombinujući sve nijanse sivog.Spajala sam ih uzduž i tako dobila dugačku traku nejednake širine , što je tokom heklanja oko cvetova zahtevalo da se negde heklaju stubići s jedni, a negde s dva navijutka. Po slobodnoj proceni - kada je bilo kako potrebno.




     Dakle, oko te duge trake s cvetićima, heklala sam  , po slobodnom izboru,  red tih stubića s jednim ili dva navijutka, tri lančića izmedju, ponovo dva stubića... pa jedan red s dva navijutka  i tri lančića izmedju.
     Zatim idu tri reda  - lančić od pet očica, nizak subić, lančić itd...


     Onda jedan red - dva stubića s tri navijutka, tri lančiča itd...
     Sledeća dva reda su niski stubić, šest lančića itd...
     Poslednji red - iznad svakog luka od šest stubića, heklala sam po pet niskih stubića .

     Sve to može se raditi onako kako vam je želja , samo sa stubićima ili samo sa lančićia ili u kojoj god kombinaciji.
   

 








       Da početnice, kojima ovo nije jasno, ne bi ostale uskraćene, preporučujem da se opredele za samo jednu vrstu ružica. Time dobijaju traku pravilnog oblika i ne moraju da se muče oko izmene petlji s dva ili s jednim navijutkom. Uputstvo za heklanje ružica nalazi se u gore  linkovanom tekstu za kapu. A one malo vičnije mogu se opredeliti i za neku ružicu iz mog šala, budući da se na slikama jasno vide petlje.



  

1 коментар

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.