(S)KUVANA ŽABA I NJENA NOVA HALJINA

 

Dok sam probala haljinu za neku priliku, udavala se valjda Jankova sestričina pa je morao da se pokaže kao dobar i pažljiv muž, na veselja u mojoj familiji mogla sam da odlazim u zakrpljenoj devojačkoj suknji i promotivnoj majici nekog piva, krojačica je primetila da sam opet... ista kao svaki prethodni put kada sam imala taj tup pogled ranjene srne i tromost u pokretima  koja je vrištala porukom da ne mogu više.




     ''Ugodiću ti sledeću probu u isto vreme kad mi dolazi jedna opasna mušterija. Opa-sna, kad ti kažem. Muž joj je neki direktor, non-stop je na službenom putu, na ručkovima, seminarima, konferencijama, šta ti ja znam kuda sve ne ide, a ona troši njegove pare, čuva decu i ubija slobodno vreme sa mamom koja joj za to vreme kuva, čisti, pere, pegla i završava sve ostale obaveze osim onih u kojima joj ćerka uživa. Pa kad vas upoznam, a već ću joj predočiti tvoj slučaj, ti samo slušaj šta ona ima da ti kaže. Nije ona od juče i imala je i sama razna životna iskušenja, dok nije ostvarila sklad kojem je težila od onog dana kada je digla ruke od karijere koja joj se smešila na fakultetu na kojem su se i poznali i pristala da bude samo  supruga, majka i domaćica... dobro, i ćerka  koja je prihvatila da i njena majka živi sa njima otkako je ostala sama, a nije mogla da nađe zajednički jezik sa sinom, a pogotovo snajom, koja je pretvorila u kućnu pomoćnicu i bebi-siterku.''

     Zatekla sam visoku košćatu ženu  prosede kose, lica posivelog kao u strastvenih pušača. Lepi beli zubi i ruke bez žutih duvanskih tragova upućivali su na drugačiju prirodu njenog sivila. Koja li je njena muka, pitala sam se dok je krojačica zabadala špenadle u iskrojeni materijal duž njenih bokova, koji je trebalo da postane haljina.

     ''Dušo, vidi, da ti ja kažem nešto'' – obratila mi se s visine intelektualke koja je zaključila da pred sobom ima osobu čiji je IQ polovina njenog – ''Moraš malo da mrdneš, da se razvedriš, da glumiš ako treba. Ništa ti neće doći servirano na tacni, tim pre ako nije imao manire muškarca za kakvim uzdiše svaka žena, i pre vašeg braka. Obrađuješ ga, malo po malo, po principu kuvane žabe. Je l' ti znaš šta je to?''

     Iznenađeno me pogledala kada sam nemo klimnula glavom pa se okrenula krojačici: '' To ti je, znaš, fenomen koji u prenosnom smislu objašnjava kako se može postići neki cilj, na pomalo. Ako bi žabu ubacili u vrelu vodu, ona bi iskočila ko poparena i time bi sa spasla. Ali kada je stave u mlaku vodu i lagano povećavaju temperaturu sve do tačke ključanja, ona i ne primeti kada je skuvana. ''

    Onda se ponovo okrenu ka meni: ''Vidi, dušo, želiš li da ti jede iz ruke, nećeš to ostvariti preko noći. Nego ti njemu dogrevaj vodu stepen po stepen. Dan po dan. Ja znam kada će on da pozove pa dam slušalicu majci. 'Ona sa kupa, nije tu, izašla je na brzinu pa nije ponela telefon, otrčala je do pijace...'  Da vidiš kako onda s posla dođe pravo kući i to na vreme. Ne izađem ceo dan iz kuće, ali se doteram , našminkam, udesim kao da sam upravo stigla odnekud. Neka on sumnjičavo miriše moju kosu kao što ja mririšem njegovu.  Neka i on u mojim očima traži onaj davno izgubljeni sjaj, koji samo ljubavni zanos može da izazove. I neka se pita... šta god da se pita, samo nemoj da bude ravnodušan kada ulazi u kuću.''

     Neprikidno sam klimala glavom u znaku odobravanja,  dok mi je sivilo njenog tena  skretalo  misli u sasvim drugom pravcu. Mira mi je često govorila da, kad god ti se nešto učini čudnim, neobjašnjivim,  kad  vidiš da tu nešto ne štima i kad osećaš da su ti pred nosom dokazi koji potvrđuju tvoju sumnju da se tu nešto ne uklapa, mora  I da nešto postoji.

     A da, zaboravila sam da kažem, nosila je naočari. Velike naočari za vid sa zatamnjenim staklima. Kada sam joj odlazeći prišla da se pozdravimo,  da joj se zahvalim na savetima, iz profila sam videla debeli sloj pudera ispod njenog levog oka. Isti onakav kakvim je namazala manju modricu  na vratu i onu veću , na nadlaktici preko koje je zato onako pažljivo navlačila na sebe iskrojeni materijal koji će uskoro postati njena nova haljina.


Fotografija je odavde 

Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.