Povodom teksta o nezadovoljstvu majstorima - ni kao mušterije nismo mnogo bolji

Pisala sam nedavno o majstorima. O većini majstora koji, nažalost, stvaraju ružnu sliku o svojoj feli, nedgovornim odnosom prema  preuzetim obavezama, prema onima koji su ih angažoval i prema parama koje su, naravno uzeli za posao koji vrlo često ne privedu kraju ili ga toliko isfušare da kasnije mora da se angažuje drugi majstor da popravi što se popraviti da. Žao mi je zbog toga što je mnogo više komentara - i to sve redom u istom tonu (dakle, kuknjava, žalbe i jadikovke zbog toga što su se svi redom sa nekim ili sa nekima opekli) bilo na Fejsbuku nego ispod samog teksta, ali ako mi verujete na reč, situacija je mnogo gora nego što sam je opisala u tekstu. 



Retko ko se danas može pohvaliti time da sa majstorima nije imao problema. Bar time, a o nekakvom zadovoljstvu onim što su uradili, o pohvalama - ma, to se već dozira ne na kašičicu nego na pipete (ja sam, doduše, navela neke svoje majstore koji spadaju u grupu retkih i odgovornih, ali bi spisak onih drugačijih, nažalost, bio daleko duži).
Povod za ove tekstove je reakcija jednog mog komšije - doduše, majstor je druge vrste (bavi se popravkom takozvane braon tehnike, veš mašina i sitnih kućnih aparata). Iz njegove priče izvodim samo jedan zaključak - mnogi majstori su nam loši, nedgovorni, nekvalitetno obavljaju svoj posao, varaju, lažu, zavlače itd, zato što su deo nas, sada i ovde, i zato što ... uostalom, uverićete se i sami iz teksta koji sledi:

"Želim da kažem nešto o odnosu majstora i stranaka. 

I ja lično sam imao negativna iskustva sa nekim "majstorima" baš na način kako se komentariše tvoj tekst o njima.
Naravno, takvi mi više ne održavaju kola, ne vrše popravke po kući itd... Jednostavno - kad te neko prevari, niti ga angažuješ, niti preporučuješ.


Ali zato, i u Servisu jednom do dva puta nedeljno imamo probleme sa strankama. 

Bila bi previše duga priča a i ne mogu da se setim svega... ( kroz naše ruke prođe 4-5000 aparata godišnje) pa ću probati u nekoliko  primera da pojasnim:

- Stranka (sin) naručuje deo koji ugrađuje sam, a onda zovu inspekciju jer  veš mašina "ponovo" ne radi. Nakon ekspertize i sklapanja kockica ispostavlja se da je sin hteo da iznenadi mamu i tatu i pozvao je  privatno majstora (prijatelja) koji je zamenio neispravan deo, ali pošto nije našao uzrok kvara, taj deo opet strada.

-  Stranka preuzima popravljeni TV aparat, ali ne vraća nam "Potvrdu o prijemu aparata u servis"nego samo daje ličnu kartu i potpisuje,  a godinu dana nakon toga sa potvrdom dolazi i traži svoj TV!!! Kada mu je prezentovan potpisan primerak rekao je da nije njegov potpis i otišao bez reči.

- Stranka preuzima mesoreznicu nakon 45 dana u subotu, na kraju radnog vremena i traži zamenu za aparat zbog prekoračenja roka. Iako smo mi aparat popravili već posle tri ili četiri dana, zbog čega i ne dobija zamenu.
Rekao sam majstorima da ga očekuju u ponedeljak ujutru ispred servisa, jer će zalepiti kačkavalj na mesoreznicu dok ne izgori motor - tip zna kako da ga pokvari (mašinski inženjer).
U ponedeljak je sačekao majstore ispred servisa, pokazujući im i pre nego što su ušli, da je motor opet pregoreo. Kada su ga pitali "ti li mu to zalepi kačkavalj", otišao je uz mnogo buke. Da objasnim: kačkavalj se seče mnoge teže nego suhomesnati proizvodi i vrlo lako motor aparata pregori ukoliko ga opteretite time što kačkavalj bukvalno zalepite dok ga sečete.

- Stranka kupuje foto aparat na akciji i za čekove na 6 meseci, dolazi u servis i žali se na kvar koji niko ne vidi, aparat  šaljemo u Beograd u centralni servis na ekspertizu. Ispravan!!!
On zove inspekciju i traži zamenu, nažalost - dobija novac nazad, a čekovi kad prođu!

- Da ne nabrajam usisivače koji nikad (bukvalno) nisu očišćeni jer im niko nije rekao da se kese prazne a filteri čiste... Kada smo jednoj takvoj mušteriji pokazali kesu tvrdu kao kamen, što je dokaz da nikada nije očišćena, otišao je besan - na svoj ženu.

- TV aparate koji su prepuni buba-švaba koje izazovu pregorevanje (verujem da bi ti se zgrozilo da vidiš slike- a koje sam morao i inspekciji da šaljem, jer nas prijave da nećemo da popravimo aparat u garanciji), ne popravljamo jer u garanciji stoji obaveštenje da proizvođač ne snosi odgovornost za loše održavanje aparata.  

- Stranka ima dva ista aparata. Mi popravimo jedan, on zameni masku sa nalepnicom (serijskim brojem) i donese drugi pokvareni aparat na popravku kao reklamaciju na naš rad. Ili, kupi nov aparat istog tipa sa urednim fiskalnim računom na kome piše model, ali ne i serijski broj, pa donese stari aparat na besplatno servisiranje.
E, zbog takvih smo morali da nabavimo specijalne nalepnice koje se teško skidaju - lepimo ih na svaki deo koji zamenimo tako da oni koji bi da nas prevare to ne mogu da učine.


I priča o kapari: dajte kaparu majstorima  i tražite potvrdu da ste dali novac, niko vas u tom slučaju neće i ne može prevariti! Moje iskustvo kao majstora pokazuje da sve što sam poručio bez kapare na "časnu reč" stranaka koje su tražile neki deo -  niko nije preuzeo.
Da li onda verovati strankama?

Mnogo puta mi stranke na terenu traže privatan broj telefona kako bi zaobišli servis. Kada ih pitam zašto, odgovor je da očekuju jeftiniju popravku!!! Onda im kažem da sam ja vlasnik servisa i da samo ja mogu da im dam popust,  a da ovako hoće da prevare moju firmu (naravno i da izbegnu poreze, razreze, zareze...) - dajem ti mašti na volju da im vidiš lica...

Naravno, niko nije bezgrešan - negde ne valja deo, negde je kvar skriven, negde se previše očekuje od aparata (ne rade isto pegle od 2.000 i 15.000 din), nekad i majstor može da pogreši... Nije baš sve crno-belo, pa ni majstori nisu baš uvek krivi."


ilustracije su s Fejsbuka



Follow by Email