Pavlova torta uz neke moje varijacije - uspeva milion posto

Ne znam kako mi je ova torta promakla, tek, prvi put sam je napravila sad, skoro, i po receptu moje Fb prijateljice Sunčice Stanković, koji je objavila, sa sve pričom o nastanku Pavlove torte, na sajtu Cake dobrog kuvanja.

Beze korica, šlag, voće - ona je koristila jagode. I to je to. Savršena torta, divno izgleda, ukus fantastičan.



Već sledeći put nisam odolela izazovu promena: pročačkala sam po Guglu, razmotrila sve varijacije na istu temu i, nešto slično kao za Moskva šnite, sklopila nekakav "svoj" recept.

POTREBNO JE

za koru

- 10 belanaca
- 500 gr šećera
- dve kašike jabukovog sirćeta
- šaka krupno seckanih oraha

za fil

- 10 žumanaca
- 200 gr šećera
- 250 gr putera

kao podloga za voće

- jedan šlag

- sezonsko voće

PRIPREMANJE

- umutiti belanca u čvrst sneg
- postepeno im dodavati šećer i mutiti sve dok  se ne dobije ovakva čvrstina snega od belanaca - ovaj zarez, kljun, koji se formira na prstu kojim se zahvati malo šama


- dodati sirće i dobro umutiti
- staviti pek papir na pleh i izručiti na sredinu, na kojoj je šaka oraha, šam od belanaca
- kašikom oblikovati koricu tako da bude veličine kruga oko 20 cm ili više, ako imate veći tanjir za tortu



- kašikom napraviti udubljenje u šamu, a sa strane šam podizati tako da torta dobije oblik vulkana
- peći u rerni zagrejanoj na 150 stepeni Celzijusa, sat i 15 minuta
- ja sam pečenu koricu odmah vadila iz rerne, mada se preporučuje i da rerna bude otvorena dok u njoj jedno 15 minuta odstoji korica


Fil

- mutiti na pari žumanca sa šećerom, sve dok se ne dobije fin gusti žuti krem
- posebno umutiti puter, ali onako, baš dobro
- sjediniti ohlađeni žuti krem s puterom

- sipati krem u udubljenje torte
- preko krema premazati umućeni šlag
- ređati sezonsko voće preko šlaga: ja sam na ovu tortu stavljala smokve, kupine i grožđe, to se našlo u dvorištu, a prethodnu sam ukrasila seckanom dinjom, gružđem i breskvama



Caka broj 1 - rernu nikako, ali nikako  ne otvarati sve dok korica ne bude ispečena

Follow by Email