Odjeci blog-priče o surogatima u kafi

Još onomad, kad sam pisala o surogatima kafe, obećala sam sebi i sagovornicima u toj priči mini-analizu saznanja do kojih sam došla tokom tog pisanja i potonjeg "razgovora" sa čitaocima bloga.



Sto ljudi-sto ćudi, kaže narod, a na  temu surogata primenjena ova poslovica mogla bi da glasi- koliko komentara, toliko stavova; koliko ukusa, toliko i odnosa prema zlo-upotrebi surogata ( mešanje surogata s kafom je dozvoljeno, ali bi na pakovanju moralo to i  da piše= upotreba; na većini pakovanja kafe u kojima ima i surogata piše 100 posto kafa= zloupotreba)



Stavovi slučajnog uzorka ljubitelja i neljubitelja kafe, zabeleženi ispod mojih tekstova na blogu i na Fejsbuku, mogli bi se svrstati u nekoliko katerorija.

ONI KOJI NISU NI ZNALI ZA SUROGATE U KAFI:      

“Uuu.. pa ja prvi put čujem za to. Sad ću morati sve kafe u supermarketu da pročitam prije nego kupim sledeće pakovanje.”

“Danas se trudim da kupujem kvalitetniju kafu, bar sam tako mislila dok nisam pročitala ovaj tekst, jer mi nije na pamet palo da gledam deklaracije :) Zahvaljujući ovom tekstu, ubuduće ću obratiti više pažnje, pa zato s nestrpljenjem očekujem nastavak...”


ONI KOJI VERUJU “SVOM DUĆANU KAFE” I ONI KOJI NIKOM NE VERUJU:

“ Imam svoj omiljeni Dućan kafe, gde je kafa baš ona "na meru" i jedino mi je ta kafa po ukusu. “



“Kafu pijem, teško da mi dan prođe bez nje. Iskreno mislim da ne postoji potpuno čista kafa, osim naravno one koju sami sameljemo.”

“Od kada su se na tržištu pojavile te pržionice kafe koje su sve i svašta mešale s kafom, ugušile su one preduzetnike koji su davali dobar kvalitet, a ne povoljniju cenu kafe..”

 “Što se naših pržionica tiče..i one u kojima se kafa melje na vaše oči, među zrna kafe utrpaju pasulj..Ako se na pravi način isprži, pukne i skoro da je nevidljiv laičkom oku kafeljubitelja..
Zbog toga pijem đubre..
Znam da je đubre, ali sam ga ja izabrala..
Nije mi ga neka alava, polupismena lopina, koja bi da se od pržionice u dva metra kvadratna obogati za pola godine, uvalila uz lažne tvrdnje, praveći me još i budalom pride..”

“Sama gotovo nikad ne pijem domacu kafu, jer mi je previse opora i jaka, potegnem za njom tek kada mi se pritisak opasno snizi, a u blizini nema moje kvazi kafe.
Tri puta sam se odvikavala od turske kafe, na kraju se sasvim odvikla,.”


ONI KOJI KOJI SU SE DOBRANO NAVIKLI NA KOBAJAGI KAFE I SVESNO BI NASTAVILI DA IH KUPUJU:


“Ja sam se toliko navikla na kobajagi kafe sa dodatkom surogata, da ne znam kako bih pila pravu kafu koja nije kisela i da li bi mi se dopalo. Stvar navike. Za svoje navike ne žalim pare, pa nek je u njima i žir. Verujem da mnogi misle tako i da proizvođači to koriste.”

“Da, kupila bih kafu koju i inače kupujem. Čak i da su u njoj surogati, posto mi se sviđa njen ukus.”

“ Da li bih ih menjala da znam da mešaju nešto? Verovatno ne bih, jer sam navikla na taj ukus. Da li bih prešla na "čistu" kafu da znam da negde postoji takva? Verovatno bih :)”


ONI KOJI BI VOLELI DA MOGU DA BIRAJU:


“Miriše mi kafa iz ovog tvog posta! :-) i da, volela bih da znam šta pijem pa samim tim i da biram šta ću nadalje da pijem. Zbunila si me totalno sa svim tim dodacima, volim da kafa ima ukus i miris kafe (ove mućkalice sa karamelom, ukusom banane i slično ne zovem kafom). Al' ima jedna stvar bez koje je kafa nezamisliva - društvo. Taj "surogat" bih uvela pod obavezan! :-)”



Kakvi god, međutim, stavovi čitalaca ovih tekstova o kafi i surogatima bili, najveći broj njih je izrazio želju i potrebu da saznaju šta se nalazi u onome što kupuju pod nazivom kafa. Uz naglasak na činjenici  da bi objavljivanje TAČNOG SADRŽAJA SUROGATA ( dakle, i vrste i količine) trebalo da bude zakonska obaveza proizvođača. I da bi za nepoštovanje ove obaveze trebalo da slede  odgovarajuće kazne. I da je dobrodošla sveopšta društvena kampanja koja bi “pomogla” i zakonodavcima (da ih nateraju) i proizvođačima (da budu naterani) da nas obaveste o tome šta zapravo pijemo kada mislimo da držimo šoljicu s kafom u rukama.


I da, kako tvrde

ONI KOJIMA JE ISHRANA ZANIMANJE:






“Danas se ta istraživanja rade kvalitetnije, a zaključak je da upotreba kafe nije povezana sa povećanim rizikom od smrti, niti kardiovaskularnih bolesti i kancera. Naravno, ako se ne preteruje i ako onaj ko je pije nema problem sa kofeinom. I ne samo to, ispostavilo se da čista, prava kafa, ima i zdravstvenih koristi.” *


ilustracije su- odavde i odavde 

*- Aleksandra Sekulić


**- Zahvaljujem svim blog i Fejsbuk drugarima, čitaocima bloga, poznanicima, nepoznatima i prijateljima, na aktivnom učešću prilikom obrade ove teme. I nadam se da ćemo se izboriti za to da vrlo brzo na svim pakovanjima kafe možemo pročitati ISTINITU informaciju o svim sastojcima koje ona sadrže.

Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.