Iz Ateljea Tea pravo u svet -umetnost, zanat i moda

Na Fejsbuku mi je pažnju privukla stranica  s ovim prelepim haljinama -




          Budući da na našem tržištu retko imamo priliku da vidimo ponudu ovako originalnih haljina, inspirisanih srpskom kulturnom baštinom sadržanom u ručnim radovima naših majki, baka i prabaka, poželela sam da svoju podršku autorki dam predstavljanjem njenih ruku dela na ovom blogu. To zaslužuju i njene vredne ruke, ali i posetioci ovog bloga, kojima će, veruje, ovo biti praznik za oči.




         Vlasnica Ateljea Tea, u kojem nastaju ovi unikatni modeli ,je  Nišlijka Snežana Radosavljević, koja se svetom mode, modnim kreatorima i umetnošću srela kao četrnaestogodišnja devojčica, u rodnoj Djakovici. U Fabrici odeće Napredak, kaže, bila je neka vrsta pokretne lutke, na kojoj su kreirali i ispobavali modele. Vrlo često, kada je nosila modele koji joj se nisu dopadali, sanjala je o nekoj sasvim drugačijoj odeći.

     No, kako to često biva u životu, svi snovi i želje ne ostvaruju se preko noći, pa se, dolaskom u Niš, dvadesetogodišnja Snežana posvetila  stvaranju porodice, a profesionalno se angažovala kao službenik banke.




     -Zamisao da stvorim drugaciji proizvod videla sam u tehnici starih zanata i pocela sam sa ucenjem tehnika makramea, necovanja i tkanja. - objašnjava Snežana - Na pocetku sam radila zidne dekoracije koje sam po izradi sklanjala od ociju javnosti, jer je moj rad izazivao ironiju i posmeh. Kada sam postala tehnoloski visak u banci, iz sanduka sam izvadila svoje radove i pocela da ih prodajem galeriji u komsiluku ,da bih l prehranila porodicu. 

     I tako, sve do pre deset godina, kada su Nemci sa jedne izložbe u beogradskom Konaku knjeginje Ljubice izabrali baš njene radove da prestavljaju Srbiju na najvećem sajmu umetničkih zanata u Minhenu.

     -Od tada su mi se otvorila mnoga vrata i revije su se nizale, uglavnom van nase zemlje. Sve moje odlaske i revije  u inostranstvu finansirali su domacini, gde sam uglavnom i prodavala svoje svoje kreacije.Zadovoljna sam, jer radim ono sto volim a ujedno vec dugo godina zivim od svog rada. Trenutno se pripremam za Balkanske dane u Minhenu na kojima sam ucestvovala 2008. godine i najverovatnije cu i ove godine biti jedini ucesnik iz Srbije. 


     Na pitanje da li je imala  podrsku iz Srbije , kaže- nisam. Moje ucesce u projektu COARPA u Italiji pokazalo mi je da smo mi kao drzava daleko od svega sto je umetnost. 

     Svejedno,zadovoljna je zbog same činjenice da  radi ono sto voli i što može da živi od svog rada. Trenutno se priprema za Balkanske dane u Minhenu na kojima je  ucestvovala i 2008. godine. Najverovatnije ce i ove godine biti jedini ucesnik iz Srbije. 

Follow by Email