четвртак, 13. јун 2013.

ZAŠTO SMATRAM DA JE BUS PLUS OTVORENA PLJAČKA GRADJANA


     Dosta vremena mi je bilo potrebno da bih shvatila zašto se Beogradjani bune protiv famoznog Bus plusa. Tim pre što imaju, inače, bar kako sam ja to shvatila, odlično organizovan gradski, prigradski i sav ostali saobraćaj, pa i noćni. Dobro, ne baš kao u modernim evropskim, da ne kažem komšijskim prestonicama, ali bar super u odnosu na ostale gradove ove sirote nam države.


     Ne znam koliko je tačna tvrdnja običnih gradjana, a baš me nešto mrzi da guglam, o tome da se gradski prevoz, zapravo, finansira iz budžeta, a da pare za karte i kartice prikupljene preko Bus plusa, zapravo, idu u neke privatne džepove. Pa zato i neću o tome, iako naslov ovog teksta sadrži i reč pljačka.


     Ova ružna reč se, zapravo, odnosi na sistem plaćanja karata, koji ne omogućuje ni jedno od odavno prihvaćenih civilizacijskih dostignuća u vidu dnevne ili nedeljne kartice. Kako je to svuda u svetu i kako je nekad bilo, koliko se sećam, a sećam se da je čak i moj Niš imao tu  famoznu  dnevnu i nedeljnu karticu. Pa kad planiraš da obaviš sijaset poslova i moraš da silaziš posle svake dve predjene stanice iz buseva ili da menjaš prevoz na svakoj stanici, lepo kupiš tu dnevnu kartu. Jes da je malo skuplja od obične, ali se isplati.
     Došla sam sinoć iz Beograda i ličnim iskustvom ću ilustrovati potrebu uvodjenja neke od varijanti kupovine karte produženog roka trajanja. Samo tokom jednog dana, pri čemu sam jednom koristila i kombi prevoz po cenu od 150 dinara, potrošila sam bezmalo 1000 dinara za prevoz.  

     Najpre sam se od Obuće Beograd do Kružnog puta vozila dve stanice, za 72 dinara skinutih s otkucane kartice Bus plusa. Onda sam platila 150 dinara kombi, do Buvljaka, pa odatle 72 dinara do nekih blokova. Onda su me dezinformisali za vezu do Banovog brda, pa sam sišla iz prevoza - 72 dinara, kada sam videla da 89-tka ne ide u Požešku. Vratila sam se do Sajma - 72 dinara, sela u tramvaj br 13, novih 72 din, i stigla do jednog tržnog centra u kojem postoji prodavnica cipela Zigi, gde kupujem obuću. Imaju i specifične veličine, kako najmanje, tako i najveće. Zatim još 72 din za dve ili tri  stanice do okretnice, odakle 72 dinara i pedesetica, do Kružnog puta. Odatle, 72 din za dve stanice do stana.

     Posle podne sam 39-kom otišla do Slavije - 72 dinara, a odatle nekim brojem, više se ne sećam kojim, do Studentskog trga, novih 72 dinara. I sve to još jednom, u povratku.

    Dakle, 12 vožnji busom i tramvajem, po ceni od 72 dinara, što  je 864 dinara Plus 150 za kombi, 1014 dinara, što je više od gorepomenute pretpostavke da će zbir biti blizu hiljadarke.Od toga, najveći broj vožnji bio je dve do tri stanice.

     E sad, primetiće neko, dve ili tri stanice može se ići i peške, zašto da se voziš baš sve vreme. Ali, toga dana je padala kiša, ja bez kišobrana, a i da sam ga imala, slaba vajda. Kad nameravaš da pozavršavaš sijaset poslova, nemaš ni baš puno vremena za štrapanje. Da ne pominjem da od mnogo hodanja i noge znaju da zabole.

     Ako iko još u ovoj jadnoj domovini nam, jedinoj koju imamo, misli na obične gradjane, bilo Beogradjane koji moraju da plaćaju račune, idu na pijacu, kod lekara i kojekude još za svojim obavezama, bilo na one koji u prestonicu dolaze poslom ili samo da je posete, valjalo bi da malo porazmisli i na ovu temu. 
     
     Iza zatamnjenih stakala besnih automobila, okruženih isto tako besnim autima, sa svih strana, teško se može videti muka običnog malog gradjanina, vrednog pažnje onih koji kroz ta stakla gledaju na spoljni svet samo uoči izbora. A ni ti datumi nisu daleko kako se možda sada čini, pa bi valjalo imati u vidu i činjenicu da će glasači umeti da cene onu vlast koja im bar prepolovi namete derikože zvane Bus plus.

     PS - čula sam negde, nije ni važnio gde , ni da li je nagadjanje ili informacija, da  se razmišlja o nekakvoj famoznoj karti koja bi imala odredjen rok važenja. Pa kad je otkucaš, njom možeš  da se voziš, recimo, 90 minuta. Ruku na srce, to jeste manje dranje nego što je ovo sada i jeste nekakav, mada minimalan, ustupak, onima koji se voze u javnom prevozu, ali je i to samo podsmevanje gradjanima, koji, ako već drugo nemaju, zaslužuju da im se odobre one pogodnosti koje civilizovani svet odavno koristi. Pa makar nekom derikoži koji je umešao prste u famozni Bus plus ne ostane ove godine prihod da kupi novu poslovnu zgradu, posle neke jahte i najnovijeg modela mercedesa.
 
Mnogo Vam hvala za ovu ilustraciju, zapravo za primer, kako to može da bude organizovano u korist gradjana, koje Bus plus sada dere. Jer, ako treba da do nekog odredišta stigne tako što će posle svake četiri stanice manjati prevoz, čovek u Beogradu mora da plati nekada i po pet karata u roku od tih 60 minuta, a to je ukupno skoro 360 dinara.
 
"Pojedinačne karte za jedno poništavanje prodaje vozač u autobusu, ... Putnik s poništenom pojedinačnom kartom ima pravo prelaziti više puta s linije na liniju putujući od ishodišta do odredišta, uz uvjet da ne prekorači vremensko ograničenje i to za jednu zonu 60 minuta ... , ali se s istom kartom ne smije vraćati u smjeru ishodišta.." Evo, ovako je to u Rijeci, za 60 minuta se menjajući autobuse stigne sa jednog kraja grada na drugi kraj, a sve sa jednom kartom. Osim toga, imaju i dnevne i tjedne karte. A ono najvažnije, svi autobusi su klimatizovani i čisti.
 
Moreeeee, kad nešto razmislim i kolko se sećam, u Bg i nema pića bez dva evra i više. Ili smo mi uvek nabasali na najskuplje restorane? I šetnja - svakako, i još vožnja brodom, izlet do Avale i obilazak kraljevskog dvorca, pride.
 
Obzirom na broj voznji, Vi ste dobro prosli sa cenom. Ipak, ruku na srce, Beograd je to. Mislim da nigde ne biste mogli da obavite 10-tak voznji po gradu za manje od 10 Evrica. Vi ste u jednom danu obavili sijaset poslova i to ipak mora da se plati. Da ste se vozili svojim kolima, potrosili biste vise vremena, a mozda i vise novca na gorivo (podji-stani) i na parking. Dodjite nam Vi ponovo u nas grad, sad kad se vreme prolepsa, pa malo u novim cipelama prosetajte i negde popijte kaficu za one pare koje biste dali za prevoz - dve karte jedan kapucino. Ziveli! Maja
Прочитајте више
 
Sad bih ti rekla šta ocu... da mi kompjuter nije pun virusa i da ne zajeckuje, sve vičući, pita s pečurkama.
 
Lele, Nego, sve se nasekirah za jadne Beogradjane i njihov prevoz. Evo, gorke suze ronim, udaram se u kolena i prizivam boga i pravdu!

6 коментара:

  1. Lele, Nego, sve se nasekirah za jadne Beogradjane i njihov prevoz. Evo, gorke suze ronim, udaram se u kolena i prizivam boga i pravdu!

    ОдговориИзбриши
  2. Sad bih ti rekla šta ocu... da mi kompjuter nije pun virusa i da ne zajeckuje, sve vičući, pita s pečurkama.

    ОдговориИзбриши
  3. Obzirom na broj voznji, Vi ste dobro prosli sa cenom. Ipak, ruku na srce, Beograd je to. Mislim da nigde ne biste mogli da obavite 10-tak voznji po gradu za manje od 10 Evrica. Vi ste u jednom danu obavili sijaset poslova i to ipak mora da se plati. Da ste se vozili svojim kolima, potrosili biste vise vremena, a mozda i vise novca na gorivo (podji-stani) i na parking.

    Dodjite nam Vi ponovo u nas grad, sad kad se vreme prolepsa, pa malo u novim cipelama prosetajte i negde popijte kaficu za one pare koje biste dali za prevoz - dve karte jedan kapucino.

    Ziveli! Maja

    ОдговориИзбриши
  4. Moreeeee, kad nešto razmislim i kolko se sećam, u Bg i nema pića bez dva evra i više. Ili smo mi uvek nabasali na najskuplje restorane?
    I šetnja - svakako, i još vožnja brodom, izlet do Avale i obilazak kraljevskog dvorca, pride.

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман17. јун 2013. 09:47

    "Pojedinačne karte za jedno poništavanje prodaje vozač u autobusu, ... Putnik s poništenom pojedinačnom kartom ima pravo prelaziti više puta s linije na liniju putujući od ishodišta do odredišta, uz uvjet da ne prekorači vremensko ograničenje i to za jednu zonu 60 minuta ... , ali se s istom kartom ne smije vraćati u smjeru ishodišta.."
    Evo, ovako je to u Rijeci, za 60 minuta se menjajući autobuse stigne sa jednog kraja grada na drugi kraj, a sve sa jednom kartom. Osim toga, imaju i dnevne i tjedne karte. A ono najvažnije, svi autobusi su klimatizovani i čisti.

    ОдговориИзбриши
  6. Mnogo Vam hvala za ovu ilustraciju, zapravo za primer, kako to može da bude organizovano u korist gradjana, koje Bus plus sada dere. Jer, ako treba da do nekog odredišta stigne tako što će posle svake četiri stanice manjati prevoz, čovek u Beogradu mora da plati nekada i po pet karata u roku od tih 60 minuta, a to je ukupno skoro 360 dinara.

    ОдговориИзбриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.

Kupujete li na Temu pijaci?

Jeftine tričarije koje nam mogu olakšati svakodnevne (ne)omiljene poslove, cenovno su značajno konkurentne sličnim sitnicama iz kineskih ra...