Baklava najslađa na svetu: urme i orasi


Suva pita i baklava su, čini mi se, nezaobilazni kolači za Badnje veče. Em su posne, em skoro da nema nikog ko ih ne voli, em poduže traju (imam recept za suvu pitu s rokom trajanja od mesec dana i duže), a pružaju mogućnost eksperimentacije, improvizacije i svakojakih kombinacija i uz to skoro da i nema šansi da omanete. Odnosno, uspeh je zagarantovan, sve da imate i dve leve ruke.

Ovog puta pravila sam 

BAKLAVU SA URMAMA I ORASIMA



za koje je, pravite li ih od jednog pakovanja, tj 500 gr gotovih kora, potrebno


- za sirup: najmanje 600 grama šećera, budući da su urme jako, jako slatke, a možete staviti i 100 ili 200 gr više volite li mnogo slatko 
i jedan manji limun

- za fil: pakovanje svežih urmi - 550 do 600 gr, 200 do 300 gr mlevenih oraha, po 125 ml (nerafinisanog) zejtina i maslinovog ulja

Pripremanje  

- staviti da zavri 800 ml vode pa usuti šećer u koji, opciono, možete staviti jednu do dve vanile ili nekoliko karanfilića ili nekoliko zvezdica anisa ili... šta već volite od začina, a želite da ponekad odstupite od tradicionalnog ukusa baklave (ja sam stavila ovaj put samo anis i jako mi se dopala aroma)
- skuvati sirup srednje gustine (ja sam uvek pre za to da bude malo ređi nego da je prekuvan) i na kraju kuvanja dodati limun isečen na tanke kolutiće, a slobodno možete sipati i samo sok od limuna
- ohladiti sirup


Dok se sirup hladi, samleti orahe i očistiti urme od koštica, a zejtin i ulje pomešati. 
- na radnu ploču staviti jednu koru, premazati je četkicom pripremljenom masnoćom i staviti preko nje drugu koru, koja se takođe premaže mešavinom ulja i zejtina
- na silikonsku ili onu koju već imate podlogu staviti šaku mlevenih oraha pa u njih uvaljati urme koje se lako spajaju u obliku štapića (ja sam ređala jednu do druge raširene urme kojima je izvađena koštica i spajala ih polutkama pa ih malo valjala između dlanova pre nego što sam ih uvijala u orahe)
- tako pripremljene urme uvaljane u orahe ređati po jednoj ivici kora i uvijati ih ne preterano čvrsto, ali ne ni tako da u tom rolatiću bude šupljina - ukoliko volite mnogo oraha, kašiku ili dve možete posuti i po kori pre uvijanja, čime ćete dobiti "jači" i puniji kolač (ja sam umesto toga preko već urolanih urmi u orahe sipala još malo mlevenih oraha)
- iseći tako dobijeni rolatić (ja sam sekla na tri dela ovog puta, inače sečem na četiri) 
- podmazati pleh, naređati rolatiće i svaki premazati onom mešavinom ulja i zejtina (u slučaju da usfali, pomešajte još malo oba sastojka)

Pečenje

Iskusne domaćice imaju običaj da kažu: sve zavisi od vaše rerne. Ume to da bude tačno, ali nije zgoreg napomenuti da rerna ne sme da bude jako vruća (ako, recimo, kiflice pečete na 200 stepeni Celzijusa, pečenje baklave počnite sa 180 pa temperaturu smanjite bar na 160, 150 stepeni).
I baš zato vam ne mogu reći vreme pečenja. Da se opet pozovem na savet iskusnih domaćica: dok pečete ovu baklavu, posvetite joj se maksimalno, tj ne udaljavajte se mnogo od šporeta. Potrebno je da ne samo bude pečena, nego da baš baš potamni. Odnosno, da dobije toliko zlatnu koricu, kao da će da izgori ukoliko je ne izvadite za tri minuta. Ovo je veoma bitno, ukoliko želite baklavu koja je hrskava, a topi se u ustima.

Izvaditi baklavu iz rerne, pustite je dva-tri minuta da odstoji i nikako ne pokrivati, jer će u tom slučaju da bude mekana.
Sipati kutlačom najpre trećinu ohlađenog sirupa, onako...kao da je to sva količina i da sirupa više nema. Posle desetak minuta ponovo preliti sirupom i za desetak minuta ponovo.
Ne prekrivati baklavu sve dok ne upije sav sirup.
Ohladiti.




Ja za prekrivanje koristim poslužavnik koji je jednom stranom malo kraći od pleha, tako da ne dozvoljava da krpa kojom njega prekrijem upadne u baklavu.



Ona napomena s početka teksta, da su date količine materijala za pola kile kora, stavljena je zbog toga što sam se u poslednjem trenutku odlučila za ovu baklavu, a raspolagala sam samo s polovinom količine urmi (polovina je svoje mesto našla na tanjiru s ostalim suvim i kandiranim voćem i orasima). 


Zato sam drugu polovinu kora filovala mlevenim orasima i suvim gožđem, tako što sam isto po dve kore premazivala masnoćom i posipala šakom mlevenih i seckanih oraha a zatim i kašikom oceđenog i prosušenog suvog grožđa koje je prethodno odstojalo u vodi, kojoj sam dodala čašicu likera od oraha koji sam sama pravila (umesto ruma).

Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.