Sverceri voljom Bus plusa

ILI O TOME KAKO NAM BUS PLUS KRADE I VREME I NOVAC


Od kako je smisljen vajni Bus plus kao nacin da se narodne pare prelivaju u ko zna cije dzepove, imala sam naviku da na onoj plastificiranoj kartici koja inace, dakle sama plastika,  kosta 250 dinara, uvek imam izvesnu sumu para kako bih uvek mogla da platim odnosno otkucam kartu odnosno voznju. Najcesce sam ukucavala odnosno uplacivala takozvanu dnevnu kartu, koja traje 24 sata i zaista je vrlo povoljna za nas koji zelimo da za nekoliko dana boravka prokrstarimo prestonicom.


Kuci sam se uglavnom vracala sa najmanje 500 dinara rezerve, kako se ne bih strecala i jurila da uplacujem prilikom narednog dolaska. Na taj nacin sam po mesec ili vise dana kreditirala_ e sad, ne znam koga, ali mislim one koji imaju tu srecu da im se narodne pare slivaju u dzepove i onih koji su im u tome pomogli.

Onda se neko "pametan" dosetio da vlasnicima ove plastificirane i uredno placene 250 dinara kartice ukine mogucnost placanja njom dnevne karte i karata za vise dana. I smislio da se sada kartica za dnevnu voznju posebno kupuje na trafici. Sama voznja staje 280 dinara i 10 dinara se placa karton na kojem je ta karta. Kada zatrazite ovu kartu radnik na trafici je otkuca ili kako se to vec zove, uglavnom, aktivira je i ona vazi tokom naredna 24 sata. Ako ste zapoceli voznju u poslednjem minutu 24. sata, mozete da se odvezete do poslednje autobuske stanice bez straha da  vas optuze kako ste svercer, ali samo ako je pri ulasku u bus validirate.

STA NE VALJA KOD OVAKVE KUPOVINE DNEVNE KARTE?

Mesta na kojima se kupuju karte, najcesce trafike, ne postoje na svakom autobuskom stajalistu. A kartu ne mozete da kupite danas, juce, prekjuce, za sutra ili za... koji god dan kada ce vam zatrebati. Tako da, u slucaju da ne zelite maltretiranje od strane Bus plus kontrole, morate da otkucate kartu za jednu voznju_ nikad ne znam koliko kosta, ali valjda 92 dinara. Dakle, dnevna karta ne kosta vise 280, kolika joj je istinska cena, vec 280 plus 10 za karton plus 92 ili kolko vec za kartu u jednom pravcu.

Ali, od ovog lopovluka daleko je gore to sto  zarad kupovine dnevne karte morate da sidjete iz busa tamo gde postoji prodajno mesto. Dakle, kradu vam i vreme.

I treca pljacka_ uz prepostavku da ste napustili bus zarad kupovine karte, jasno je da ce sledeci bus naici za jedno 15 minuta. Ukoliko ste kartu kupili odmah po silasku iz busa, njeno vazenje pocinje da tece od tog trenutka. Ukradeno vam je onoliko minuta koliko je potrebno da stigne sldeci bus. Ako ste te srece, mogu da vam ukradu i vise od pola sata.

LICNI PRIMER

Moja polazna tacka u Beogradu je Naselje Stepa Stepanovic. Trafike nema duz citave Kumodraske ulice i kartu mogu da kupim tek kod Darvinove poste. Jutros sam se svercovala, ne svojom voljom doduse, vec stoga sto nisam imala dovoljno para na plastificiranoj kartici. Odnosno, na karticama. 


Naime, zbog silnog straha od progona Bus plusovih gorila, kupila sam dve kartice kako bih svakako bila ispravan puitnik u slucaju da jednu zaboravim. Od kako je uskracena mogucnost da se one koriste za placanje dnevne karte i nemam neki poseban razlog da ih punim pa mi se tako desilo da ostanem bez "kredita" na njima.  Prethodne veceri  sam otkucala  kartu i bilo je kasno da uplatim dopunu. A i nisam imala gde..

Po merilima Bus plusa, ja sam jutros bila svercer. I jos jedna zena pored mene, iz istih razloga. Obe smo morale da sidjemo iz busa kod Darvinove poste. Dok smo kupovale karte, a bio je red kao nikad dosad, otisao nam je i sledeci bus pa smo tako morale da cekamo najmanje 20 minuta ukupno. Samo zato sto ne smemo i ne umemo da se svercujemo. 

Nas dve, posteni putnici, a ipak, voljom Bus plusa sverceri.


2 коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.