Otkrijte čarobni svet pletenja papirnim rolnicama- Dragana Radisavljević

Znate li od čega je napravljeno ovo



ili ovo


i ovo


Odmah da priznam- ja sam pomislila da je sve ovo ispleteno od pruća. I pored toga što pratim aktuelnosti u domenu ručnog rada i svega što ovaj pojam podrazumeva, pletenje upotrebnih i ukrasnih predmeta od papirnih rolnica nekako mi je promaklo.

Stoga sam Draganu Radisavljević, čije sam "pletenine" od papirnih rolnica videla na njenom blogu, odmah zamolila za nekoliko informacija, kako bih u mojoj nezvaničnoj grupi tekstova "podržavam kreativce" pisala malo i o ovoj veštini, ali i o njoj:

"Stara priča. Kriza. Reorganizacija. I nešto o čemu ne želite ni da pomislite u trenu postane vaša svakodnevica. Postala sam tehnološki višak. Jedna više u sve većem broju. Na desetine poslatih CV-ija, bez odgovora ili ona klasika "žao nam je....". Meni još više. Volela bih da mislim kako imam vremena i kako će biti bolje. Ne znam koliko vremena imam pošto sa svojih 54 spadam u onu grupu " too old to rock'n'roll but too young to die"  a nešto mi se namnožili i crvići sumnje u ono "biće bolje". I tako sa obiljem slobodnog vremena i sa željom da zavaram neke strahove i nesigurnosti, počela sam sa igranjem. Jer ovo i jeste igranje. A pošto ništa drugo nema na vidiku, pokušaću da od igranja nešto i zaradim. Biće lepo ako uspem.


 Poslednje dve godine sam oduševljenja Pinterestom. Tako  sam, "prelistavajući " Pinterest ", na nekim ruskim sajtovima  videla pletene korpice i oduševila se. Posle sam  na youtube naučila osnovnu tehniku izrade. I krenula, pre jedno 15 meseci. Može se svašta praviti od papirnih rolnica -  korpe, korpice,  razni ukrasi i dekoracije. Sve što se može napraviti od pruća može se napraviti i od papirnih rolnica. Ja sam pravila ćerki korpu za veš, kao i tabure. Može se kombinaovati sa drugim materijalima, drvetom, plastikom pa praviti čak i police. Smotane rolnice imaju čvrstinu koja se povećava ako se premazuju  drvofiksom, akrilnim bojama i lakom. Uglavnom se upotrebljavaju akrilne boje i akrilni lakovi, te se može bez problema koristiti i u kuhinji, kao poslužavnici, korpice za voće.  Zbog premaza lakom mogu se brisati vlažnom krpom, jedino baš nije preporučljivo da se potapaju u vodu."


A prodaja?

 "Potražnje za ovakvim proizvodima? Iskreno nisam sigurna. Svima je interesantno i svi će se obradovati (bar tako izgleda) ako im se pokloni neki od ovih radova, ali zbog samog materijala  (papir) biće komentara na cenu , tipa - lepo je, ali to je ipak papir... Dosad nisam prodavala, više sam bila okrenuta traženju posla i slanju cv-ija (ja sam diplomirani ekonomista i  22 godine sam radila u bankarstvu ). Počela sam da pravim nove radove, pošto sam ove dosad razdelila rodbini i prijateljima  Manje korpice obično staju od 300 do 500 din. Velike i one dekorativnije nešto više, oko 800 do 1000 din. Jeste papir, ali ima  tu posla- napraviti rolnice, kalupe, ofarbati, lakirati..."

Ovo je samo jedna priča u nizu onih o vrednim rukama i pokušaju da se doprinese kućnom budžetu. Mogućnosti koje papirne rolnice pružaju, daju nadu da će Dragana uspeti, kao što je uspela i da nađe sebe u specifičnom vidu kreativnosti.

2 коментара

  1. Postovana,na YouTube sam videla jednu tasnu Elene Tiscenko,i nikako mi nije jasno kako ju je islpela,pa mi trebe Vasa pomoc ako je to moguce? Na YouTubu je naslov Woven newspaper bags.part3 to je ona sarena torba! Hvala vam unapred

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav!
      Pogledala sam video koji ste naveli. šarena torba ima dno od verovatno dvostrukog kartona između kog su ubačene rolnice na jednakim razmacima. Korišćen je kopir papir zbog veće čvrstine, bar za osnovu korpice oko koje se plete. Najbolje je napraviti kalup oko koga ćete plesti. Sama autorica nije bila zadovoljna oblikom korpe koju je plela oko ovalne plastične kante te je i ona napravila kalup oko dve plastične boce lepka koje je povezala molerskom trakom. najbolje je oko tako spojenih boca dodavati kartonske trake jednu preko druge, tako što ćete prvo staviti najširu, pa preko toga užu, pa još užu....dok ne dobijete ovalni kalup koji se širi na stranama - da ne bude ravan oval, pa da pletete oko njega ili ako vam je jednostavnije da od kartona skrojite oblik ovalne torbe i zalepite preko boca. Na taj naćin ćete dobiti pravilno opletenu torbu. Plela je sa dve rolnice, uz ubacivanje rolnica različitih boja ali ne paralelno, nego je na određenoj visini oplela oko 2/3 reda pa se vratila (da bi dobila malu kosinu) a onda sa drugom bojom plela ceo krug. To je rađeno do određene visine gde se pletenje izjednači i završava se jednobojno.
      Ne znam jesam li bar malo pomogla, sad momentalno nisam u mogućnosti da se mnogo posvetim pletenju ali probaću da u nekom od sledećih postova postavim pletenje torbe.
      Puno uspeha u radu.
      S poštovanjem! Dragana

      Избриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.