Otkrijte čarobni svet pletenja papirnim rolnicama- Dragana Radisavljević

Znate li od čega je napravljeno ovo



ili ovo


i ovo


Odmah da priznam- ja sam pomislila da je sve ovo ispleteno od pruća. I pored toga što pratim aktuelnosti u domenu ručnog rada i svega što ovaj pojam podrazumeva, pletenje upotrebnih i ukrasnih predmeta od papirnih rolnica nekako mi je promaklo.

Stoga sam Draganu Radisavljević, čije sam "pletenine" od papirnih rolnica videla na njenom blogu, odmah zamolila za nekoliko informacija, kako bih u mojoj nezvaničnoj grupi tekstova "podržavam kreativce" pisala malo i o ovoj veštini, ali i o njoj:

"Stara priča. Kriza. Reorganizacija. I nešto o čemu ne želite ni da pomislite u trenu postane vaša svakodnevica. Postala sam tehnološki višak. Jedna više u sve većem broju. Na desetine poslatih CV-ija, bez odgovora ili ona klasika "žao nam je....". Meni još više. Volela bih da mislim kako imam vremena i kako će biti bolje. Ne znam koliko vremena imam pošto sa svojih 54 spadam u onu grupu " too old to rock'n'roll but too young to die"  a nešto mi se namnožili i crvići sumnje u ono "biće bolje". I tako sa obiljem slobodnog vremena i sa željom da zavaram neke strahove i nesigurnosti, počela sam sa igranjem. Jer ovo i jeste igranje. A pošto ništa drugo nema na vidiku, pokušaću da od igranja nešto i zaradim. Biće lepo ako uspem.


 Poslednje dve godine sam oduševljenja Pinterestom. Tako  sam, "prelistavajući " Pinterest ", na nekim ruskim sajtovima  videla pletene korpice i oduševila se. Posle sam  na youtube naučila osnovnu tehniku izrade. I krenula, pre jedno 15 meseci. Može se svašta praviti od papirnih rolnica -  korpe, korpice,  razni ukrasi i dekoracije. Sve što se može napraviti od pruća može se napraviti i od papirnih rolnica. Ja sam pravila ćerki korpu za veš, kao i tabure. Može se kombinaovati sa drugim materijalima, drvetom, plastikom pa praviti čak i police. Smotane rolnice imaju čvrstinu koja se povećava ako se premazuju  drvofiksom, akrilnim bojama i lakom. Uglavnom se upotrebljavaju akrilne boje i akrilni lakovi, te se može bez problema koristiti i u kuhinji, kao poslužavnici, korpice za voće.  Zbog premaza lakom mogu se brisati vlažnom krpom, jedino baš nije preporučljivo da se potapaju u vodu."


A prodaja?

 "Potražnje za ovakvim proizvodima? Iskreno nisam sigurna. Svima je interesantno i svi će se obradovati (bar tako izgleda) ako im se pokloni neki od ovih radova, ali zbog samog materijala  (papir) biće komentara na cenu , tipa - lepo je, ali to je ipak papir... Dosad nisam prodavala, više sam bila okrenuta traženju posla i slanju cv-ija (ja sam diplomirani ekonomista i  22 godine sam radila u bankarstvu ). Počela sam da pravim nove radove, pošto sam ove dosad razdelila rodbini i prijateljima  Manje korpice obično staju od 300 do 500 din. Velike i one dekorativnije nešto više, oko 800 do 1000 din. Jeste papir, ali ima  tu posla- napraviti rolnice, kalupe, ofarbati, lakirati..."

Ovo je samo jedna priča u nizu onih o vrednim rukama i pokušaju da se doprinese kućnom budžetu. Mogućnosti koje papirne rolnice pružaju, daju nadu da će Dragana uspeti, kao što je uspela i da nađe sebe u specifičnom vidu kreativnosti.

Follow by Email