ENERGETSKA NE-EFIKASNOST ... ili, koliko košta parno grejanje kada se ne grejete

 


     Mnogo se govori o njemu i propagira se kao jeftinije i povoljnije za gradjane koji žele da štede - energetski efikasno grejanje s daljinskim očitavanjem potrošnje i mogućnosću da zavrnete "slavine", pa da grejete samo neke sobe, da ne grejete stan kada niste u njemu i da regulišete temperaturu koja vam odgovara. I da samo potrošeno platite.

Da li je baš tako?


  Naselje Stepa Stepanović reklamira se, uz mnoge obećane prednosti kojih JOŠ nema, i kao naselje s energetski efikasnim stanovima. Koji to nisu, ako je suditi bar po iskustvima jedne od zgrada, takozvanih sedmica. 

Da ne dužim, ovo je pokušaj da vam "dočaram"  muke vlasnika tih, takozvanih energetski efikasnih stanova.

Na računu Infostana  piše broj telefona za reklamacije, koji treba zvati tek posle 13 sati.

    -   Dobar dan, imam reklamaciju računa za grejanje stana togitog...

    -  Obratite se firmi Radex, ona meri potrošnju gasa u Vašoj zgradi.


Dobar dan, jeli to Radex? Zovem radi reklamacije računa za stan tajitaj...
To nije naša zgrada, znate, dve firme se bave merenjem potrošnje, za Vašu zgradu zadužen je Tehem...

Dobar dan, Tehem? Zovem radi reklamacije računa za grejanje u  zgradi tojitoj...
To nije naša zgrada...
Ali, u onoj drugoj firmi mi rekoše da je Vaša.
Ne, znate, postoje tri firme, pa se obratite Brunati...


     - Dobar dan, Brunata? Znate, ja zovem radi reklamacije računa, da li je taita zgrada resor ove firme? E, konačno, hvalim te, Bože. Reč je o tome da mi mesecima stižu previsoki računi za grejanje stana koji još nije u upotrebi i u kome je grejanje bilo uključeno na minium. Em smo se onih par dana kada smo bili u stanu , u februaru, pomrzli jer su radijatori loši i ne mogu da postignu potrebnu temperaturu, em je račun bio astronomski, imajući u vidu da je  potrošnja bila minimalna. A sada mi je , u maju, stigao račun za martovsku potrošnju, kada je veći deo meseca  ventil bio na zvezdici.

      - Jel za Vas jutros zvao gospodin Tajitaj? Nije? Jutros se žalila još neka gospodja iz Vaše zgrade, kaže, štedela je čitavog meseca, a došao joj previsok račun. Da vidim i za Vas. Vama je potrošnja grejanja u martu bila 3.700 dinara, kažete da su  deo meseca radijatori bili uključeni, a  pola meseca ventil bio na zvezdici. Kada je ventil podešen na zvezdicu nema potrošnje. Uz to, paušal, koji inače plaćate cele godine, a potrošnju samo tokom grejne sezone, iznosi 2000 dinara. Kako dve kada je paušal hiljadu? Epa, zgrada Vam je useljena u decembru, a pošto se paušal plaća od maja, odlukom Toplane morate da plaćate paušal od maja 2012. do maja 2013, a od maja 2013. ćete plaćati paušal koliko i stvarno iznosi, dakle 1000 dinara. Zašto da plaćate paušal od maja 2012. ako vam je zgrada useljena tek u decembru? Verujte, ni mi to ne znamo, i sami smo se bunili jer je nelogično, ali odluku je donela Toplana i mi s tim nemamo ništa. Šta kažete, u aprilu je sve vreme ventil bio na zvezdici, aha, rekosmo, kad je na zvezdici nema potrošnje, ali Vaša potrošnja, samo da vidimmmmmmm, da , Vaša potrošnja u aprilu je 350 kilovata. Kako je moguće? Epa, ne znam, ako imate primedbe morate da se obratite gospodinu Tomitom, pa da on proveri šta je u pitanju.


    - Dobar dan, gospodin Tajitaj, uputili su me na Vas povodom reklamacije računa za...  I do sada su mi dolazili nerealno visoki računi, budući da je potrošnja bila na minimumu, ali je dara prevršila meru za marta, kada je pola meseca bila minimalna , a pola meseca i nije bilo potrošnje, jer je ventil bio na zvezdici. Kako ima potrošnje na zvezdici, pa sada mi je gospodja  iz one firme rekla da tada nema potrošnje? Aha, dakle kada je zvezdica , onda je temperatura u stanu šest sepeni. Dobro, ali opet, za toliko Malu potrošnju ovoliki račun, a još mi rekla da za april imam 35o kilovata, kako je to moguće? Nije moguće da neko zna koliko je potrošeno u aprilu, kad to meri Toplana? Pa maločas mi je gospodja iz one firme pročitala, šta, uostalom, oni rade ako potrošnju meri Toplana? I nije samo ovaj stan u pitanju, moja komšinica nije bila u stanu takodje 15 dana, a i sami znate da ste onih drugih 15 dana svaki dan bili kod nje, jer je grejanje bilo očajno i nikako nije mogla da se postigne potrebna temperatura!
     Ne možete sada ništa, treba da čeka jesen, da počne grejanje, pa da proverite kako rade ventili? A račun za grejanje kojeg nije bilo moram da platim? Au, koliko bi tek bio da smo se stvarno grejali?


Posle pola sata, poruka od komšinice - Zvala sam i ja gospodina Togitog, izgleda da sam peta po redu ovog jutra iz naše zgrade. Pitala sam ga i ja kako je moguće da mi je potrošnja 6.700 dinara, kada sam se pola meseca smrzavala u stanu, a pola meseca je grejanje bilo isključeno. Pa mi je rekao da mu pošaljem prigovor na mail i videće šta se može učiniti. Tebi nije rekao da pošalješ prigovor? Epa, pošalji i ti.


I tako poslah prigovor.
Nadam se da će nas gospodin K...., ups, Tajitaj, udostojiti odgovora.

Usput, ne znam koliku potrošnju će izmeriti u maju. U maju nema grejanja? Znam da nema, ali izgleda da oni koji odokativno odredjuju  potrošnju to još ne znaju.

2 коментара

  1. Uh, debelo plaćam grejanje cele godine, ali nam je zaista toplo, a znam mnoge koji isto plaćaju a smrzavaju se.
    Ova priča je samo pokazatelj onoga što je kod nas uobičajeno, da svako gleda da ućari na leđima siromašnog naroda.
    Dok se ne pobuniš-ništa.
    Opet, ako se buniš, ispadneš grbav i bezobrazan.
    ja sam prekjuče poslal post ekspresom pošiljku, danas za sutra do devetnaest sati i nije stigla, iako post ekspres zaboga garantuje. Stigla je danas, i šta vredi da se žalim, još treba da budem srećna što je nisu izgubili.
    Teško nama sa nama, iza svega toga stoje ljudi, ove iz toplane i tih firmi koje si pomenula, zaznu ovi iz pošte, natrče na lošu uslugu, potkradanje i bezobrazluk i oni.

    ОдговориИзбриши
  2. Kod komšinice koja je reklamirala nezadovoljavajuće grejanje kada je bilo najhladnije, uspeli su da na jednoj tački sobe od 25 kvadrata izmere 19 stepeni. I to je za njih bio dokaz da je sve po propisima. To , što je na svim ostalim mestima u sobi hladno, njih ne zanima.
    I tako, predstoji nam borba s vetrenjačama.

    ОдговориИзбриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.