U ČIKA FEJSBUKA VELIKE OČI ... ILI, pazite kad i šta prepisujete


     Priznajem , i sama sam učestvovala u ovim sitnim prevarama , ne mogavši da odbijem tu uslugu pisanja nekim  mamama koje su moje dobre prijateljice i koje bi trebalo da čitav dan provedu nad nečim za šta je meni potrebno desetak minuta. Pa dobijala ocene, od  projektovane trojke, za slabe djake, do pet plus, za one koji su odlični. A nedavno sam, zbog revolta prema takvim " slabovidim " prosvetarima , napisala nekoliko tekstova za pismeni zadatak , na teme koje su djake ili njihove roditelje , preko pretraživača na Google, dovodile na moj blog. Grešna mi duša !

    I sve bi to ostalo pohranjeno u arhivi mojih blogova, u koju više sama ne bih zavirivala, da nije današnjeg teksta u nekolikim novinama, koji na najočigledniji način svedoči o poraznosti tog, ne znam zašto i ne znam kako postavljenog sistema, da se deci unapred saopštavaju teme za pismene zadatke?! Kao da neko namerno želi i sve čini da generacije mladog naraštaja p-ostanu što zatupljenije, sa što užim fondom reči i maksialno mogućim sužavanjem vidika.

     Jer , kako inače protumačiti to, gotovo normalno i sve raširenije stanje, da se pismeni zadaci traže i nalaze na internetu, da su skripta sa prepričanom lektirom izuzetno kurentna roba, za kojom ne posežu samo deca već i njihovi prezauzeti, umorni i borbom za golu egzistenciju okupirani roditelji ? Ne mogu da poverujem u to  da tvorci obrazovnog sistema , Ministarstvo prosvete, pisci knjiga , da svi oni nisu svesni toga šta se dogadja i kuda ovakva praksa vodi  ! Baš kao što smo , dakle ne samo ja i ne samo neki ljudi oko mene skloni pisanju i čitanju , već i mnogi od onih koje slušam na ulici, na televiziji, koji se poneka oglase u novinama,  sigurni da su u sve to zamešateljstvo umešali prste oni koji ovom narodu ne žele dobro.

     Reći će, neko, paranoja - kako su rekli i na  tekst kojim sam upozoravala na oprez prilikom poveravanja podataka internetu, mada je dovoljno samo pratiti izvode iz svetske štampe koje objavljuju naši mediji, i videti da Čika Veliki Brat Internet može da sazna baš sve o vama i da te podatke pakuje u neke fascikle , ostavljene za ko zna koje prilike ili iskorišćene u istraživačko-marketinško-planersko-strateško-itd-praktičnom cilju.

     Te stoga, zlo-upotrebljena Šopenhaureova priča o bodljikavom prasetu, do skora samo poučan primer životinjskog ponašanja koje bi trebalo da ima i čovek u vidu,  postaje ilustracija i svedok vremena u kojem živimo - čika Internet, u ovom slučaju  čika Fejsbuk, ima jako velike oči . I može se desiti, kada jednoga dana preterate, da vas uhvati ne samo u laži , već i u kradji.


komentari ispod linkovanog teksta

Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.