KO JE NAJLEPŠI NA SVETU ... ili priča o Marku Milanoviću iz ugla jedne tetke

     Kada je tek prohodao, Marko je dobio brata  Mihajla,  koji je bio najlepša, najsladja i najdivnija beba na svetu, sa  licem ko u andjela i trepavicama ko u devojčice, al još pojačane maskarom. Svi su , tada, govorili samo - Mihajlo je mnogo lep, mnogo lep, lep, a ja sam se bojala da će to uticati na  Markovo samopouzdanje, pa sam ga istrenirala da mi na pitanje - ko je najlepši na svetu, odgovori sa - ja, pa Mihajlo.
I dugo smo, tako, uz njegov smešak, ponavljali ovu malu lekciju iz jačanja samopouzdanja, uvek tako što je Marko sedeo na mojim kolenima, a ja ga cupkala. Sve dok Mihajlo i sam nije počeo da razume ponešto u svetu oko sebe,  za čim je sledilo šutiranje mojih nogu, kad god bih se igrala sa Markom.
     - Uzmi i njega ponekad, on je samo ljubomoran, rekla mi je njihova mama jednog dana i od tada je Marko moja kolena delio sa Mihajlom. Čim bih došla, obojica bi mi seli u krilo, cupkala bih ih jednako, a Mihajlo je prestao da me šutira.Osvajanjem teritorije jednog tetkinog kolena, lično je ispravio nepravdu koju sam mu nanosila samo zato što je bio jedna prepreprelepa beba, a  što je okolina nesmotreno izjavljivala pred njegovim starijim bratom. Koji je bio samo - lep.
     Samo jednom, u tom višegodišnjem sedenju na mojim kolenima, nisu skočili na mene i ravnopravno zauzeli svoja mesta. Uvek kada bi me videli, ja sam bila u trenerici i farmericama, bez šminke. Jednog dana je trebalo da Marka odvedem na hor u gradu, pre posla, a da ga pokupim kada se vraćam kući. Onako doterana, sva u svili, kako je tada bilo moderno, koja je šuškala na svaki moj pokret, našminkana i s frizurom, sedela sam na trosedu kada je ušao Marko. Zbunjeno me odgledao od pete do glave, seo uz sto preko puta mene, na najdalju moguću poziciju, i gledao me netremice. Širom otvorenih lepih očiju koje ne trepću, pridružio mu se i Mihajlo.
     Jednostavno, trebalo im je  vremena da shvate šta to nije isto i kako sam sada drugačija, kapirajući odmah da moja svilena suknja u kojoj idem na posao i nije mesto za naša cupkanja i igrarije.Marka , tada, samo što nisam izgubila, jer su mi pri odlasku po njega rekli kako su deca već otisla, pa je bilo malo jurnjave dok ga nismo pronašli, sa grupom dečice, u jednom uglu sale u kojoj su pevali pre toga.
     Onda je, posle jedne zabave u kući u kojoj sam radila, na kojoj je pevala Spomenka Djokić iz nekada čuvenih Lutajućih srca, izjavio da hoće da uči pevanje. Pa smo tražili Spomenkin telefon i ona mu je postala prvi nastavnik pevanja. U ono vreme, kada su nam plate bile dve marke.
     Posle je pevao u školskim horovima, osvajao  nagrade na takmičenjima, išao u redovnne škole i vanredno učio pevanje, u Nišu i u Sofiji.Počeo da peva u crkvenom horu , povremeno nastupao kao solista na turnejama Akademskog orkestra Studentskog kulturnog centra . Obišao pola sveta. Niko nije primetio da iznutra plače, dok je polagao diplomski ispit u muzičkoj školi, jer mu je tog dana sahranjena baka.
     Nemoj  da te čuje da kažeš da je fin ko devojčica, rekla mi je njegova majka dok sam ga nesmotreno pred njom tako pohvalila . I tako, to više ne smem da kažem, iako mislim i dalje isto. Njegove kravate su najidealnije složene  na svetu, kao i čarape i ostalo, u njegovoj sobi je uvek sve  sredjeno ko pod konac , a od najobičnijeg materijala ume da iskreira čudo, koje njegova krojačica posle napravi u remek-delo.
     Onu noć, pred poslednji ispit, dok sam ga propitivala iz tog bauk-predmeta, trgovinsko,  uspela sam da od njegove majke, jednako kao i on, sakrijem informaciju o sutrašnjem ispitu. Veštice jedna, zašto mi nisi rekla,kao, zamerila mi je sutradan oko 11 sati, kada joj je sin već bio diplomirani pravnik. Svesna  i sama da sam je spasla od  jedne noći briga i nesanice .


     Marko je danas uspešan, poznat i uistinu i s razlogom obožavan mlad čovek. Peče zanat ,advokatski, peva u Crkvenom horu Branko i Vokalnom sastavu Konstatntin, putuje sa njima po svetu , doprinoseći uveliko nagradama koje osvajaju gde god se pojave. Sprema se za nastup na jednom novogodišnjem koncertu, u medjuvremenu putuje za svoju dušu, kad stigne.
     A ja sa zadovoljstvom mogu da kažem da sam pre 26 godina bila pravi prorok - Marko je zaista najlepši na svetu. Iza njega je Mihajlo, samo zato što je mladji.
   
   
   

Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.