Koktel "Negoslava" u Kafeteriji "Teča"- ili ono, kad uspeš u životu :)

Ne znam da li je neko brojao kafiće, kafeterije, kafanice, picerije, pekare i ostale ugostiteljske objekte u "mom" beogradskom Naselju "Stepa", ali znam da ih ima mnogo. Ne znam, jedino, da li nad njima prednjače apoteke, ali bi to već bila žalosna priča, pa skrećem s te teme na malo vedriju stranu naše stvarnosti.

Elem, pošto mi ispijanje kafe u kafiću tri sprata ispod stana liči na kafenisanje u sopstvenom dvorištu, najbliža opcija kafića u kojem se osećaš kao da si izašao iz kuće jeste- susedna zgrada. A u "njenom"  kafiću (dobro de, nema baš svaka zgrada u "Stepi" kafe), uz sve ostale sadržaje, nude i koktele od voća i povrća- da se smrrrrrrrrzneš... čak i kada ne sadrže led.



Jedina mana im je (bila) što među svim onim silnim starim srpskim imenima po kojima su kokteli nazvani, nije bilo i mog. Iskreno, ko bi se i setio da bilo čemu da naziv Negoslava? Jednom je, na putu za Istanbul, jedna mlada Novosađanka umalo u nesvest pala kada je upoznala imenjakinju (tj. mene). Gledala je u mene ko u svetsko čudo, držala se za oči i za glavu, valjda da proveri nije li sve to fatamorgana, a na kraju jedva izustila- izvinite, ja Vas mora da poljubim.

Doduše, ponekad i nije dobro kada vidite da se nešto zove po vama ili je na neki čudan način dobilo naziv isti kao vaše ime- to iskustvo imao je moj prijatelj Milan, jednom u Dubaiju, dok smo u nekoj indijskoj radnji razgovarali sa Apolonom koji je nosio prelepi zeleni turban na glavi, obaveštavajući nas da je na proputovanju za Ameriku. Ispred njega, na stolu, bila je kesa s komadićima (nalik na tamjan) nečega što se, pisalo je na kesi, zvalo Milan.

Radoznao kakvog ga je Gospod stvorio, Milan je pokleknuo na nagovaranja da proba, zbog čega smo i saznali da je u pitanju bio opijat. Blagi, doduše, ali..

I tako, radoznala, pitam u komšijskom kafiću u kojem piće krste po ljudima, zašto sam zapostavljena, a mladi konobar mi reče- sledeći put kada dođete, na ovoj tabli biće i koktel koji nosi Vaše ime.


I bi sledeći put (lažem, prethodno sam, onako krajičkom oka, dok sam se vraćala iz obližnjeg marketa , koji mi je samo na dan otvaranja ličio na oooogroman super gigamegamarket, a već na drugi pogled mi se smanjio do sopstvene prave veličine, zavirila na kartu pića u obliku table).

- Imaš li vremenaa za piće, da odemo do teče, pita me komšika Dragana (koja, shvatate, još nema "svoje" piće tamo gde sam ja već uspela u životu) neki dan, dok je još bilo proleće u ovim beogradskim krajevima.
- E, nećemo kod teče, vodim te na jedno fino mesto... videćeš i sama, neću ništa da ti pričam.

U stvari, to fino mesto na koje sam je odvela zove se Kafeterija "Teča". Samo me ona bojktovala- pila je nekog "Radisava".  Ja sam bila dosledna, ispijala sam sebe samu. Desa s petog je otišla opet za Dubai, pa nisam ni stigla da je odvedem kod "Teče". Mileni s četvrtog još ništa nisam pričala.

E, onda sam, posle svih onih komentara na Fejsbuku, gde su upravo to moje ispijanje istoimenog koktela nazvali "uspehomuživotu itakoto", poželela i da im napravim reklamu (kao i uvek besplatnu, kolko da naglasim). I evo šta su mi rekli (zahvaljujem Aleksandru Dedakinu na ovim informacijama):

"Pored različitih varijanti kafe (espresso, cappuccino, filter kafa, mocca), u našoj ponudi u toku letnje sezone možete uživati u ledenim čajevima, i to u tri vrste: šljiva, breskva i dinja, koji se spremaju sa malo meda i naravno dosta leda. 
Od ceđenih sokova, pored Radisava, leposave, Gvozdena i ostalih, u ponudi su i  Asterix (malina), Garovix (višnja), Tamburix (šumsko voće), Klekovix (aronija), Druid (šumsko voće/aronija).


Specifični smo po tome što kao jedan od retkih lokala u Beogradu i Srbiji  nudimo "Kabinet" pivo, domaće proizvodnje. Reč je o "Kabinet Brewery" pivari, nezavisnoj pivari koja koristi čiste, najfinije sastojke iz uvoza i proizvodi nefiltrirana, nepasterizovana piva u malim serijama.

Kod nas u ponudi možete naći Kabinet Citra Pale Ale flaširano 0,3 pivo, citrusno, blago gorko, koje predstavlja mix nemačko-američkih hmeljeva, a od 5. maja u ponudi će se naći i KabinetPlavo, belgijski stil piva, koje u sebi ima note biskvita i arome jabuke i banane.

Uz Kabinet pivo, takodje imamo točeno svetlo Budwieser pivo koje točimo 0.3 i 0.5 i tamno Budwieser flaširano 0.3, tako da smo  objedinili svetlo, tamno i mutno (weissbier) pivo."

Od Aleksanda sam saznala i to da su ovu kafeteriju pre godinu dana otvorila dvojica drugara (srećan im ortakluk, usput), da su gosti i "naši prijatelji, naravno" i slučajni prolaznici i namernici, i studenti od preko puta (Univerzitet Singidunum). I da su voćno-povrći kokteli pun pogodank, ali i da mušterije same mogu kreirati neki, po svom ukusu.



A cene? Šta da vam kažem- za kratki espreso koji nam je nadrndani konobar u Knez Mihajlovoj  drsko tresnuo o sto račun (150 din za jedan), kod Teče se plaća 95 dinara. Doduše, ne kriju da za desetak dana sledi povećanje cena, mora se, kažu. Ali su, uz to, ljubazni, nasmejani, vredni, poletni i- sigurna sam u to, nikada vam neće tresnuti račun o sto, ljuti zato što pijete "samo" espreso. Koji vam se ionako verovatno ne pije, nego sednete pošto ste satima bazali po gradu, pa naručite bilo šta dok odmorite noge.




Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.