Mario Pilar, intervju- Internet marketing i njegovi rezultati su izuzetno precizno merljivi

Od nedavno je u sferi blogera počelo da se pominje jedno novo ime - Mario Pilar. Nakon što sam toliko puta čula za Pilara, pokušala sam da saznam nešto više o njemu i o tome čime se  bavi. 

Ko je Mario Pilar?



Posle čitanja njegovog bloga  čiji je glavni fokus interesantna strana internet marketinga,  stekla sam utisak da je Mario osoba koja se ceo život bavila preduzetništvom; osoba koja  konstantno radi na razvijanju svojih organizacionih i preduzetničkih sposobnosti. Ovaj stručnjak za internet marketing i kreiranje online proizvoda i online shop-ova će nam ovog puta pričati o nečemu što on smatra esencijalnim za uspešnu prodaju - o online marketingu.


Zbog čega ste počeli da se bavite marketingom, a zbog čega internet marketingom?


Oduvek me je interesovala prodaja i njom se bavim celog života. Nije mi trebalo mnogo vremena da shvatim da se bez marketinga, tačnije dobrog marketinga, ne može prodati proizvod. Na marketing gledam kao na samo jedan segment u okviru prodaje koji se bavi nastupom proizvoda na tržištu, ali upravo taj segment prodaje proizvod. Međutim, počeo sam da se bavim marketingom ne zato jer je on neophodan za prodaju, već zato što me je zaintrigirao. Svet marketinga je jedna dinamična sredina u kojoj se svi faktori konstantno menjaju. Marketing ne funkcioniše tako što jednom naučite pravila i njima se vodite ceo (poslovni) život. Tržište se konstantno menja, potrošači takođe- njihov mentalitet, njihove želje i potrebe; a vaš zadatak kao marketing stručnjaka je da  budete u toku sa tim promenama. Inače vaše marketinške kampanje jednostavno neće uspevati.
Što se tiče moje specijalizacije u sferi internet marketinga, to je bio zaista logičan izbor. Pored toga što je internet, pa samim tim i internet marketing, danas neophodan da biste bili u toku sa najnovijim trendovima na tržištu, postoji još jedan razlog za tu odluku. Bavio sam se ja i drugim vrstama marketinga, ali one nisu merljive u toj meri koliko je online marketing merljiv. Rezultati internet marketinga odnosno marketinških kampanja vođenih na internetu su izuzetno precizno merljivi. Sve možete da proverite, da analizirate i sračunate. Svaki segment internet marketinga možete da iskrojite da bude onakav kakav želite tj. onakav kakav vama i vašem proizvodu ili usluzi odgovara. Samim tim dostiže se cilj onoga što nazivamo uspešnom marketinškom kampanjom, a to su minimizirani troškovi ulaganja i maksimiziran profit u prodaji.

Pošto ste rekli da je internet u današnje vreme centar dešavanja, gde se na internetu danas krije najveći potencijal za marketing i kako ga maksimalno iskoristiti?


Kad odu na internet, gde svi ljudi odmah odu? Na društvene mreže. To bi bio i moj odgovor na Vaše pitanje. Facebook ima preko milijardu aktivnih korisnika, Twitter oko 271 milion, i svi ti ljudi su vaši potencijalni potrošači. Ipak, morao bih da izaberem Facebook kao dominantnu društvenu mrežu kad je u pitanju online oglašavanje. Razlozi za to su jednostavni: svima je dostupan i svi mogu da plate Facebook reklamu.


Ja sam još sa pojavom Facebook-a počeo na njemu da se reklamiram radeći razne kampanje kako za domaće proizvode tako i za strane, ali pre nekoliko godina je situacija na Facebook-u bila povoljnija za marketing nego danas. Cena klika je poskupela, i to ne samo u Srbiji već svuda. Pre je u Srbiji bila cena klika ispod centa, a danas ide od 2 do 10 centi. U Nemačkoj, poređenja radi, cena klika je čak 1 evro. Cene da skaču jer su ljudi otkrili da je Facebook sjajna platforma za online reklamiranje. Zašto sam ovo sve ispričao? Cena klika zavisi od toga koliko je uspešna kampanja, tačnije od toga koliki je CTR. I iz tog razloga, ali i mnogih drugih, je danas više nego ikad bitno naći nekog iskusnog marketing stručnjaka koji će umeti da kreira i vodi online marketing kampanju za vas, kako ne biste gubili novac na neuspele kampanje zbog rastućih cena oglašavanja.

Da li  su se internet i internet marketing  sveli na društvene mreže?


Ne, ne mislim da online oglašavanje može uspeti samo na društvenim mrežama. Postoje i drugi sajtovi na kojima internet marketing uspeva I, uostalom,  smatram da je izuzetno bitno imati i sajt za proizvod. Uzmimo na primer AdWords i sponzorske članke, oba odlično funkcionišu u svrhe marketinga. Poenta uspešnog internet marketinga je SINERGIJA. Da biste napravili kompletnu marketinšku kampanju i taj dobitnički marketing miks, potrebno je “napasti” potencijalnog potrošača sa oba fronta, “bombardovati” ga i sa društvenih mreža i uz pomoć sponzorskih članaka, banera i linkova na drugim sajtovima. Najbolji rezultati se dobijaju kada se ti sajtovi isprepletu, kada se remarketuje marketinški sadržaj sa jednog sajta na drugi. To znači da korisniku koji je video reklamu na nekom sajtu ili organskom search-u pošaljete plaćenu reklamu za isti proizvod i na društvenoj mreži, ili obrnuto. I tako sve dok ga ne navedete na kupovinu.

Kad smo kod prodaje online proizvoda, da li mislite da svaki proizvod može da se proda dobrom marketinškom kampanjom?


Istina je da se lakše proda dobar proizvod, MEĐUTIM to ne znači da se svaki dobar proizvod uvek može prodati niti da se svaki loš proizvod ne može nikad prodati. Ako mi ne verujete, pogledajte samo McDonalds. U suštini, oni ne prodaju zdravu hranu, što znači da možemo da kažemo da prodaju loš proizvod, a ipak su uspešni (blago rečeno). Svi idu u McDonalds. Zašto? Zato što imaju dobar marketing. Dobro urađena kampanja će prodati čak i loš proizvod. Za svaki proizvod je bitno da i sajt i društvene mreže i marketing budu dobro urađeni. Većina ljudi greši time što misli da mogu da imaju dobru reklamu, a prosečan sajt ili da mogu da imaju fenomenalan sajt, ali da ne ulože toliko truda u reklamu. Oba moraju biti pažljivo isplanirana i dobro izvedena.

I na kraju, šta je po Vama ključ uspešnog marketinga?

Ne postoji jedan ključ. Postoji mnoštvo ključeva. Svaki proizvod je druga priča. Ono što važi za jedan proizvod ne mora da važi za drugi, čak iako su slični. Ključ uspeha je u testiranju. Da biste saznali koja je vaša ciljna publika, koje su njene potrebe, kakav tačno dizajn sajta, koja tačno cena ili kakav tip teksta treba da koristite u svojoj  marketinškoj kampanji,  morate da testirate sve te elemente. Ako postoji jedno pravilo u marketingu kojeg se uvek držim, to je da je  testiranje jedini put do konverzije.

Follow by Email