Neka je komšijina krava živa i zdrava- Mirjana Stojadinović

Slučaj je hteo (nikakvo drugačije objašnjenje za to nemam) da propustim nišku i, naravno, prvu promociju knjige moje sugrađanke koja živi u Beogradu Mirjane Stojadinović pod veoma intrigantnim i višeznačnim naslovom "Neka je komšijina krava  živa i zdrava".

Onda sam je, novinarski profesionalno zainteresovana za njenu priču, namerno kliknula za Fejsbuk prijatelja.

Onda se ispostavilo da je baš tada bila u Nišu. I da smo, gle slučaja, gotovo komšinice.

A onda smo popile kafu u kući njenog detinjstva, dok je njen mlađi sin Tadija trčkarao oko nas ljubomorno skrećući pažnju na sebe. Pa nastavile razgovor dok sam je, na povratku kući ispratila do kuće njene tetke, a moje još bliže komšinice koju odavno poznajem.

Ako ste pre ovog pročitali bar jedan moj tekst, zaključili ste i na samom početku ovog da  Mirjana mora da je izuzetno zanimljiv sagovornik koji zaslužuje, i to ne samo jedan, tekst na mom blogu.

U žurbi oko porodičnih i poslovnih obaveza, prazničnog odlaska na selo i koordinisanja gužve oko plasmana tek izašle knjige, poslala mi je, za početak, odlomak iz nje- evo ga ispod mog teksta. Nije mi se dalo  da sačekam prekosutra i da Mirjana napiše tekst specijalno za moj blog. Umesto njega, za šta će biti i vremena i mesta, neki unutrašnji nemir me tera da pre nego što sam planirala, sama kažem nekoliko reči o knjizi.

Mislim da sam je dobila, sigurna sam čak, u vreme koje ne može biti bolje- u trenucima dok shvatam da sam u raskoraku između svakodnevnog pisanja na blogovima i potrebe za ozbiljnijim bavljenjem pisanjem; dok gotovo svakodnevno slušam kritike dobronamernih ljudi  o tome kako "dangubim na blogovima i na netu uopšte" i "mani blogove, piši knjige" ... i, zbunjena ni sama ne znam čime stvorenom pauzom u pisanju romana koji sam tako ambiciozno i vredno počela, dok konačno nisam shvatila da mi je u nepisanju ispario onaj rok u kojem bih, da sam poštovala započeti udarnički tempo, roman već bio završen.

Da se razumemo- ovo nije prva knjiga iz takozvane popularne psihologije koju sam pročitala. Na stranu to što je za mene "Blago cara Radovana"  knjiga nad knjigama, nastala mnogo pre definisanja ove grane psihologije (i književnosti), a pred kojom nikakav Skot Pek ne može ni da priviri. Poznajem i zavidan deo opusa Lujze Hej, Mirjaninog uzora, nešto sam kupovala sama, nešto i njeno i ostalih autora dobijala, ali je valjda trebalo da tek sa knjigom "Neka je komšijina krava živa i zdrava" u rukama počnem ozbiljno da delim bitne od nebitnih stvari u svom sadašnjem životu, važne događaje od onih koji mi samo odnose vreme, energiju, snagu, volju...

Neće vam Mirjana, kao ni meni, u ovoj knjizi dati odgovor ni na jedno pitanje s kojim ste možda seli da čitate "Komšiju kravu". Ali će vam pomoći da lakše i brže dođete do odgovora  na ono što vas najviše muči. Neće vam ponuditi recept za ponašanje u bilo kojoj kritičnoj situaciji vašeg života, ali će vam pouke, poruke i primeri iz njene knjige pomoći da se u odsutnom trenutku podsetite : "aha, ovo je možda baš to". Neće vam Mirjana popovati, suditi, soliti pamet, mantrati... ali će vam primerima iz sopstvenog života, često veoma teškim i bolnim, olakšati razmišljanje o sopstvenim tegobama, tugama, bolima, nesrećama... I neće vam ona, da znate, dati ni jednu jedinu reč ohrabrenja ili opravdanja za vašu odluku ili prihvatanje da sopstvene nemire čuvate, gajite, negujete do besvesti, niti će vam olakšati rastezanje agonija za čije presecanje je, ako je njoj verovati, potrebno samo da se posvetite sebi i da se zagledate u sebe na pravi način. Za koji ona ima nekoliko predloga, smernica, ideja...


Samo je, pre nego što krenete na put isceljenja svog života ili neke boli u njemu, potrebno krenuti od upoznavanja sebe. Slušati svoj unutarnji glas, razgovarati sam sa sobom, tihovati, zahvaljivati na onome što nam je dato, što smo doživeli ili doživljavamo, oslušnuti tišinu, svoje srce, svoje snove i svoju stvarnost.

Ako to ne umemo sami, postoje ljudi poput nje, koji su naučili kako da nam pomognu.

 Mirjana Stojadinović: ŠTA JE TO TAČNO ŠTO TVOJA DUŠA ŽELI?

Onaj koji pita, dobiće odgovor!
Onaj koji traži... nađe!
Sve bude u pravo vreme i na pravom mestu.
Onaj koji sazna, znaće tačno šta će sa tim saznanjem!

Na svako tvoje pitanje već postoji odgovor i on će doći onda
kada budeš spreman za to. I za svako tvoje kako postoji način, i
za svako zašto postoji zato!

Dragi čitaoče, želim ti sklad između tvojih svesnih želja i
suštinskih potreba tvoga bića. Mnogi će se sada pitati zar to
nije isto. Naravno da jeste. Moja duša i ja jesmo jedno, samo se
postavlja pitanje da li smo u međusobnom skladu i ravnoteži ili
smo u nekoj vrsti nesklada ili sukoba! Možda tvoja duša želi da
čitaš ove redove? Onda samo čitaj... i dok čitaš samo primećuj,
oslušni, oseti šta je to što te raduje, rastužuje, motiviše, plaši,
umiruje, zasmejava, uznemirava… Primeti šta je ono što si
pročitao, pa zastao i nemaš pojma šta si pročitao... Nastavi da
čitaš kasnije, kada si spreman i skoncentrisan. Samo primećuj,
možda ti ponegde i zalupa srce. Neki će te delovi sigurno
nasmejati, a nešto će te možda i ganuti...rasplakati. Šta god da ti
se događa, samo primećuj…

Želja moje duše je uvek bila da stvaram i ostavim nešto što će
nekome značiti, pomagati mu, inspirisati ga. Ovo je jedan od
načina koji sam odabrala, kako bih ostavila trag i neki svoj pečat
onome čemu sam posvetila život, a to je bezuslovna ljubav! I
danas učim da živim u harmoniji i lepoti bezuslovne ljubavi i
duboko verujem da smo svi negde na tom putu.

A šta to mi znamo o bezuslovnoj ljubavi? Znamo ono čemu su
nas roditelji naučili u detinjstvu. Šta smo to mogli naučiti od
svojih roditelja? Ono što su oni mogli naučiti od svojih roditelja!
I tako s kolena na koleno! Šta je ono što ti, dragi čitaoče, možeš
reći svojoj deci o ljubavi. Ono, čemu ti učiš svoje dete, kasnije
će ono učiti svoje… Svi smo mi nečija deca! Divno je da znamo
da upravo baš svi mi imamo moć da menjajući sebe utičemo na
generacije! Velika istina i snaga leži u izjavi patrijarha Pavla:
Nama će biti bolje, kada mi budemo bolji!


 Inače, zbog velikog interesovanja intenzivna dvodnevna Mirjanina radionica VOLITE SEBE-IZLEČITE SVOJ ZIVOT biće održana ponovo u Nišu 23. i 24. maja.  Svi koji se prijave do 10. maja dobijaju povlasćenu cenu. Vise informacija na  sajtu www.mocjeuvama.rs ili preko inbox-a na Fb stranici moć je u vama!

A za tematsko veče pod nazivom Moć je u vama, 4. maja u Knjaževcu, Mirjana je obezbedila besplatne ulaznice za dvoje čitalaca mog bloga iz ovog grada ili okoline, ako žele da učestvuju u motivacionoj radionici koja uvek ima snažnu pokretačku energiju, što zbog predivnih ljudi koji se obično prijave, što zbog energije govornika. Ulaznice će osvojiti prvo dvoje čitalaca iz ovog kraja zemlje koji ostave komentar na blogu. Radionica se održava od 17 do 19 sati.


PS- Baš dok smo telefonom dogovarale detalje oko ovog intervjua, ne znam da li  slučajno baš tada, na Fb mi je stigla poruka od jednog mog ličnog terača, motivacionog trenera i gurua, koji ništa od toga zapravo nije ali eto, meni jeste. Detaljnije, na ovoj adresi. 

Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.