Mala škola uspeha kroz intervju sa Aleksandrom Nikolićem - prvi deo

     Aleksandra Nikolića mnogi korisnici interneta znaju kao vlasnika sajta  Škola uspeha ( Uspeh u životu je veština! Šta je to što nas nisu učili u školi!) i predavača na webinaru na istu temu. Drugima je poznat kao inženjer elektrotehnike koji je dosta radio u zemlji, ali i svuda po svetu, od Paname, Rusije i Omana do Abu Dabija, u kojem trenutno živi i radi. Treći ga pamte kao svestranog sportistu, a najviše  po tome što je kao predsednik Streličarskog Saveza Jugoslavije ( 1993. i 1994. godine) uspeo  da u vreme (i sportskih) sankcija, sa kolegama,  vrati ovaj savez u međunarodnu organizaciju i da zvanično pošalju našu reprezentaciju   da  sa nacionalnim obeležjima  učestvuje na Svetskom prvenstvu u zatvorenom, u Londonu. Kolege sa studija ga se sećaju po nadimku Ajnštajn ( nadam se da mi neće zameriti što sam ovo ubacila mimo njegovog znanja).



     Na molbu da nam se sam predstavi, rekao je sledeće

Pre svega bih želeo da pozdravim Vaše čitaoce i da Vam se zahvalim na interesovanju i pozivu za intervju. Većina ljudi ima vrlo pogrešnu predstavu o uspehu i postizanju uspeha, jer ne razume jednu od osnovnih stvari na koju se deo Vašeg pitanja odnosi- ko smo i šta smo. Većina ljudi vezuje odgovore na ova dva pitanja sa svojim imenom i svojom strukom ili profesijom, pa će na pitanje ko je i šta je najverovatnije reći nešto slično ovome ”Petar Jovanović, arhitekta”. Međutim, mi smo mnogo više nego naše ime ili naša struka. Mi smo duhovna bića koja poseduju, imaju intelekt i žive u fizičkom telu. To bi ujedno bio i odgovor na prvi deo Vašeg pitanja.
A rođen sam1960. godine  u sremskom gradiću Rumi. Otac i mati su radili kao učitelji. Zbog njihove službe nekoliko puta smo se selili  iz jedne republike tadašnje Jugoslavije u drugu. Ipak, osnovnu i srednju školu sam završio u Rumi i 1978. godine sam  upisao Elektrotehnički fakultet u Beogradu. Po završetku faulteta, 1983. godine, zaposlio sam se i odmah shvatio da moje školovanje nije ni izbliza završeno. Fakultet mi je dao odličnu naučnu osnovu, ali u stvarnom životu i poslu koji sam radio tražilo se nešto drugo, što je tek trebalo da naučim. Tako je počela moja, sada već skoro 29-godišnja profesionalna karijera. U njoj je bilo mesta za skoro sve poslove vezane za elektrotehniku, od šegrta iskusnim majstorima električarima, preko poslova šefova gradilišta,  do trenutne pozicije senior projekt menadžera konsultanta na izgradnji postrojenja za prenos i distribuciju električne energije na projektima ministarstva Abu Dabija za energetiku i vode.




     Naravno, u profesionalnoj karijeri bilo je uspona i padova, kao i poslova koji nisu imali veze sa strukom - profesionalno ribarenje, na primer. Usput sam stekao doktorat iz oblasti projekt menadžmenta, sertifikat profesionalnog projekt menažera, sertifikat profesionalnog menadžera za rizike na projektima itd.
     Srećno sam oženjen i imam  dvadesetogodišnjeg sina iz prvog braka. Kažem srećno oženjen, jer sam pronašao u jednoj osobi svoju idealnu saputnicu, druga, prijatelja i suprugu.

 LJUDI ČESTO NE ZNAJU ŠTA JE TO USPEH


 Budući da Vaša struka  nije baš mnogo u vezi sa Vašim delanjem na  ovom planu na kojem sam Vas „upoznala“ -Škola uspeha,  blo bi zanimljivo  da nam kažete kako ste se zainteresovali za  tu temu „uspeh i kako ga steći“ i kako ste od polaznika neke slične škole kakvu sada i sami vodite (pretpostavljam) postali neko ko ima licencu za istu.I u tom kontekstu, možete li  da pojasnite koliko je Vama samom korišćenje ovih saveta pomoglo u, kako rekoste, postizanju boljeg statusa i na poslu i u životu.
        

Mislim da je tema  “uspeh i kako ga postići” predmet interesovanja i razmišljanja svakog čoveka. Nažalost, većina ljudi ostane u domenu interesovanja i razmišljanja, nikada i ne pokušavši da sazna suštinu uspeha i kako ga postići. Razloga za to ima mnogo ali su dva, po meni, osnovna. Prvi je to što ljudi ne znaju šta je to uspeh a drugi su naša programirana verovanja. Navešću samo neka od njih: za uspeh je potreba sreća, za uspeh je potrebno obrazovanje i znanje, ... iskustvo, ... veze i protekcija, ... uslovi, za uspeh je potreban novac... Mogli bismo ovako da nabrajamo unedogled. Ja sam oduvek verovao da ne postoji na ovom svetu ništa što je neko drugi uradio, a da ja ne mogu isto da uradim, ukoliko donesem odluku. Uvek sam verovao da ne postoji znanje i ne postoji veština koju je neko stekao, a neko drugi ne može. U životu sam imao velike uspehe i još veće neuspehe. Problem je bio u tome što nisam znao šta je uzrok tih neuspeha. Moram da priznam da me to pitanje nije mučilo, kada se radi o uspesima. Onda sam, sticajem okolnosti, 1999. godine imao priliku da vidim jedan snimak seminara koji je držao Bob Proktor i tada sam se prvi put sreo sa njegovim radom. Ostavio je na mene takav utisak, da sam iskoristio prvu priliku i kupio jedan od njegovih programa. Pretpostavljam da, kada je nešto stvarno dobro, svako od nas želi više toga. Tako sam ja kupovao i studirao jedan Bobov program za drugim. Toliko sam bio impresioniran delotvornošću i učinkom tih programa, da sam želeo da to podelim sa svakim u svojoj bližoj i daljoj okolini. A onda sam kao odgovor na tu moju želju jednoga dana pronašao na internetu da Bob drži treninge i podučava druge kako da prenose znanje i ideje njegovih programa drugim ljudima. Iako je cena obuke za mene u tom momentu bila praktično nedostižna, primenjujući ono što sam već naučio iz njegovih programa odlučio sam da se uključim u obuku. Posle godinu dana intenzivne obuke, stekao sam licencu Life Success konsultanta za Bobove programe. Moram iskreno da priznam da je meni lično ova licenca najdraža i najznačajnija.


Kada je reč o efikasnosti primene Bobovih programa u mom životu, navešću Vam nekoliko primera. Ako govorim o svojim prihodima, te 1999. godine kada sam prvi put video snimak Bobovog seminara, moji prihodi nisu bili ni da “sastavim kraj s’ krajem”. Naime, u jednom periodu koji je trajao nešto više od 6 meseci zarađivao sam toliko da sam svaki dan morao da prebrojim novac i vidim bukvalno da li mogu da priuštim sebi pola ili četvrt hleba toga dana za hranu. Pretpostavljam da većina Vaših čitalaca ne može ni da zamisli kako to izgleda, jer nikada nisu imali prilike da se nađu u takvim okolnostima. Doduše, nisam se ni ja našao, sam sam ih izazvao. Sa tog prvog video snimka Bobovog seminara zapamtio sam nekoliko misli i saveta, jer video traka nije bila moja, a i da sam napravio kopiju ne bih imao na čemu da gledam. I počeo sam sa njihovom primenom tada, sa tim prihodima i zaradom, i u tim uslovima. Naravno, kasnije kada sam kupio Bobove programe jedan po jedan, i primenio ih, stvar sa povećanjem zarade se mnogostruko ubrzala. Krajnji rezultat je da danas zarađujem skoro deset puta više nego što sam zarađivao pre šest– sedam godina i skoro deset puta više mesečno nego što sam pre dvanaestak godina zarađivao za celu godinu. Da ne bi bilo zabune i bez pretenzije da se hvališem pred Vašim čitaocima, moja današnja mesečna zarada je petocifreni iznos u evrima. I znam da je to samo deo onoga što mogu.

Primenjujući principe koje sam naučio u Bobovim programima, stekao sam izuzetno visok stepen poštovanja od strane klijenta, mojih poslodavaca i svih drugih sa kojima sam u poslovnom kontaktu. U privatnim kontaktima sa meni dragim ljudima sam pronašao novu iskru, novu sponu i zadovoljstvo u komunikaciji i druženju. Iako je  posao koji trenutno radim ( poslednjih deset godina) izuzetno stresan, primena naučenih principa mi je omogućila da u većini slučajeva eliminišem stres potpuno, a tamo gde ne mogu, da ga svedem na vrlo kontrolabilni nivo. Primena naučenih principa i njihovo širenje i upoznavanje drugih ljudi sa njima mi je donelo nova divna poznanstva, kao što je na primer ovo sa Vama.
I kao ”šlag na tortu” i nešto što doživljavam najvrednijim ostvarenjem je to što sam pronašao, za mene, idealnu suprugu.





-          USPEH JE PROGRESIVNA REALIZACIJA VREDNOG IDEALA

-          Uspeh je danas , čini mi se, najoskudnija, najtraženija, najpominjanija, najkvarljivija  „roba“ na svim meridijanima, među pripadnicima svih slojeva, u siromašnim i bogatim zemljama , podjednako, medju pripadnicima svih starosnih kategorija. Ima li, zaista, univerzalnog recepta za uspeh i ako ga nema, zašto ga nema, a ako ga ima, možete li nam ga predočiti?

 Uspeh nije novoizmišljena kategorija, već  je bio i ostao jedna od tema o kojoj se najviše govorilo i o kojoj se najmanje znalo od davnih, davnih vremena, neko bi rekao, od  pamtiveka.  Već sam napomenuo da je većina ljudi neuspešna uglavnom iz dva razloga. Jedan od njih je to što ne znaju šta je to uspeh. Prosto logičko razmišljanje nameće zaključak da ne možete postići nešto ako ne znate šta je to. Ako pitate sto ljudi šta je to uspeh dobićete dvesta različitih odgovora od kojih ni jedan neće biti dovoljno dobar. Jer da jeste, na ovom svetu bi bilo mnogo više zdravijih, srećnijih i bogatijih ljudi. Kada se pomene uspeh, veliki broj ljudi istog trenutka počne da razmišlja o profesiji, o poslu. Međutim, mi postižemo uspehe ili neuspehe u svim oblastima života -  profesiji, porodičnom životu, društvenom životu, finansijama, hobijima, duhovnom životu, intelektualnom itd.

Earl Nightingale, jedan od pionira u obučavanju drugih za postizanje uspeha, je posle četrnaest godina intenzivnog istraživanja došao do definicije uspeha koju ni do dan danas niko nije uspeo da dopuni ili popravi. Njegova definicija uspeha je jedinstvena za sve oblasti života i u njoj je sadržana suština odgovora na pitanje kako postići uspeh, ili kako Vi rekoste recept za uspeh. Earl kaže: ”Uspeh je PROGRESIVNA REALIZACIJA VREDNOG IDEALA!” Tajna razumevanja uspeha je u razumevanju reči PROGRESIVNA, REALIZACIJA, VREDNOG, IDEALA. Kada razumemo ovo, onda se postizanje uspeha svodi na veštinu i kao i bilo koja druga veština može da se nauči i savlada. Više informacija Vaši čitaoci mogu pročitati u članku Šta je to uspeh.

-         Vaše predavanje, koje sam odlušala zahvaljujući pozivu i preporuci nekih dragih ljudi koji prate ovaj moj blog i poznaju Vas,  počeli ste tvrdnjom da naš životni stav kontroliše kvalitet našeg života. Mislim da je većina  ljudi  spremnija  da ne-kvalitet svog života tumači pojmovima sreća, sudbina, udes, nasleđe u genetskom i materijalnom smislu. Kojim argumentima podržavate ovu svoju tvrdnju?

Moram odmah da razočaram sve one koji prihvataju kao činjenicu da je ne-kvalitet njihovog života posledica nečega van njih samih, kao što su to sreća, sudbina, udes, nasleđe u genetskom i materijalnom smislu ili bilo šta drugo. Nije tako. Primera i dokaza za to možete naći bezbroj, samo ako ih potražite. Nažalost, većina ljudi traži dokaze koji će potkrepiti njihova ubedjenja i ono što su prihvatili kao istinu. Ako pogledate biografije najbogatijih ljudi u istoriji sveta na primer, vrlo lako ćete videti da je velika većina njih potekla iz siromašnih porodica gde su se suočavali sa takvom oskudicom kakvu oni koji zagovaraju ideju da ih sputava materijalno nasleđe i siromaštvo nisu nikada doživeli, niti mogu i da zamisle. Slično ćete pronaći i u biografijama onih koji su obeležili istoriju čovečanstva svojim pronalascima koje i danas koristimo. Ako govorimo o fizičkim nedostacima, takođe možete naći bezbroj primera da oni  nisu sprečili veliki borj ljudi da postanu uspešni i slavni. Uzmimo za primer Hele Keler, koja je bila slepa, gluva i nema i postala jedna od najobrazovanijih žena sveta, pisac, autor pa i govornik. Ili kao najnoviji primer da fizički nedostaci nisu prepreka uspehu pomenuo bih Nika Vujičića, za koga su Vaši čitaoci verovatno čuli. Sreća i sudbina su posebna priča, posebno popularni termini. Vidite, ako kažete da niste uspeli zbog materijalnog nasleđa, neko bi mogao da odgovori da ste mogli da zaradite malo po malo, ako kažete zbog fizičkih nedostataka neko bi mogao da odgovori da ste mogli da tražite pomoć drugih itd. Ali ako kažete da niste imali sreće ili da je takva sudbina, potpuno ste skinuli odgovornost sa sebe. Ono čega većina ljudi nije svesna je da kada pod izgovorom sreće ili sudbine, ili bilo kojim drugim izgovorom, skinu odgovornost sa sebe istog momenta su svrstali sebe u kategoriju žrtve. Tada su se potpuno predali i prihvatili tu ulogu, takav stav i način razmišljanja. Takve će i rezultate dobiti. Ja često upotrebljavam misao jednog od autora na temu uspeha koji kaže: ”Sreća je kada se spremnost sretne sa šansom. Druga sreća ne postoji.” Svako ko malo bolje razmisli uvideće da je tako. Primeri koje sam malopre naveo su pokazatelji šta pozitivan životni stav može da učini. Primera za rezultate negativnog životnog stava možete videti svuda oko Vas


Nastavak ove škole uspeha  - sutra, na istom mestu

          Zamislite da ste seli u taksi, i treba da odete iz jednog dela grada u bioskop, koji se nalazi na drugom delu grada i pri tome da prođete desetak semafora. I zamislite da je taksista uključio motor i čeka. Pitate ga šta čeka a on vam odgovori: „Da svi semafori do krajnjeg odredišta budu zeleni.“ Pretpostavljam da bi ste se pitali šta je sa njim. Pa, ako to ne radimo sa tako jednom beznačajnom stvari kao što je odlazak u bioskop, zašto to radimo sa svojim životom?!


A ovde, ukratko još i o Školi uspeha

     "I pored toga što duže vreme nisam na prostorima Srbije i dolazim prosečno jednom godišnje, imam uvid u to da se i u Srbiji pojavljuje sve više raznih programa, tehnika, predavača i trenera iz oblasti ličnog razvoja. Svaki od tih programa i tehnika ima svoje mesto i ne sumnjam uopšte u njihovu vrednost, i sam praktikujem više njih. Svaka od njih može i u početku uglavnom i daje rezultate.
Problem nastaje kada tehnika više ne daje očekivane rezultate. Tada većina ljudi uglavnom krivi samu tehniku. Jedan problem je u tom što bi većina ljudi želela da nauči neku tehniku koja ne zahteva nikakav trud sa njihove strane.
Drugi problem, po meni suštinski, je što većina ljudi ne zna osnove,ne zna suštinu o kojoj smo jednim dobrom delom govorili ovde. Ukoliko ne znate suštinu, nećete znati ni gde pravite greške kada određene tehnike više ne daju rezultate. I ne samo tehnike, isto je sa bilo kojim rezultatom koji postižemo u životu.
Sajt Škola Uspeha sam pokrenuo upravo iz tog razloga, da što veći broj ljudi upoznam sa suštinom. Na sajtu posetioci mogu da se prijave za Moćne Misli Uspešnih i besplatni seminar putem interneta. Moćnih Misli Uspešnih su zamišljene da motivišu ljude, da ih inspirišu, da ih pokrenu na razmišljanje. Svakoga ponedeljka na email onih koji se prijave stiže jedna od misli uspešnih ljudi sa mojim malim komentarom ili idejom kako je primeniti u svakodnevnom životu.
Besplatni seminar putem interneta, kome ste i Vi prisustvovali, ima za cilj da ljude upozna upravo sa suštinom toga ko su, šta su i kako funkcionišu. Sličnu ulogu ima i FB strana Škola Uspeha.
Pored ovoga, držim i seminare „uživo“ ovde u Emiratima, a prošle godine u julu održao sam i prvi seminar „uživo“ u Srbiji, u Kraljevu. Moji utisci sa tog seminara su izvanredni. Najveće mi je zadovoljstvo kada u očima ljudi, po njihovim pogledima, vidim da su shvatili.
Naravno, pored toga držim i programe Boba Proktora za grupe,  pojedince i kompanije.
I na kraju da Vam se zahvalim na pruženoj prilici da sa Vašim čitaocima podelim deo onoga što može da im pomogne da svoj život promene na bolje. I ne zaboravite, okolnosti nisu važne, jer svako od nas ima neograničeni potencijal i može da ih promeni!"

                                                              Aleksandar Nikolić

Negoslava Stanojevic

пре 1 године  -  Дели се јавно
 
Mala škola uspeha kroz intervju sa Aleksandrom Nikolićem - prvi deo
     Aleksandra Nikolića mnogi korisnici interneta znaju kao vlasnika sajta   Škola uspeha ( Uspeh u životu je veština! Šta je to što nas nisu učili u školi!) i predavača na webinaru na istu temu. Drugima je poznat kao inženjer elektrotehnike koji je dosta ...
 
 · 
Одговори

AnaJan Stepalica преко Google+

пре 1 године  -  Дели се јавно
 
Ono čega većina ljudi nije svesna je da kada pod izgovorom sreće ili sudbine, ili bilo kojim drugim izgovorom, skinu odgovornost sa sebe istog momenta su svrstali sebe u kategoriju žrtve. Tada su se potpuno predali i prihvatili tu ulogu, takav stav i način razmišljanja. Takve će i rezultate dobiti.
 
 · 
Одговори
 
Hvala, izgleda da nas je puno koji se slažemo...
 
Jeva cekam nastavak! Par recenica koje je gospodin Nikolic rekao pogadjaju u srz problema, i potpuno se slazem s njim.
 
Od reči do reči se slažem, ovo je i moja životna filozofija. Na Boba Proctora i još neke poznate "success coaches" koje svrstavaju u New Age-re sam naišla slučajno i što sam više čitala sve mi se više slegalo u glavi da sam sama odgovorna za sve što napravim. Kad se prevaziđe prvobitna prepadnutost zbog te činjenice, ovakvo razmišljanje daje čoveku neslućenu slobodu. To je negde i suština mog jučerašnjeg teksta (nije samopromocija života mi, ali to je taj princip razmišljanja - http://www.mozeiovako.com/7-pitanja-o-kojima-bi-trebalo-da-razmislite-pre-nego-sto-se-ozbiljnije-upustite-u-frilensing/); dok ljudi sami ne shvate da mogu, i ŠTA SVE MOGU, niko drugi ih ne može ubediti u to. Negoslava, do neba ti hvala za ovaj intervju, Aleksandre hvala Vam što ste dali tako slikovite i dobro obrazložene odgovore, radujem se nastavku - a sad odoh da šerujem :)
Прикажи мање
 
Najpre, tebi hvala i za ovako edukativan komentar i za šerovanje.A zatim, jedna poruka za one koji ovo čitaju - ako je Jelena rekla to što je rekla, a spada u retke koji su svoje bavljenje netom i pisanjem pretvorili u zanimanje i to vrlo uspešno, onda ja više namam šta da dodam.
 
Sve ovo mi je manje-više poznato. No, ipak, nešto me koči i znam da je to nešto u meni. Zapazila sam tu rečenicu da je prebrojavao da li ima dovoljno nova za pola ili četvrt hleba, i ja sam u sličnoj situaciji i mogu to da zamislim, kao i većina čitalaca, tu gospodin Nikolić nije u pravu. I kako namaknuti novac za neki program? On se opredelio da se bavi ovim poslom, a ja bih samo želela da budem uspešna u primenjivanju ovih saznanja na svoj život. Čekam nastavk intervjua...
 
A ja verujem da ćeš iz njegovih reči izvući neku snagu, potrebnu i dovoljnu da veliki deo onoga što te muči rešiš. Ne znam kako, ali znam da hoćeš

8 коментара

  1. Sve ovo mi je manje-više poznato.
    No, ipak, nešto me koči i znam da je to nešto u meni.
    Zapazila sam tu rečenicu da je prebrojavao da li ima dovoljno nova za pola ili četvrt hleba, i ja sam u sličnoj situaciji i mogu to da zamislim, kao i većina čitalaca, tu gospodin Nikolić nije u pravu.
    I kako namaknuti novac za neki program?
    On se opredelio da se bavi ovim poslom, a ja bih samo želela da budem uspešna u primenjivanju ovih saznanja na svoj život.
    Čekam nastavk intervjua...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A ja verujem da ćeš iz njegovih reči izvući neku snagu, potrebnu i dovoljnu da veliki deo onoga što te muči rešiš. Ne znam kako, ali znam da hoćeš.

      Избриши
  2. Od reči do reči se slažem, ovo je i moja životna filozofija. Na Boba Proctora i još neke poznate "success coaches" koje svrstavaju u New Age-re sam naišla slučajno i što sam više čitala sve mi se više slegalo u glavi da sam sama odgovorna za sve što napravim.

    Kad se prevaziđe prvobitna prepadnutost zbog te činjenice, ovakvo razmišljanje daje čoveku neslućenu slobodu. To je negde i suština mog jučerašnjeg teksta (nije samopromocija života mi, ali to je taj princip razmišljanja - http://www.mozeiovako.com/7-pitanja-o-kojima-bi-trebalo-da-razmislite-pre-nego-sto-se-ozbiljnije-upustite-u-frilensing/); dok ljudi sami ne shvate da mogu, i ŠTA SVE MOGU, niko drugi ih ne može ubediti u to.

    Negoslava, do neba ti hvala za ovaj intervju, Aleksandre hvala Vam što ste dali tako slikovite i dobro obrazložene odgovore, radujem se nastavku - a sad odoh da šerujem :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najpre, tebi hvala i za ovako edukativan komentar i za šerovanje.A zatim, jedna poruka za one koji ovo čitaju - ako je Jelena rekla to što je rekla, a spada u retke koji su svoje bavljenje netom i pisanjem pretvorili u zanimanje i to vrlo uspešno, onda ja više namam šta da dodam.

      Избриши
  3. Jeva cekam nastavak! Par recenica koje je gospodin Nikolic rekao pogadjaju u srz problema, i potpuno se slazem s njim.

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala, izgleda da nas je puno koji se slažemo...

    ОдговориИзбриши

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.