STRATEGIJA MANIPULACIJE

     Dobila sam cirkularno pismo u vidu email poruke, čiji je naslov "Deset strategija manipulacije by Noam Chomsky " kojem je, valjda povećanja uverljivosti radi, dodata od ko zna kojeg pošiljaoca u nizu, preporuka - odlično. Napisana velikim slovima, sa sve znakom uzvika. Već sam pisala o tome da ovakva pisanija ne volim i zamolila da mi ih ne prosledjuju, ali sam ovo ipak pročitala. Kao i upozorenje, na kraju objašnjenja desetog principa manipulacije, po Čomskom -  reč je o poverljivim informacijama koje su namenjene samo onome kome je poruka upućena, a neovlašćena distribucija , modifikacija i otkrivanje su nezakoniti.



     Nisam pitala na koji način sam se našla medju povlašćenima koji, očito,  imaju čast da  legalno u svom kompjuteru drže informaciju od tolike važnosti za svet. Kao ni koji deo ovog teksta spada u poverljive informacije. Niti me sve to i zanima.
     Sećam se, nije to bilo baš ni tako davno, kada sam od kolege dobila , tada zabranjeni primerak novina koje je izdala Srpska radikalna stranka, sa sve tekstom Protokoli sionskih mudraca. Morala sam da ga pročitam za jednu noć - i  ovo pisanije je, naravno, cirkulisalo medju nama kao strogo pov. dokument koji se čita iza zamračenih prozora i u tajanstvenosti svoga doma. Ko god da ih je napisao, ruski Jevreji ili ih je njima podmetnula ruska tajna služba tog vremena, Protokoli su meni, i tada apsolutno apolitičnoj ( mada ni sama ne znam jel to uopšte moguće), objasnili da se u politici odavno sve zna. I da se samo menjaju imena i lica ljudi na vlasti, a metode poltičke borbe za dolazak na vlast i održanje na vlasti, možda nešto modifikovane, ostaju iste. Svuda, na kugli zemaljskoj.
    ( Ne mnogo godina kasnije, Protokoli su mogli sasvim legalno da se kupe , kao knjiga.)
     Dakle, ni preusmeravanje pažnje sa važnih na nebitne stvari, ni stvaranje problema, ni postupnost i odlaganje nekih mera, ni veličanje gluposti i neznanja, ni ukazivanje preko sopstvenih medija na probleme koje vlast već ima nameru da reši, ni sva ostala scenografija i ikonografija političke manipulacije masama koje valja držati u zabludi ili neznanju ili otupljenosti ili  pokornosti ili beznadju....ili u svemu tome zajedno, nisu stvari od juče. Kao što nisu vlasništvo ili dostignuće samo jedne zemlje, jedne epohe ili jedne vlasti.
     Univerzalna pravila ophodjenja sa masama  manje ili više pametnih, obrazovanih, sposobnih  , siromašnih ili bogatih, poštenih, srećnih, načitanih, pismenih, vrednih ili lenjih, optimista ili pesimista... vekovima se dogradjuju, usavršavaju, malo menjaju i osvežavaju. Ali im je poenta uvek ista - da trenutna opcija ostane što duže GORE , odnosno da se bivša opcija TAMO vrati što pre.

Нема коментара

Volela bih da razmenimo mišljenja na ovu temu. Hvala.