Svi po malo i jedra se razviju sama - Sanja Ciganović ili "priče razvedene mame"

Oglasila se najpre blogom, zatim i knjigom. Britkim jezikom reže po vremenu u kojem živimo, njegove negativnosti secira preciznim skalpelom svojih zapažanja, stavova i opravdane kritike i... nikoga ne ostavlja ravnodušnim. 



Sanja Ciganović, inače zaposlena u privatnoj firmi na poslovima spoljne trgovine, što joj omogućuje plaćanje računa, kaže, blog je prihvatila kao balans svemu onome što mora. U pisanju uživa i odbija svaku pomisao da "hvali jafa keks", odnosno zarađuje pišući naručene tekstove.

Sve je krenulo od tih priča razvedene mame, a posle je nastala i "Kafa sa Sanjom" kao produžena ruka te brige o ljudima u jednom trenutku prepuštenim samima sebe, u neočikavnim i za mnoge potpuno nerazumljivim okolnostima.

Sanja Ciganović je na listi Naj žena Blic žene za prošlu godinu. Njeni Fejsbuk drugari, prijatelji i poštovaoci daju joj podršku u glasanju organizovanom tim povodom, slanjem poruke NZ SANJA CIGANOVIĆ na broj 063 257000.

Sanja je danas gost moje rubrike "Podržavam kreativne". I to je jedan od načina na koji joj dajem podršku:

   
"Nije me polomio razvod. 

Polomio me je loš brak, a razvod je bio samo sahrana tog lošeg braka. 

Osam godina, jedna ćerka, i svako sa pravom na svoju sreću. Idemo dalje. Nas dve kod mojih roditelja, on svojim putem. Srce i duša u komadima odavno. Noge gaze sneg a snage nemam. Slomila me je dotadašnja borba u kojoj se odavno znao pobednik. 
Njegova flaša, njegov izbor.

Ustaj, Sanja, život nikoga ne čeka. Pomoć porodice i nekoliko prijatelja. Savlađivanje jednog po jednog dana... posao, dete, škola.. Sve mora da ide napred. Nigde nikoga da odemo u šetnju. Bioskop i pozorište, misaone imenice. To mi je nedostajalo. Ljudi sa kojima mogu da nastavim da živim život. 

Ćerka i tata su nastavili svoj odnos, na svoj način. Tu se nisam mešala i neću, nemam pravo, to je njihovo.

Počela sam da pišem priče iz života razvedene mame pa su sakupljene i, uz pomoć prijatelja, odštampana je knjiga. Bez želje da budem popularna i bogata, da iskačem iz medija i frižidera, da smaram... Knjiga, kao dar svima koji me vole, da jednog dana kad budu brisali prašinu kažu „To je ta žena, koja mi je pomogla da opet ustanem, pokrenem se, nasmejem se“. 

Pisma čitateljki bloga, a i knjige, kao najlepša nagrada. 

Uspela sam da ih pokrenem. 

Zašto se ne bi družili i uživo? Tako je nastala „Kafa sa Sanjom“. Nisam ni psihoterapeut ni advokat, samo sam prošla kroz trnje razvoda i znam šta mi je falilo. Komunikacija bez osuđivanja, traženja ko je kriv, ko nije, zašto, kako se brak raspao. Hajde da pričamo, o svemu, o braku, deci, kuvanju, viceve, hajde da se družimo.

I, tako je počelo i na isti način traje. Na svojoj Fb stranici objavim kada je druženje, a glas sam nađe do koga treba da stigne. Neko dođe jednom, neko postane redovan. Budu tu i savetnica za ishranu, sportski trener, advokat i licencirani psiholog-psihoterapeut, za sve one kojima su potrebne individualne konsultacije. Mi, ostali, se smejemo i pijemo kafu u jednom novobeogradskom kafeu. 

Nema članarine, troškova, zarade. Samo dobra Energija i želja da se pruži ruka nekome kome je potrebna. Samo da se pokaže da nismo sami, šta god da se dešava, da može da se razgovara, da se napravi izbor, naže rešenje kako dalje.


Rad „bez para“ ne plaća račune, činjenica. Puni srce, i moje i onih koji dođu, upoznaju druge, odluče da se pokrenu (kroz sport), promene način ishrane, potraže savet advokata ili psihologa. Ili se samo nasmeju, uhvate vazduh da ponovo zarone u svakodnevni život, pronađu skafander za dete ili knjigu iz lektire. Ljudi se spontano upoznaju, prepliću, prave nove veze. To je moja ideja. Kroz neformalno savetovalište dati vetar u jedra onome ko miruje, ko želi da se pokrene ali mu dašak vetra nedostaje. To je ta sinergija. Svi po malo i jedra se razviju sama..."

Follow by Email