Zašto će stanari "Stepe" ponovo izaći na ulice i zašto neki otvoreno ili nedelanjem podržavaju javašluk, laž, prevaru, brukanje države i dalji gubitak poverenja u nju


- Izgleda da jedino stanari Naselja "Stepa Stepanović" u državi u kojoj je sve stalo ne gube veru u mogućnost da se država natera na poštovanje sopstvenih,davno prihvaćenih obaveza.



Na ovom mestu trebalo je, bar sam tako planirala dok sam putujući sređivala utiske, da bude neki lep, veseo, optimističan tekst o nekom od niza prelepih utisaka tokom boravka na Međunarodnoj konferenciji o krizi u žurnalizmu u Varni.

Umesto njega, oprostite mi ako  privatizujem prostor na kojem ste navikli da nalazite zanimljivije sadržaje, ispisujem još jedan moj bunt

- protiv svih onih bahatih, bezobraznih, prevarantskih, lažljivih... kriminalizovanih ljudi i službi koji sve čine da zagorčaju živote građanima ove zemlje koji u nju, svoju zemlju, veruju i njoj su poklonili svoje poverenje, svoje pare i, u krajnjem slučaju i  te svoje živote

                     
                            dok se još gradilo i ... verovalo

- protiv svih onih, u lancu tih prevara, laži, bahatosti, bezobrazluka i kriminala, koji sami nisu sve to, ali slepo slušajući, sledeći i izvršavajući naloge i zadatke od strane gore navedenih, postaju i sami lažovi, bahati, bezobrazni i kriminalci, a mogu da ne budu sve to samo ako slušaju glas razuma, ako poštuju istinu i pravdu i ako kažu sebi da neće učestvovati u prevarama

- protiv svih onih kojima smeta ukazivanje na laž, prevaru, bahatost... kriminal i borba tih prevarenih, ojađenih, opljačkanih...  kad god se ssamo bore za svoja prava, za ono što su kupili i platili, za svoje

- protiv svih onih koji se prave gluvi i slepi pred vapajem prevarenih, ojađenih, smatrajući da je dobro sve- dok i sami ne postanu deo njih, na bilo koji način

- protiv onih koji bi da grade benzinske pumpe tamo gde je trebalo da se nađe pijaca ili tržni centar,čijim su ucrtavanjem u planove ovi prevareni namamljeni da kupuju stanove tamo gde im danas podmeću te benzinske pumpe i ostale točionice tečnog gasa... antene za pojačavanje signala mobilne telefonije i nelegalne crkve, juče... i sam Bog zna šta, već sutra

- protiv svih onih koji ovu državu brukaju  i kompromituju do svih mogućih  granica razuma, pretvarajući sve što se započne u njeno ime u jednu veliku prevaru i sve što će ona ikada započeti stavljaju pod jedan ogroman znak pitanja, jer- ako su juče i danas prevarili one koji su toj, takvoj državi, sa ovakvim službama, koju li će prevaru smisliti za sutra i prekosutra i... "šta li se sumljivo i kriminalno krije iza bilo koje sutrašnje akcije, ideje, inicijative..."


Možda vam se čini da se mnogo priča o problemu jednog od mnogobrojnih beogradskih naselja prepunom problema koji se ne rešavaju... i ne rešavaju... i nagomilavaju... nagomilavaju (a da nisu u pitanju one, o sramote, smrdljive zgrade u koje se, kako čujem, vraćaju neki ojađeni i već zatrovani ljudi koji su izgubili svaku nadu... pošto su iz nekada poštovane institucije kakav je Institut Vinča za nekoliko dana došle dve apsolutno suprotne "ekspertize" o ne-opasnosti tih otrova). Možda vam je previše i vaših ličnih problema, besparice, besposlenosti, gužvi u saobraćaju... možda je i vas neko ojadio, prevario, slagao... možda vam je tuđa laž, prevara, tuđe činjenje ili nečinjenje uništilo život. Možda već odavno ne verujete nikome, pa ni državi i možda kažete- ko im je kriv, od kad to čovek treba i sme da veruje državi...

Možda vam je svega dosta! 

Možda ste vi digli ruke, pomirili se sa - stanjem (pod čim podrazumevam obavezno postojanje prevara, zavlačenja, obećanja, odugovlačenja, laži... u odnosima na relaciji država - građanin pokorni).

I možda  mislite da je sve odavno propalo, uništeno, pogaženo, da su sve vrednosti odavno izopštene i da više nemamo razloga za veru i nadu.

I možda, ma, ako ste od tih onda ne možda, nego vam sigurno smetaju neki ljudi na ulicama, koji još nisu izgubili tu veru i tu nadu i koji i dalje smatraju da vredi boriti se u ovoj zemlji koja bi da se nazove ozbiljnom državom, za sve one vrednosti o kojima nam pričaju davno otišli u neke zemlje u kojima one i postoje. U kojima su poštovanje prava građanina, onog potpisanog, dogovorenog, ugovorenog, ona konstanta oko koje se vrte i stabilnost te zemlje i njena budućnost, i njena snaga i njena moć- a ne te prevare i te laži i sav taj kriminal koji nama ovde poturaju svakodnevno.

E, ako ste od tih, onda ćete vi i dalje pogrdama, podsmesima i sa ljutnjom propratiti svaki znak protesta onih koji se bore za svoja prava. Smetaće vam i dalje oni koji, iscrpljujući sva ostala sredstva legalne borbe za istinu i pravo, legnu ispred kamiona koji bi da prokrče put otrovima do njihovih  domova. Smetaće vam oni koji se ne boje da dignu glas u zemlji u kojoj je sve zaćutalo, oni koji argumentovano ukazuju na lopovluk, prevare, kriminal, oni koji bi da samo konačno dobiju svoj skupo plaćeni mir.

Od vas, zajedljivih, zavidnih, ogorčenih na sve oko sebe, samo ne na najveće krivce, pomirenih sa sudbinom; od vas koji se hranite tuđom nevoljom u nedostatku kvalitetnije hrane, koji se  tešite tuđom mukom pred čijom se vaša umanjuje; koji mislite da postoje važnije stvari od toga da nekoliko hiljada ljudi natera državu da poštuje ono što je sama prihvatila- i očekujemo da u onima koji protestuju vidite jedino krivce zbog toga što su gužve na ulicama dok se bore za svoja prava, što vam kasni bus ili što morate zaobilaznicama do svojih kuća.

Svima ostalima, koji razumete zašto se stanari Stepe bune, bore, zašto galame, izlaze na ulice... unapred hvala na tom razumevanju, kao i na svakoj podršci i na učestvovanju u ovoj borbi.


Kako reče jedan od stanara, Ivan Ćosić:


Srce mi puca kad me neko pita za Stepu i ja treba da kažem "dobro je, ali..." i uvek ima ali.
- Nije mi smetalo kad sam plaćao 9 meseci kredit pa se tek onda uselio, a po istoj ceni su posle drugi kupovali gotove stanove koje su mogli da vide
- Nije mi smetalo kad smo kroz blato izlazili iz naselja, jebiga, čekaš da zasija
- Nije mi smetalo kad smo odnosili deponije, jebiga, nisu organizovane službe, ne možeš sve naterati da se upristoje, učiniš da bude lepo
- Nije mi smetalo kad smo čistili sneg prve godine, tu smo, treba nam, službe ne rade, središ i srećan si što si učinio nešto za naselje
- Nije mi smetalo kad smo morali da pravimo akcije sa decom da bi škola i vrtić bili u budžetskom planu, jer je to značilo godinu dana manje čekanja
- Nije mi smetalo kad su na te akcije dolazili samo najagilniji, jer smo znali da se borimo za bolje uslove svih
Ali mi smeta što me tretiraju kao budalu.
Smeta mi što je video animacija naselja toliko uticala na mene prilikom kupovine, smeta mi što sam se toliko zaneo, budalasto da poverujem da će to i biti. Smeta mi što kažu niko nije bio zainteresovan za tržni centar, a tender nisu ni raspisali, a zapravo (verujem, ne tvrdim) da TC ne grade samo zato što nisu prodali onoliko koliko su planirali lokala. Smeta mi što su isključili mozak i samo gledaju na svoj džep, a lepo su mogli da imaju najreprezentativnije naselje na Balkanu.
I smeta mi što lažu. Što šire glasine i podstiču razdor. Najviše volim svoj komšiluk. Neću da se delim na ove i one.
- Smatram da nam treba prevoz, ali ne ovako realizovan
- Nisam protiv crkve, ali smatram da nije trebalo da bude na tom mestu i na takav način
- Voleo bih bolji signal telefonije, ali ne kroz antene po sredini naselja
I još mnogo toga...
Ali ne, napravili su takav ambijent da šta god kažeš ispadne "evo opet se bune". Pa ne bismo se bunili da smo dobili ono što je planirano. Čak smo probali i na lep način sve da rešimo, da budemo partner, da pomognemo i damo svoje resurse da bi se neke stvari rešile... ali to nije dovoljno...
Sa druge strane i drago mi je što se protiv takvih stvari bunimo. Naš bunt je bio dokaz da je nešto moguće promeniti. I verujem da je uticao i na stanare otrovnih zgrada da se pobune.
Koliko god da ima onih koji misle da u Stepi nešto "ne štima" - još je više onih koji smatraju da je Stepa poslednje naselje koje ima svoje "ja" i da ne želi da se miri sa nepravdom. Da smo složni.
Upravo je razlog pokretanja teme o protestu bilo insistiranje na slozi - da se vidi oko kojih elemenata se slažemo, da dođemo do kompromisa kroz diskusiju i da izađemo sa planom oko kojeg se slaže većina.
A sad najiskrenije - baš me briga koliko vredi moj stan. Neću da ga prodajem. Ja želim da se borim da Stepa bude najbolje naselje za život u Beogradu. Ona to za mene, sa svim svojim manama - već jeste. Ali može bolje, i treba bolje, i jedini način da dođemo do toga je zajednička, složna borba. Očigledno je tužba zbog pada vrednosti stanova jedina stvar na koju će reagovati, jer oni samo o novcu misle. E zato podržavam celu ovu priču, i pozivam vas da radimo na usaglašavanju stavova, a ne na međusobnim prepucavanjima.
   

Da se razumemo- ovaj tekst, kao i sam protest, nije uperen protiv aktuelne vlasti koja je samo nasledila vruć krompir muka i problema zbog kojih se kupci stanova bune, a koji je smislila prethodna vlast. No, stanari Sepe imaju pravo da od svoje države traže, da je nateraju na to da ona natera svoje službe na poštovanje obaveza prema građanima, kao i da se dozovu pameti svi oni koji su umešani u prevare, muvanja, domunđavanja, izmene planova... u sve ono što se u jednoj ozbiljnoj državi ne bi smelo dešavati.

I zato je protest stanara Stepe daleko više od običnog iskazivanja nezadovoljstva grupe građana nečim nezadovoljne.

To je, najpre, znak da stanari ove zemlje još dišu. Da nisu (sasvim) klonuli duhom da se nisu predali, da nisu (još) digli ruke.

Ako se ućute stanari Stepe, jedini koji danas, izgleda, smeju i žele da dignu glas protiv onog lošeg, onog destruktivnog, što izjeda i degradira i državu samu i svakog pojedinca u njoj, ako oni dignu ruke od borbe za svoja prava, ako se, ne daj bože, oni ne izbore za ta svoja, svakodnevno ugrožavana prava kupaca stanova koji se pozivaju na ugovore, dogovore, obećano, neispunjeno, zloupotrebe, prekršenje zakona i propisa- hoće li ikada iko smeti, hteti, umeti i moći da digne glas protiv bilo čega što nije u redu, što je prevara, zloupotreba, nepoštovanje obaveza, ugrožavanje ljudskih prava?






Follow by Email