AGONIJA LETOVANJA PORODICE SA BOLESNIM DETETOM U REŽIJI AGENCIJE "TOP LUX"

Pre nekoliko godina doživela sam pravu agoniju na jednom turističkom putovanju sa Agencijom "Klio putovanja", koja je kulminirala paljenjem autobusa. Pošto smo jedva izvukli žive glave lomatajući se u nekakvom naknadno iznajmljenom bugarskom autobusu kojem je više priličilo da vozi stoku nego ljude, shvatili smo da su nam vezane ruke i da nema nikavih šansi da na bilo koji način budemo obeštećeni za petodnevno maltretiranje, stresiranje i dovođenje naših života u opasnost. Razlog- "Klio putovanja" nisu ni bili članovi YUTE, neke putnike "kupili" su besplatnim izletom kolko da im zamažu oči, a većina nas se ispucala u besomučnoj prepisci sa nekim famoznim Nešom Kojićem, koji je sve i sva u ovoj agenciji, pa smo digli ruke od čitave te bruke. Pogotovo kada smo saznali da im  nije prvi put da putnicima upropaste putovanje i ugroze im živote. Snašla se ekipa- čim uprskaju pod jednom imenom, čim se umeša inspekcija i dobiju zabranu za rad, oni vaskrsnu pod nekom novom firmom. Šta je sa njima danas, ne znam, ali ovo iskustvo navodim samo kao uvertiru za ono koje sledi u ovom tekstu.




Naježila sam se kada sam na Fejsbuku saznala za ovu priču, ne zato što je originalna i retka- takvih svake godine ima i stalno ih je sve više, već stoga što je ovde u pitanju bolesno dete zbog kojeg upravo čitava bruka agencije ima posebnu težinu.

Prenosim integrano pismo Radice Jovanović iz Beograda, ne toliko zato što verujem da njena porodica može biti obeštećena u skladu sa stresovima i problemima koje si imali (ma kako da budu obeštećeni, malo je), već najpre da se svi zajedno još jednom zamislimo nad pitanjem- kome sve verujemo i ko sve može da se bavi turizmom. Pa da se za sledeći put kada biramo aranžman raspitamo o agenciji kojoj dajemo pare. Nadam se da će čitanost ovog teksta i, sledstveno tome, njegova pozicija na Google, naredne godine biti nekome za nauk...

Radica Jovanović- kako nam je Skotina zagorčala letovanje

"Čitajući iskustva ljudi sa letovanja saznala sam za  mesto u Grčkoj, Skotina pored Leptokarije. Saznala sam da je to malo mesto ispod Olimpa, savršeno za decu koja imaju problem sa respiratornim problemima , zahvaljujći ,, ruži vetrova,, sa Olimpa koja ima  vrlo blagotvorno dejstvo po zdravlje ove dece. S obzirom na to da je naše dete astmatičar, odlučili smo da na vreme uplatimo aranžman, najbolji mogući - pod tim sam podrazumevala i najbliži mogući apartman, na prvoj liniji mora, iz razloga što naše dete boluje i od mišićne distrofije.

Na internetu sam pronašla agenciju, jedinu iz Beograda koja radi Skotinu - Top lux.

 U decembru  2013. godine sam ih kontaktirala telefonom.  Dobila sam informaciju da rade vilu ,, Eleni ,, koja se nalazi u prvom redu pored mora.
Na njihovom sajtu sam videla da vila ima studije - apartmane – sobe sa kuhinjama i terasama sa pogledom na more. Na pitanje da li su već počeli da prodaju te aranžmane, dobila sam odgovor da niko još nije uplaćivao, to jest da bi mi ( moje dete, muž i ja ) bili prvi. Svidela mi se ideja da pošto smo prvi možemo i da biramo apartman sa pogledom na more. Pitala sam, možemo li
dobiti  najniži mogući apartman i dobila sam odgovor da je na prvom spratu stan vlasnice, ali da mogu dobiti drugi sprat i da postoji lift, tako da neće biti problema oko visine. Na fotografijama sam videla sobu sa francuskim ležajem i dva kreveta na sprat, kuhinju sa donjim delom ( sudopera, radna
površina , aspirator i viseći elementi sa priborom za kuvanje za četiri osobe) i sa kupatilom. U opisu je naglašeno da svaka soba – apartman ima pogled na more, a cena je bila 450 eura.



Pošto je to bilo to što nama odgovara, suprug je  krajem decembra  uplatio aranžman ( avans , 130 eura), a ostatak deponovani čekovi koji se moraju realizovati do pred početak letovanja. Po deponovanju čekova i uplati od 130 eura  na ruke, dobili smo samo ugovor, bez fiskalnog računa.

Suprugu su u agenciji rekli da je apartman blizu vode, da imamo klimu uračunatu u cenu, lift, internet i sve je onako kako piše u opisu ponude.

U julu 2014. smo isplatili u celosti letovanje. Nazvala sam agenciju da pitam da li je sve u redu i dobila odgovor da jeste,  da je još rano da o tome pričamo ali i da nikakvih problema nema s obzirom na to da idemo svojim kolima. I kad dodje vreme za putovanje  da ne brinemo, ako nešto treba imamo kontakt tel. od predstavnika agencije u Leptokariji.

Dan pred put, 8. avgusta 2014. godine, pozivam za svaki slučaj agenciju da pitam je li sve u redu i da li možemo da krenemo na put. Dobila sam odgovor da je sve u redu i da možemo da putujemo i, opet, da imamo predstavnike agencije u Leptokariji.

Stigli smo u Skotinu 9. avgusta u 12 i 30h, došli ispred vile ,, Eleni,, , pronašli vlasnicu kojoj pokazujemo ugovor – vaučere i doživljavamo šok.

PRVI DAN - 9. AVGUST

 13h - vlasnica objekta odaje utisak da je iznenađena našim dolaskom. Na oskudnom engleskom ostvarujemo komunikaciju i saznajemo da nema slobodnih apartmana i da ona nije imala informaciju od Agencije ,, Top lux,, da mi uopšte stižemo. Podsećam da sam dan pred polazak kontaktirala agenciju da pitam jel sve u redu gde sam dobila potvrdan odgovor.

14h – na temperaturi od tridesetak stepeni stojimo na platou ispred objekta sa detetom . Vlasnica neprestalno telefonira na grčkom i traži od nas kontakt od agencije  da pita o čemu se radi. Poziva predstavnika agencije , razgovaraju na grčkom. Shvatamo  da se ona svim silama trudi da nam pronađe neki smeštaj, da ne bismo morali da se vraćamo za Beograd.

15h – dobijamo po flašicu vode od gazdarice koja i dalje telefonira i govori nam da je problem napravila naša agencija.

16h- gazdarica  pronalazi alternativni smeštaj u objektu ,, Panorama,, koji je udaljen trista i više metara. Šalje nas tamo . Aprtman ima dva kreveta ( po potpisanom ugovoru sleduje nam tri),  nalazi se na drugom spratu, bez lifta ( mi smo uplatili objekat sa liftom).

19h – niko nas ne kontaktira iz agencije, a za problem već znaju ( prisustvovali  smo telefonskom razgovoru između gospodje Elene i predstavnika agencije Srđana).

DRUGI DAN – 10. AVGUST

14h – na FB profilu pišem status u kome u negativnoj konotaciji pominjem agenciju "Top lux", a takodje i na  službenom profilu  agencije šaljem poruku da smo mi sa detetom stigli, da nema adekvatnog i dogovorenog smeštaja i molim ih da nam se neko javi i reši pitanje našeg smeštaja.

20h – u povratku sa plaže zatičemo u dvorištu ,, Panorame,, Srđana Paroškog, predstavnika agencije. U razgovoru saznajemo da su ga kontaktirali iz Beograda i  naredili mu da trči da nas pronađe jer ih pominjem u negativnom kontekstu na društvenoj mreži i da to može loše da utiče na njihov imidž pa da pokuša da smiri situaciju i da se to povuče sa Fb.

 Samim tim je pokazao koliko ga interesuje naš položaj u nepoznatoj zemlji i gde i kako smo smešteni. Srđan okrivljuje vlasnicu objekta ,, Eleni,, za propust oko našeg smeštaja.

Tom prilikom smo izneli naše razočarenje i nezadovoljsto njihovim načinom poslovanja i time da nije ispoštovan ugovor i da će mo kontaktirati inspekciju da iznesemo naše nezadovoljsto.

Vidno potrešen našom rešenošću da slučaj prijavomo inspekciji, Srđan predlaže da pet noći provedemo u objektu ,, Panorama,,, a sledećih pet u objektu po ugovoru i da nam on da 300 evra kako ne bismo o svemu tome obavestili inspekciju  ( 300evra u zamenu za naše ćutanje, s tim da smo u obavezi da damo pismenu izjavu da ćemo primiti novac i da se odričemo prava na kontaktiranje inspekcije).

Pristajemo na sve njihove predloge, samo da nastavimo letovanje za dobrobit zdravlja našeg deteta.

Molimo Srdjana da kontaktira gospodju Elenu ( zbog jezičke barijere nemamo baš najbolju komunikaciju sa njom) da nas informiše da li posle pet noći u alternativnom smeštaju produžavamo boravak u objektu po ugovoru i da nas sms porukom obavesti.

TREĆI DAN – 11. AVGUST

Niko nam se ne javlja. S obzirom na to da smo prvog dana mislili da ćemo biti smešteni po ugovoru u vilu ,, Eleni,, ugovor i kontakt tel ( flajer sa brojevima telefona  predstavnika agencije ) smo predali vlasnici Eleni i tako smo ostali bez kontakta sa njim.


ČETVRTI DAN – 12. AVGUST

 Prilikom odlaska na plažu susrećemo vlasnicu objekta ,, Eleni,, i ona nam saopštava da kod nje nema mesta, ali da nam je  pronašla smeštaj kao alternativu, pa da  pogledamo .

19h- po povratku sa plaže odlazimo sa gospodjom Eleni da pogledamo smeštaj koju nam nudi kao alternativu. Sobu nam pokazuje gošća koja u to vreme boravi u njoj. Soba sa jednim francuskim ležajem, bez kuhinje. Na naše negodovanje, da ta soba ni približno ne odgovara onom što smo  uplatili , vlasnica tog objekta nam nudi improvizovanu kuhinju u dvorištu , pod vedrim nebom, u vidu  roštilja i jednog rešoa.
Gospodja Eleni nas teši, da se strpimo,da će ona u toku sutrašnjeg dana ( četvrtog dana našeg boravka) pokušati nešto da nam nađe. Ako ne uspe, kaže, onda kao poslednju soluciju predlaže da ona  nekim gostima pokuša da odloži dolazak, da bi smo kod nje prešli u objekat i studio koji smo platili i rezervisali u decembru 2013. godine.

Molimo je da nam vrati papire koje smo joj dali ( ugovor i kontakt tel iz agencije). Potraga za papirima traje 45 minuta. Na kraju pronalazi ugovor, ali ne i kontakt tel iz agencije.

20h- po povratku u apartman,, Panorama,, zatičemo sms poruku od Srdjana koji kaže da bi  došao da pogledamo neki smeštaj što nam je Eleni pronašla, ne znajući da smo mi to već videli. Šaljemo poruku da hitno dođe da se dogovorimo oko toga da li mi nastavljamo boravak ili ne. ( Nismo se pošteno ni raspakovali ne znajući šta se dešava sa našim boravkom dalje).

21h – po dolasku agenta Srdjana, saznajemo da uopšte ne postoji bilo kakav smeštaj za nas u tom trenutku . Pošto dalji boravak nije bio moguć, rešavamo da sutradan krenemo za Beograd.

Dogovaramo se ( na insistiranje agenta Srđana) da sutradan u 14h on dodje i dogovorimo se o povraćaju novca od uplaćenog aranžmana i obeštećenju za svu materijalnu i nematerjalnu štetu koju nam je agencija nanela neispunjenjem potpisanog ugovora.

PETI DAN -  13. AVGUST

14h – Srđan se pojavljuje i nudi treću verziju u vezi sa izmirenjem oštećena zbog neispunjavnja obećanih uslova za letovanje-  da posle pet noćenja prekinemo boravak i kao odštetu nudi 250 eura, s tim da se odreknemo prava na kontaktiranje inspekcije. Podsećamo ga da je u prvoj verziji ponudio boravak u dva različita objekta po pet noći i 300 eura, na šta nam  odgovora da je u
tom momentu on nesmotreno prekršio ovlašćenja data od agencije i da to sad ne važi.

 Smatrali smo uvredom to što licitira i obmanjuje nas, tako da smo odbili bilo kakvu nagodbu, a naglasili da ćemo obavestiti inspekciju o svemu što nam se događalo.

Srđan odlazi da bi se vratio posle sat vremena i saopštava nam da se ipak pojavila mogućnost da nastavimo boravak u objektu za koji smo i uplatili.
Dogovaramo se da sutradan dođe u deset sati, da prisustvuje našem iseljenju i useljenu u drugi objekat.

On odlazi, da bismo kasnije doživeli neprijatnost jer su nas vlasnici objekta ,, Panorama,, pitali ko će da plati naš boravak u njihovom objektu.

ŠESTI DAN – 14. AVGUST

10h- čekamo Srđana.

10.30-  sa Srđanom odlazimo ispred objekta Eleni. Na suncu i 30 stepeni čekamo napolju ispred objekta na šetalištu sa detetom da se apartman spremi.

12h-  ulazimo u objekat ,, Eleni,, u studio... sa nama je predstavnik agencije Srđan... sa vrata pogledam po sobi, francuski ležaj i dva kreveta na sprat....Srđan odlazi, a mi konstatujemo sledeće;

-soba nema pogled na more kako smo se dogovarali pre potpisivanja ugovora


                                                plaćen pogled

                                                     
                                               stvarni pogled
                                         
- terasa je improvizovana, pregrađena od hodnika kod lifta niskom ogradom, gde može bilo ko da preskoči i da uđu mačke i kučići koji se šetaju pored kanti za djubre koje su poređane pored ulaza u objekat ( ne postoje vrata koja zatvaraju objekat)

-soba je smeštena iznad kuhinje ( koja nije pominjana u opisu objekta) u kojoj se  prže  ribe, lignje, rakovi, školjke ...odakle se širi nesnosan smrad koji puni sobu koja nema prozore, već jedna balkonska vrata kroz koja bi trebalo da ulazi vazduh.
- garnitura za sedenje, koja bi trebalo da bude kuhinjska, je u stanju raspadanja i vrlo je nebezbedna. Iz stolice vire ekseri na kojima možemo da se povredimo. Sto, jedini, je improvizovan od jednog pletenog od pruća i jednog plastičnog koji takođe nije u funkciji. jer se ploča prevrće.
- u kupatilu wc šolja nema dasku ( zvala sam vlasnike da poprave)
- ventilator u kupatilu u očajnom stanju, zapušen od nagomilane prašine.
- klima uredjaj izduvava prašinu i smrad. Suprug, koji je po struci električar, otvara klimu  u kojoj nailazimo na izvor zaraze – uređaj je zapušen naslagama prašine-,filteri zapušeni. ( sami smo oprali filtere)
- kuhinja ne liči na obećanu- jedna šerpa bez jedne drške, sa poklopcem bez drške, u očajnom higijenskom stanju. Tri čaše nehigijenski smeštene na prašnjavom poslužavniku na masnom aspiratoru iznad šporeta sa puno djubreta , masnoće i prašine


Iste večeri dete, koje je astmatičar, dobija gušenje - asmatični napad od prašine koju izbacuje klima i od isparenja iz kuhinje koja su napunila sobu. A pre potpisivanja ugovora naglasili smo da je dete izmedju ostalog i astmatičar i da zbog njenog zdravstvenog stanja biramo Skotinu , zbog čistog morskog i planinskog vazduha. Od toga nismo dobili ništa, već su ti ne-uslovi doprineli da joj se zdravstveno stanje pogorša.



Zbog specifične terapije koju uvek u takvim trenucima dete prima , uvek sa sobom nosimo inhalator, pulmikort za lakše disanje , beodural kapi za inhaliranje i pumpicu Ventolina .

Terapiju dajemo detetu iste noći, da bi smo nastavili sutra dan i do kraja boravka u objektu ,, Eleni,,

SEDMI DAN – 15. AVGUST

Dete inhaliramo tri puta dnevno, jer boravak noću u sobi koja je puna smrada iz kuhinje i prljave klime doprinosi da joj se pojačaju opstrukcije ( otežano disanje)

OSMI, DEVETI I DESETI DAN 

 Ove dane provodimo od ranog jutra do kasne večeri na plaži ( dolazimo u sobu oko 14h zbog inhaliranja) . Noći provodimo u zatvorenoj sobi, kako zbog bezbednosnih razloga ( terasa nije obezbeđena, moguć je prilaz sa ulice stepeništem  i iz lifta ) i zbog zagušujućih isparenja iz kuhinje koja nije urađena po standardima ( nemaju adekvatnu izduvnu ventilaciju).

 U razgovoru sa vlasnicom objekta jasno smo stavili do znanja da smo nezadovoljni smeštajem, na šta nam se ona izvinjavala i pred naš odlazak je pronašla neki papir , dokument koji nam je pokazala u kome se jasno vidi da su precrtana dva prezimena , Zekovići ili slično i Jovanovići, tvrdeći da je lično
direktor agencije otkazao naš boravak.

 Gospodja Eleni, vlasnica objekta ,, Eleni ,,  je velikodušno u znak izvinjenja zbog situacije u kojoj smo se našli zbog nečije greške,  insistirala da na plaži  koristimo piće i  kafu  na račun objekta.

Ispratila nas je i savetovala da ako želimo da letujemo opet u njenom objektu u
nekom od željenih studija, to uradimo bez posrednika a posebno ne preko Top Luxa.

Turističku nspekciju sam kontaktirala telefonom odmah po povratku. Savetovali su mi da ispoštujemo zakonsku regulativu, tako što ću se u pisanoj formi obratiti agenciji i izraziti naše nezadovoljstvo. Dobili samo odgovor od "Top luxa",  u kome ne priznaju nijednu od njihovih ponuda  koje smo dobili od njihovog agenta ( sina vlasnika) još u Grčkoj,  a posebno nas je uvredila rečenica iz pisma ,, da smo OBILATO koristili piće koje nam je vlasnica objekata ,,Eleni,, nudila besplatno". Tačno je da smo  prvog i drugog dana popili po jednu kafu  suprug i ja, a ostala tri dana smo popili po jednu kafu i dete jedan sok, što je ukupno 13 pića. Ponavljam,  vlasnica objekta ,, Eleni,,  je insistirala da piće bude na  njen račun u znak izvinjenja zbog situacije u kojoj smo se našli.

  U ponedeljak  ćemo sve fotografije i dokumenta koje imamo proslediti turističkoj inspekciji. "

***

Poštujući pravilo da se u spornim situacijama čuje i druga strana, nudim vam da pročitate i odgovor Agencije "Top lux":





Naravno, obavestićemo vas i kako je čitav slučaj okončan, posle reakcije Turističke inspekcije.

Follow by Email