Bojan Veličković, operski pevač, profesor pevanja, član Megamix benda - o karijeri, novom spotu, poboljšanju muzičkog ukusa nacije...

Jeste ste čuli najnoviji spot Megamix benda - "Promeni me"?






Ako jeste, nadam se da vam se dopao već na prvo slušanje, kao meni i mnogima koje znam, a ako niste - šta čekate?

Sjajni vokali Nataše Pejić i Bojana Veličkovića, samo su ona slatka višnja na najlepšoj muzičkoj  torti koju možete zamisliti.




Čim sam odlsušala spot, poželela sam, naravno, da popričam sa Bojanom, kako bih objavila na blogu, na sva zvona, koliko sam ponosna i koliko mu ispeha želim i ... a kako to život obično namesti, on reče, ja sam sutra u Nišu.
I bi ova priča, sa divnim  čovekom, najpre, pa onda i sjajnim pevačem, što i jeste osnovna ideja teksta koji pišem - da bar za jedan milimikron pomerimo muzički ukus nacije, opasno utonule u neke tonove koji su sve, samo ne muzika.






     Posle one silne gomile otvaračica usta, falševa, rikanja i vriskanja  i loših glasova, na domaćoj muzičkoj sceni je toliko kvalitetnih pevača, zahvaljujući kojima mogu da razumem zašto i pevače popularne muzike  svrstavaju u umetnike. Bojan Veličković je samo jedan sjajni biser među njima, budući da ima i sve kvalifikacije kojima to može da dokaže, ne samo kada zapeva.


Lebanac je po rođenju. Završio je Muzičku akademiju u Nišu, odsek solo pevanje,  a uz to, ili možda i najvažnije - usavršavao glas kod bugarske operske pevačice i pedagoga Marijane Pašalijeve ( koja je pominjana onomad,kada je bio aktuelan Marko Milanović u Talentu - on me je i uputio na nju, kaže Bojan).


Profesor je solo pevanja u Osnovnoj i Srednjoj muzičkoj školi u Valjevu i ponosno ističe imena svojih đaka koji su upisali muzičke akademije u zemlji i inostranstvu ( i to mnogi kao stipendisti), a posle dvogodišnje saradnje, nedavno je postao stalni član Megamix benda - onog benda, poznatog po dobroj muzici.

     O tome da je divan muž jednoj Ani i posvećeni tata svojoj deci, Andreju i Leni, ne treba mnogo pričati, podrazumeva se.



      Kada pred sobom imate osobu ovakvih kapaciteta, razumljivo je da vam se nameće pitanje -kako uspeva da pomiri svoje životno opredeljenje i usmerenje, definisano i obrazovanjem, s pevanjem one vrste muzike koja ne spada u opersku, a često može da bude reč i o osporavanju bilo kakvih kvaliteta te  muzike. Jer, ma koliko bio na ceni , Megamix bend, kao vrhunski bend koji svira ne samo koncerte, već nastupa i u diskotekama ( posebnim i poznatim, dakako), na svi onim proslavama jubileja firmi i pojedinaca, svadbama i ostalim veseljima, ima gostiju koji zatraže i pesmu koja nije muzike(da ne bude zabune, ovo sam rekla ja, ne moj sagovornik).





     - Klasična muzika je i sada moja ljubav i  u mom srcu, kao i uvek, i pevaću je kada god budem imao prilike za to - objašnjava Bojan - a i sada, na nastupima sa Megamix bendom, vrlo često otpevam i neku napolitansku pesmu, često i uz apsolutni šok publike koja tako nešto ne očekuje, a ponekad i neku opersku ariju. Uostalom, svi koji me znaju moje ime vezuju baš za ovaj profil muzike, što mi svakako jako prija, te tako, osim što priredim publici lepo iznenađenje, zadovoljim i svoju dušu. No, imam decu i imam troškove i uz  to imam veliku ljubav i prema pop muzici.  Tako da sam trenutno posvećeniji pop muzici, a pevam i sve ono što publika zahteva. Postoje, naravno, i pesme koje ne znam, ali u bendu imamo i kolegu koji poznaje i taj  repertoar u koji se ja ne uklapam.

     Da, Bojan zaista može satima da priča o  pevanju - o tome koliko je raspoložen da  pokaže svoj potencijal u najjačem muzičkom smislu, operi, ali takođe podvlači da ništa manje ne daje svoje emocije i u interpretaciji muzike od koje živi. Paralelno s tim, gradeći i svoje ime u svetu muzike, koje će mu jednoga dana kada odluči da uspori, omogućiti da otvori, sada u  začetku,  svoju školu muzike, al pravu i dobru, jednako kao sve ostalo što radi u životu.



     U tom kontekstu, na pitanje kako promeniti gotovo sramotan muzički ukus nacije (opet moja formulacija, napominjem), odgovara ovako
     - U toj oblasti prosto je neizbežno i hitno i neophodno da se što pre nešto ozbijno desi. Prvo, da medijske kuće, posebno sve televizije, konačno shvate odgovornost prema naciji i prema sosptvenoj deci, najpre. Da  aktuelni muzički trendovi ne piju vodu i da je nužno edukovati čitavu naciju, a posebno mlade, kada je muzički ukus i izbor u pitanju. Znam da to neće biti lako, ali im država može i mora  pomoći , s namerom da se verifikuju prave vrednosti, kvalitet, da se uspostave nekakvi kvalitativni obrasci koje valja slediti. Da li će to biti neka komisija, šta već, ne znam, ali da to telo čine kompetentni ljudi iz zemlje i inostranstva, koji će preporučiti kvalitetne sadržaje iz svih žanrova, od popa i roka, preko kvalitetne narodne, do komercijalne muzike (neka i bude zastupljena 20 odsto).

     Do tog vremena, do popravljanja muzičkog ukusa nacije koja je ozbiljno zapala u glib šunda, arlaukanja i kreštanja, Bojan Veličković će se za isti cilj boriti najmoćnijim oružjem koji ima - svojim glasom. I onim znanjem koje prenosi na svoje đake, potencijalne naslednike u pevačkom i pedagoškom smislu. 
     Ona numera s početka ove priče je samo uvod u one koje slede. I njihova misija nije samo da razgale i zabave, već i  da pokažu da se može uživati, zabaviti, radovati, tugovati, veseliti i plakati, i uz kvalitetne melodije i reči u kojima nema sečenja vena, pucanja i naricanja.
     Dok ovo pišem, Migamix-ovci se spremaju za nastup u Sloveniji, gde će sa ljubiteljima dobre muzike dočekati pravoslavnu Novu godinu. Onda im predstoji ponovni odlazak za Beč, u kojem su upravo imali koncert - pevaće u Veci Šenbrun za naše privrednike u Austriji i njihove goste. Posle idu  u Moskvu,u sličnu misiju. U međuvremenu će nekome uveličati svadbu, proslavu punoletsva, dan firme... skoknuti do neke diskoteke, snimiti novi spot.
     Ima li lepše misije za jednog operskog pevača i profesora muzike?


 
Mislite, po zemljačkoj liniji ili onako... jel treba?
 
A kada cete raditi interviju sa Bojanom Petrovicem, creativ band?
 
Zahvaljujem u njegovo ime.
 
Svaka čast, za svaku je pohvalu. Imala sam priliku prije 3 godine da ga slušam u Beogradu na svadbi moje seke... Svako dobro u budućem radu.
 
Snežo, jaa mu to isto želim, mada...imaajući u vidu ono što narod traži i plaćaa da gleeda, umesto da sluša---ne znaam...
 
Savršeno! I želim mu da što više peva klasičnu muziku, da se to sve više traži.
 
Sjajan nastavak serije intervjua. :) Samo napred, slušaćemo mi ovog mladog čoveka još...

Follow by Email