10 najčitanijih tekstova na ovom blogu iz 2013. godine

     Jako mi se dopao pregled najčitanijih tekstova Cyber  Bosanke i tek kada sam pročitala taj njen tekst, setila sam se da sam početkom prošle  godine imala ideju da to u 2014. i sama uradim, budući da je 2013.  prva puna godina mog blogovanja. U svakom slučaju, zahvaljujem na ideji Hani Kazazović, jednoj od onih blogera koji su postavili temelje blogovanja u regionu  čime je, uz naravno i potonje pisanje, postala  institucija u blog svetu .

    Odavno sam prestala da zapisujem svaku novu zemlju iz koje je neko svraćao na moje blogove, ali sam zadržala ovaj tekst, kao uspomenu na početke blogovanja, kada sam "prizivala" čitaoce s kontinenata koje moja statistika nije beležila, najpre iz Afrike, a onda i šire i dalje. Mislim da više nema kontinenta sa kojeg neko nije klikuo ni blog Negoslava, ni Negoslavlje, ali tamo gde je broj poseta oko 1 (hehe) nisam baš sigurna u to da je u pitanju čitalac-namernik. Iskreno, najviše me je iznenadilo to što je neko ko zna srpski usred noći sedeo nad mojim tekstovima na Severno Marijanskim ostvrima, a moje sramote, nisam ni znala da postoje.Pročitao je , kolko se sećam, tri posta.





     Zanimljivo mi je, takođe, da se struktura čitalaca menja. Posle Srbije, na početku je najviše čitalaca dolazilo iz Rusije, koja je sada na desetom mestu, a na drugom mestu je BIH. Slede Hrvatska, USA, pa sve  bivše republike, pa nemačko govorno područje.
     Najviše čitalaca doveo je Google. A tražili su, ne da  su tražili nego su se rasturili od traženja, najpre onih silnih, dolepominjanih recepata, uputstava, saveta... i osim toga, evo spiska.

      Imajući u vidu da ovaj moj  blog spada u kategoriju ličnih blogova i da sadrži tekstove na milion malih i velikih tema iz naše svakodnevice, ono što je meni prvo privuklo pažnju je činjenica da su  najčitaniji tekstovi koji se odnose na hranu, ishranu i zdravlje. Stoga tekstove iz oblasti gastronomije samo pominjem, bez linkovanja koje bi, smatram, bilo suvišno. Ako još neko nije bacio pogled na moje recepte za najbolji ajvar na svetu, najukusniji prebranac i najlepše Moskva šnite, beskvasni i ostale hlebove da i ne pominjem - ovo ja, kao što vidite, pominjem onako, skromno i suzdržano, može taj propust da nadoknadi onda kada mu bude zatrebala neka od ovih gastro-perverzija od ukusa.



   
A sada, antireklama za vendoksin kapi- je, posle pomenutih i nekih nepomenutih recepata, najčitaniji tokom prošle godine. Tekst je, nažalost, iskustvenog karaktera, budući da je moj otac dobio plućnu tromboemboliju baš u vreme kada je ove kapi najviše koristio. E sad, da ne grešim dušu, Nova je godina i uskoro će Božić - neka bude da je, možda, bilo bar neke vajde od njih, pa je izvukao glavu u situaciji kada 30 odsto pacijenata završi u roku od dva sata.

Hranimo se loše jer smo lenji - intervju sa prof dr  Zoranom Vujčićem je  tekst koji je razbio mnoge  tabue vezane za is-hranu i izbio i poslednje adute iz ruku roditelja koji iznalaze razno-razna opravdanja za TOVLJENJE svoje dece džank fudom, umesto da se zaista potrude oko  njihove ISHRANE. Da ne pominjemo koliko posle izdvajaju za lekove, za veštačko podizanje imuniteta, umesto da to postižu zdravom hranom.

Kako je u Srbiji, danas, devojka u 31.godini sama kupila sebi stan - reč je o mojoj mladoj komšinici iz Naselja Stepa Stepanović u Beogradu, koja jeste da ima sreću da radi u oblasti IT, ali da nije baš takva kakva jeste, pametna, vredna, inteligentna, preduzimljiva, odgovorna... mogla je da tapka u mestu, plaća kiriju, troši sve što zaradi i kuka nad teškom sudbinom mladih u ovoj zemlji.

Vitki gurman - prvi put otvoreno, lično i izbliza - Maja Petrović, još jedna u nizu devojaka za primer- osoba puna duha, energije, preduzimljivosti. Obrazovana, načitana, opremljena za svaki napisani post kao da se sprema za ispit, posvećena tome što radi...Kuvarica za primer,tetka za ugled, poslovni saradnik koga bi svako poželeo u svojoj ekipi. Upravo sprema nešto novo i lepo, čućete uskoro!

Kako brzo i lako zaraditi dobru dnevnicu, ako niste alavi- Ovaj tekst je privukao najveći broj čitalaca tako što su ukucavali u Google-" kako brzo i lako zaraditi novac". Žao mi je, ako nije ispunio niihova očekivanja. Mnogi su, verovatno, ključne reči ukucavali u potrazi za velikim parama, a post nudi samo varijantu za preživljavanje.

Ja umem da volim- tema za pismeni zadatak - Grešna mi duša, dosadilo mi je da gledam kako se muče, roditelji pre svega, u potrazi za rešenjem problema  zvanog detinji pismeni zadatak. Pa sam pokušala da im malo olakšam muke, oprosti mi, Bože, nisam znala šta drugo da činim.

Pletenje torbice s irskim cvetićima- Da, posle hrane i zdravlja, ubedljivo najinteresantnija oblast  na netu - ručni radovi. Lane oni moji šalovi i kape, uz ajvar, prebranac i Moskva šnite najčitaniji verovatno još mnogo dugo,  ove godine torbic-e. Ako ste kreativni, dobrodošli.

A koka kola i smrdljive viršle su džabe? -  Teks napisan kao reakcija na one komentare ispod intervjua sa profesorom Vujčićem, u kojima su roditelji  korišćenje džank fuda pravdali nedostatkom para ili vremena. E pa, nije - pre će biti da je u pitanju nedostatak volje ili informacija ili znanja!


5 saveta da vam svaka torta bude uspešna i najbolja - tekst, koji je zahvaljujući  vašim komentarima  i zapravo, zajedno sa njima, postao celovito uputstvo za pečenje korica za tortu, u kojem će i najveštija domaćica pronaći nešto što nije znala. Zahvaljujući vašoj inicijativi, usledilo je i  10 saveta 6 gastro blogerki za uspešno kuvanje fila za tortu,tako da sada imamo na jednom - ups, na dva mesta, sve one savete koji će vam pomoći da napravite savršenu tortu. Čak iako niste mnogo vešti.

Pečenje rakije na selu -  je tekst iz prošle godine, ali ga pominjem jer je ove godine bio ubedljivo više čitan i to zahvaljujući tome što je linkovan i šerovan na Blogu B92. Meni je jako zanimljiva diskusija koja se odvijala na toj platformi, jer sam saznala mnogo zanimljivih saveta, pravila i iskustava, vezanih za ovaj narodni zanat čijim nam izumiranjem preti gospoda iz EU. Diskusiju možete pročitati u tekstu koji sam linkovala ispod mog pisanija. Zanimljivo je da je bloger koji je šerovao moj tekst, napravio samo jednu grešku - postavio je naslov " Evo zašto će Toma da vlada i narednih 10 godina", a za ilustraciju te svoje tvrdnje upotrebio mog oca, koji je atipični primer Srbina koji peče rakiju. Em je sam ne pije, osim za domaćinsko nazdravljanje gostu, em ne živi od nje.

   Do čitanja, poštovane dame i gospodo, i jedna molba usput - imate li zahtev, prelog, ideju, savet i želju, slobodno se javite, pa da pišemo zajedno. Hvala vam i živi bili.




Follow by Email